Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Vzdělávání učitelů v oblasti mediální výchovy v ČR se zaměřením na situaci na gymnaziální úrovni
Čekanová, Hana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šťastná, Lucie (oponent)
Práce je věnována dnes hojně diskutovanému tématu mediální gramotnosti. Nezabývá se ale edukací žáků, obrací se k možnostem vzdělávání (především) středoškolských učitelů v oblasti mediální výchovy. Stručně uvádí do problematiky, co je to mediální výchova a mediální gramotnost a jaká je její historická tradice v českých zemích. Věnuje se zásadám a pravidlům vzdělávání dospělých z pohledu andragogiky. Analyzuje nabídku vzdělávacích programů, seminářů, odborné literatury a specializovaných webů od neziskových organizací, soukromých firem, státu a vysokých škol. Samostatná kapitola přináší přehled vyučovaných předmětů s mediální tematikou na pedagogických fakultách. Provedené vlastní výzkumné šetření je zaměřené na vzdělávací strategie a přístupy k výuce mediální výchovy několika učitelů z plzeňských gymnázií. Nehodnotí jen množství a druh využitých vzdělávacích forem, ale blíže si všímá i motivace učitelů k dalšímu profesnímu seberozvoji, jejich vztahu k médiím a individuálním možnostem při zavádění průřezových témat na jednotlivé školy. V závěru se práce snaží předložit pozitiva a negativa současného stavu, kriticky zhodnotit situaci v oblasti dalšího profesního vzdělávání pedagogů a navrhnout možná řešení a zlepšení do budoucna.
Tvorba školního časopisu jako prostředek k rozvoji mediální gramotnosti
Čekanová, Hana ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Šírová, Tereza (oponent)
Práce se zabývá tématem školních časopisů na gymnáziích. Konkrétně zkoumá přínos samostatné tvorby školního časopisu k rozvoji mediální gramotnosti žáků. Je rozdělena do dvou částí, teoretické a empirické. První, teoretická část stručně vymezuje, co je mediální gramotnost, proč se o ní v dnešní době stále více hovoří a jak je její rozvoj ukotven v české školské soustavě. Blíže se věnuje vymezení mediální výchovy ve vzdělávacích dokumentech České republiky, možnostem jejího zařazení do výuky a očekávaným výstupům z ní. Krátce se pozastavuje nad srovnáním mediální produkce v rámci mediální výchovy a samostatnou tvorbou školního média vzniklého z iniciativy samotných studentů. Druhá část je věnována výzkumnému šetření provedenému se třemi redakcemi plzeňských školních časopisů vzniklých z iniciativy studentů. Zkoumá jednak podobu funkční a procesní stránky fungování časopisu, její shodné a odlišné rysy v jednotlivých redakcích, motivaci, cíle a prvotní očekávání tvůrců apod. Za druhé se výzkumné šetření věnuje otázce, jaký vliv měla samostatná tvorba školního časopisu pro rozvoj mediální gramotnosti žáků. Získané poznatky hodnotí v porovnání s Dalšími očekávanými výstupy pro Mediální výchovu v gymnáziích. Zkoumá zároveň, zda žáci samostatnou tvorbou získali i něco nad rámec DOV MV. Na závěr se pokouší...
Vliv kultury organizace na fungování organizace
Čekanová, Hana ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Gruber, Jan (oponent)
Práce se zabývá souvislostmi mezi podobou kultury organizace a fungováním organizace. Vymezeny jsou základní pohledy na kulturu organizace, její složky a členění dle různých typologií. Samostatné kapitoly jsou věnovány vztahu kultury organizace, strategie a struktury organizace a pohledu na kulturu organizace v kontextu národní kultury. Podrobnější pohled je věnován vztahu národní kultury Čechů a Němců, jejich specifikům, společným rysům a historickým kontextům jejich původu. Další část práce tvoří výzkumné šetření zabývající se okolnostmi a důsledky propojení původní malé české reklamní agentury Kaspen s velkou německou mezinárodní agenturou Jung von Matt. Klíčová slova Kultura organizace, organizace, národní kultura, struktura, strategie.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.