| |
|
Výuka angličtiny dramatickými metodami
Šíp, Martin ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka.
V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
|
|
Vady zájezdu v českém a evropském právu
Šíp, Martin ; Tichý, Luboš (vedoucí práce) ; Frinta, Ondřej (oponent)
VADY ZÁJEZDU V ČESKÉM A EVROPSKÉM PRÁVU DEFECTS OF TOURS IN CZECH AND EUROPEAN LAW Mgr. Martin Šíp Praha 2016 ABSTRAKT Cílem této práce je popsat právní úpravu vad zájezdu upravenou v Občanském zákoníku z roku 2012. Na základě analýzy jednotlivých institutů vad zájezdu jsem dospěl ke koncepci vad zájezdu v českém právu a posoudil otázku, zda vady zájezdu připouští liberační důvody či nikoliv. Při řešení zvoleného problému jsem analyzoval možné inspirační zdroje pro výklad a dovození právní koncepce platné právní úpravy vad zájezdu, které představují interpretační vodítka pro výklad a pochopení vad zájezdu. Nejprve jsem analyzoval úpravu následků porušení smlouvy obsaženou ve Směrnici o souborných službách, která je vzorem pro vady zájezdu v českém právu a která upravuje liberační důvody z odpovědnosti pořadatele zájezdu za porušení smlouvy. V rámci českého právního řádu jsem zkoumal vztah mezi vadami zájezdu a náhradou škody způsobenou porušením smlouvy o zájezdu. Dále jsem posuzoval možnost použitelnosti obecné úpravy vadného plnění na vady zájezdu. V neposlední řadě jsem se snažil vymezit vady zájezdu ve vztahu k ostatním následkům porušení smlouvy. Historickou metodou výkladu jsem zkoumal možnost výkladu vad zájezdu prizmatem předchozí právní úpravy cestovní smlouvy. Srovnávací metodou jsem se snažil...
|
| |
| |
|
Diversifikace portfolia
ŠÍP, Martin
Tato bakalářská práce se zabývá diversifikací a jeho vlivem na riziko a výnosnost portfolia. Diversifikace je výběr takových finančních instrumentů, při kterém dochází ke snižování rizika portfolia. Historické riziko je počítané pomocí směrodatné odchylky a historická výnosnost je počítána pomocí vynásobení vah akcií v portfoliu a výnosností jednotlivých akcií. Teoretická část se věnuje kapitálovému trhu, základním pojmům souvisejících s diversifikací portfolia, Markowitzovým modelem a nejdůležitějším faktorům, které ovlivňují investora při tvorbě portfolia jako je výnosnost, riziko a kovariance. Praktická část popisuje, jak vytvořit optimální portfolio. Pro tuto bakalářskou práci bylo náhodně vybráno deset společností, s jejímiž akciemi se obchodovalo na americkém trhu New York Stock Exchange. Kovariance těchto akcií je menší než jedna. Dalším krokem bylo vypočítat výnosnost a riziko těchto akcií, po němž následoval výpočet výnosností a rizik portfolií. Nejnižší hodnota historického rizika byla 22, 77 %. A největší hodnota historické měsíční výnosnosti činila 2, 31 %. Efektivní hranice je množina portfolií, která investorovi zaručuje vybrat si taková portfolia, která mají nejvyšší hodnotu výnosnosti pro danou hodnotu rizika a nejmenší hodnotu rizika pro danou hodnotu výnosnosti. Nejnižší hodnotu rizika mělo portfolio s hodnotou měsíční výnosnosti 1, 38 % a nejvyšší hodnotu rizika mělo portfolio s výnosností 4, 03 %. Investor si vybere takové portfolio, které odpovídá jeho maximálnímu užitku.
|
| |
| |