National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Analyses of potential of Software as a Service model in small and medium enterprises
Pavlů, Pavel ; Basl, Josef (advisor) ; Aubrecht, Štěpán (referee)
This paper analyses potential of Software as a Service (SaaS) model in small and medium enterprises (SME). SaaS model is rapidly expanding trend between software delivery models. The first chapter describes evolution of software delivery models, which peaks in the most recent "Software as a Service" model. It analyses key features of SaaS in qualitative, technological and legal dimensions. The first chapter also mentions assesment methods for IT investments. This chapter introduces basic theoretical framework for next chapters. Next chapter focuses on category of small and medium enterprises. It defines main macroeconomic indicators and organizational specifics of SMEs. This chapter also presents results of research into reasons for and against the use of applications with SaaS model in small and medium enterprises. Last chapter selects the most common software categories used by small and medium enterprises. For each category it analyses and describes current state of the SaaS market. After analysing the market situation, it selects broad range of applications for each category. Using multi-dimensional approach it recommends three products best suited for SMEs. For all categories it maps potential of the three recommended products. These three products are then thoroughly compared with each other using extended set of criteria. The chapter ends with a summary of possibilities offered by these applications to SMEs.
Search engine optimation
Pavlů, Pavel ; Kacerovský, Jiří (advisor) ; Tofan, Lukáš (referee)
Tato práce tvoří ucelený pohled na problematiku optimalizace webových stránek s cílem co nejlepšího umístění ve vyhledávačích. Čtenáři jsou v první části, jako základ pro pochopení celé problematiky, vysvětleny odlišné principy katalogů a vyhledávačů zahrnující aktuální trendy a tržní podíly v České republice a USA. V následující kapitole je rozebrána teorie vyhledávání v dokumentech. Na tu navazuje popis sběru dat, jejich zpracování a následující zobrazení výsledků ve vyhledávači. Díky výše uvedeným kapitolám jsou čtenáři následně popsány techniky, kterých by měl webmaster využívat při tvorbě nových stránek, popřípadě při optimalizaci stránek již existujících. V další části bakalářské práce je vysvětleno, čeho by se měl při optimalizaci webových stránek jejich tvůrce vyvarovat. Tím jsou tzv. neetické metody optimalizace. Rovněž je zmíněn moderní nástroj pro zviditelnění stránek, tzv. služby PPC. Pro lepší přehlednost a využití rozsáhlého teoretického základu je na konci práce popsáno desatero nejzákladnějších faktorů, které je nutno pro základní optimalizaci dodržet.

See also: similar author names
1 Pavlů, Petr
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.