National Repository of Grey Literature 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
Increasing quality of the social service of home for the elderly in Karviná
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (advisor) ; Tomšů, Lena (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Using of the Supervision in Citizens Advice Bureaux United in Association of Citizens Advice Bureaux
Tomšů, Lena ; Havrdová, Zuzana (advisor) ; Kalvoda, Hynek (referee)
The thesis attends to a matter of using the supervision in Citizens Advice Bureaux united in Association of Citizens Advice Bureaux. In this thesis the citisen consultancy is introduced as one of several ways of providing professional social consultancy. Especially activities of Association of Citizens Advice Bureaux are focused as the main matter. The main matter is also the achieving of management of consultancy agencies in circumstances of assuring the quality standards in social services. The next part of the thesis researches the supervision as one of the device conducing to reach and maintain the quality standard of services provided by Citizens Advice Bureaux. The practical part of the thesis presets the outputs from prior research based on analysis of current accesible teoretic sources and interviews with foundators of citisen consultancy in Czech Republic. In consequence with the prior research there are presented the outputs from questionaire research undertaken among managers of Citizens Advice Bureaux. The main aim of the thesis is finding answers of the question: what is the statement in exploating the supervision in citisen consultancy in Czech Republic and whether there is an existence of mutual factors influencing the exploating the citisen consultancy. The thesis contains also the...
Increasing quality of the social service of home for the elderly in Karviná
Mrlina, Rostislav ; Štegmannová, Ingrid (advisor) ; Tomšů, Lena (referee)
Diplomová práce se zabývá problematikou standardů kvality poskytovaných služeb, konkrétně zvyšováním kvality sociálních služeb Domova pro seniory v Karviné. Cílem práce bylo zjistit, jak se projevuje subjektivní vnímání pracovníků ohledně způsobu poskytování sociálních služeb na základě jejich poslání, zásad poskytování služeb, osobních cílů uživatelů služby a jejich chování a postojů. Teoretická část je zaměřena na definování kvality, a to v souvislosti s kvalitou poskytovaných služeb domova pro seniory, měření a zvyšování kvality sociálních služeb. Dále se zabývá přístupy zaměřené na člověka jako model, který může být vodítkem "dobré" služby v návaznosti na možné důkazy o zvýšení kvality poskytovaných pobytových služeb pro osoby vyššího věku. Ty vycházejí především ze standardů kvality poskytovaných služeb. Postoje a chování pracovníků jsou sledovány v rámci empirické části ve vybraných situacích, které jsou v organizaci považovány z hlediska přímé péče a ochrany práv uživatele za rizikové. Na základě výsledků z ohniskových skupin jsou vytvořena doporučení, která mohou být základem pro změny v pojetí kvality v dané pobytové sociální službě a nastavení programu jejího zvyšování. Klíčová slova: Sociální služby, domov pro seniory, kvalita, měření kvality, zvyšování kvality, kvalita života seniorů,...
Quality Improvement Process Support at Social Service
Zahrádková, Simona ; Štegmannová, Ingrid (advisor) ; Tomšů, Lena (referee)
This diploma thesis deals with support of quality increasing process at social service provider in Domov pro seniory, Zahradní Město in Prague. The theoretical part intercepts a development of social services in context of social and legislative changes, theoretically deals with spheres which relate with change management process i.e. quality of social services, organizational culture and conflicts. With use of qualitative and quantitative methods was followed process of main aim filling of thesis i.e. quality increasing of provided social service. By focus group method was verified successfulness of planned process in praxis of social service provider. Final part of thesis contains my reflection of process from process participant view and from managerial practice view. I also give out my vision of further organization progress shortly. Considering to results of research evaluative phase it is possible to say that main aim of thesis i.e. quality increasing process of provided social service was fulfilled. It is possible to note that partial aims of diploma thesis were successfully fulfilled too i.e. describe action research process, define process pillars and barriers. KEY WORDS Quality Increasing Process, Change, Key Worker, Quality, Social Service Provider, Action Research, Organizational Culture.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.