Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Podpora čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení
Šimánková, Adéla ; Bartoňová, Miroslava (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na zjišťování podpory čtenářské gramotnosti u žáků se specifickými poruchami učení. Teoretické kapitoly jsou zaměřeny na vymezení specifických poruch učení, jejich etiologií, s jednotlivými typy poruch učení, diagnostikou a možnostmi jejich reedukace a intervence. Dále se zabývá systémem vzdělávání a legislativou v České republice, základním vzděláváním s rámcovým vzdělávacím programem pro základní vzdělávání, inkluzí a poradenským systémem ve školách a školských poradenských zařízeních. Charakterizuje čtenářskou gramotnost, faktory, které ji ovlivňují, možnosti její podpory u žáků s SPU - u jednotlivých typů poruch, metody výuky čtení. Práce představuje výzkumné šetření, zaměřené na podporu čtenářské gramotnosti u žáků s poruchami učení, které bylo uskutečněné s pomocí dotazníků pro pedagogy prvního stupně základní školy a dotazníků pro rodiče žáků se specifickými poruchami učení. Byly zjišťovány možnosti rozvoje, přístupy a pomůcky, které využívají pedagogové a postupy, které preferují rodiče při čtení s dětmi. Výsledky z výzkumného šetření jsou vsazeny do grafů a tabulek. Na závěr jsou uvedeny zjištěné možnosti rozvoje a podpory čtenářské gramotnosti ze strany pedagogů a rodičů dětí s SPU. KLÍČOVÁ SLOVA specifické poruchy učení, čtenářská gramotnost, dyslexie,...
Diagnostika čtenářské pregramotnosti pomocí pracovních listů u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami
ŠIMÁNKOVÁ, Adéla
Bakalářská práce se zabývá diagnostikou čtenářské pregramotnosti u dětí předškolního věku se specifickými vzdělávacími potřebami. Je součástí projektu OP VVV SC1 Podpora pregramotnosti v předškolním vzdělávání - čtenářská pregramotnost. Teoretická část seznamuje s obdobím předškolního věku - s poznávacími procesy a motorickými schopnostmi. Čtenářskou gramotností a pregramotností, pedagogickou diagnostikou a na závěr specifickými vzdělávacími potřebami, přesněji narušenou komunikační schopností a zrakovým postižením. Praktická část ukazuje vytvořené diagnostické materiály a výsledky z jejich ověřování ve třídách mateřských škol s narušenou komunikační schopností a se zrakovým postižením. Výsledky jsou zaznamenány v tabulkách, kde jsou vyznačeny jednotlivé sledované oblasti předcházející čtení a hodnotící škála. Na závěr jsou vyzdviženy kladné a záporné stránky pracovních listů a také oblasti s největšími rozdíly ve výsledcích u dětí dvou zkoumaných skupin.

Viz též: podobná jména autorů
2 Šimánková, Adéla
2 Šimánková, Aneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.