National Repository of Grey Literature 6 records found  Search took 0.01 seconds. 
Communication with a Customer through a Brand
Vyskočilová, Hana ; Malecha, Petr (advisor) ; Navrátilová, Miroslava (referee)
Název Komunikace se zákazníkem prostřednictvím značky Název v angličtině Communication with customer by means of brand Cíle práce Hlavním cílem práce je vytvoření návrhu projektu vybudování fiktivní značky. Identifikovat značku, navrhnout grafickou a verbální podobu, objasnit její smysl, zasadit ji do konkrétního prostředí a navrhnout podobu reklamních sdělení. Zároveň provedení auditu tří značek působících na českém trhu jako ukázku různých úspěšných stylů řízení a budování obchodní značky. Jejich definování, analyzování kroků vedoucích k prosperitě a hodnocení. Metoda V práci byla využita popisná analýza při zpracování auditu tří konkrétních značek. Hlavním informačním zdrojem se stal internet. Pro účely projektu rozhovory s vedením relaxačního centra. Dále bylo využito STEP analýzy, SWOT analýzy a rovněž strategické analýzy značky. Výsledky Vytvoření projektu brand managementu v rozměrech vybudování fiktivní značky. Navržení celkového logotypu zahrnujícího grafický design a verbální podobu. Forma a umístění reklamních sdělení včetně představení komunikace značky jako celku. Náhled do tří reálných procesů různých stylů řízení značek a sumarizování jejich úspěchů. Celkové přiblížení problematiky řízení značek. Klíčová slova Marketing, značka, trh, řízení značky, vybudování značky, komunikace,...
Communication with a Customer through a Brand
Vyskočilová, Hana ; Malecha, Petr (advisor) ; Navrátilová, Miroslava (referee)
Název Komunikace se zákazníkem prostřednictvím značky Název v angličtině Communication with customer by means of brand Cíle práce Hlavním cílem práce je vytvoření návrhu projektu vybudování fiktivní značky. Identifikovat značku, navrhnout grafickou a verbální podobu, objasnit její smysl, zasadit ji do konkrétního prostředí a navrhnout podobu reklamních sdělení. Zároveň provedení auditu tří značek působících na českém trhu jako ukázku různých úspěšných stylů řízení a budování obchodní značky. Jejich definování, analyzování kroků vedoucích k prosperitě a hodnocení. Metoda V práci byla využita popisná analýza při zpracování auditu tří konkrétních značek. Hlavním informačním zdrojem se stal internet. Pro účely projektu rozhovory s vedením relaxačního centra. Dále bylo využito STEP analýzy, SWOT analýzy a rovněž strategické analýzy značky. Výsledky Vytvoření projektu brand managementu v rozměrech vybudování fiktivní značky. Navržení celkového logotypu zahrnujícího grafický design a verbální podobu. Forma a umístění reklamních sdělení včetně představení komunikace značky jako celku. Náhled do tří reálných procesů různých stylů řízení značek a sumarizování jejich úspěchů. Celkové přiblížení problematiky řízení značek. Klíčová slova Marketing, značka, trh, řízení značky, vybudování značky, komunikace,...
Media planning (with focus on print media planning)
Vyskočilová, Hana ; Koudelka, Jan (advisor) ; Lašek, Ladislav (referee)
One of the main goals of this Master's Thesis was to characterize the process of media planning and its organization, to determine the factors influencing this process and get to know the specifics of print media planning. Diffrent sources of information were used to study the process -- available literature, available analysis of the media market in the Czech Republic and also practical experience of media planners. Another important goal was to propose a media plan Spring 2004 for the Open University Czech Republic o.p.s. The analysis shows that media planning is very complex process involving many individual steps. The starting point is a deep analysis of the company and product. The next important step is then a selection of appropriate media strategy and creation of the the most effective media mix. During the print media planning must be taken into account factors such as the creativity of advertising, its format, campaign timing and the content of communication. In the practical part the Open University media plan for print and electronic media was designed. The media type has been chosen according to the target group of the potential students. The plan is based on the real situation of the company and therefore, together with other proposals for changes of the corporate communication, in the next period feasible.
EU Tourism Policy and its impact on regional develoment in the Czech republic
Vyskočilová, Hana ; Bič, Josef (advisor) ; Abrhám, Josef (referee)
Tourism is expected to be the world's future. The most important aspects of tourism are particularly the effects on GDP, employment, capital investment and the balance of payments. The important role of tourism in European economies is acknowledged by the European Union itself, which seeks to create a common tourism policy. The purpose of this work is to define the EU tourism policy, primarily in the terms of legal instruments and regional policy, and determine whether and to what extent that policy has its impact on tourism in the Czech Republic. The first chapter will explain the basic concepts and definitions of tourism and its economic importance for the economy. The second section will describe the development of European tourism policy; for better understanding this part will also define EU institutions responsible for tourism, their competencies and used instruments to promote tourism, including the Structural Funds. The third part of the thesis will provide basic information about legislation and strategic documents in tourism in the Czech Republic, but the central part of the chapter will be devoted to the influence of the European Union to the tourism policy in the Czech Republic. The fourth chapter presents the EU's regional policy as a tool to influence the tourism policy in the Czech Republic and its regions.
Old and new regionalism exemplified by the Andean Community of Nations
Vyskočilová, Hana ; Adamcová, Lenka (advisor) ; Honajzrová Banús, Shirley C. (referee)
The history of regional initiatives in Latin America is very rich and varied. Immediately after declaration of independence, there was a tendency to form a political union. Integration groupings developed in the twentieth century are trying with various success rate to enhance mutual trade and political ties in the region. These efforts can be divided into two periods, the first, the old regionalism, from the early sixties to the debt crisis in the eighties and the second period, the new regionalism from the turn of the eighties and nineties. The object of this work is to draw a comparison between these regionalistic trends in Latin America - old and new regionalism - and be exampled by integration group. As the best example to compare the regionalistic trends was chosen: the Andean Pact (the Andean Community of Nations).

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.