National Repository of Grey Literature 10 records found  Search took 0.02 seconds. 
Concept maps as an assessment tool in education
Vaňková, Petra ; Mudrák, David (advisor) ; Černochová, Miroslava (referee)
TITLE: Concept maps as an assessment tool in education SUMMARY: This thesis thesis is concerned with the types of assessment of concept maps, creation on the bases of studying professional literature. It points out different views and perceptions of assessment methods and offers its own assessment methods. By way of research evaluates its own methods for assessing concept maps, and then explores the possibilities of evaluation of concept maps (in contrast with the written exam, objectivity of assessing methods) for students of upper primary school in the three selected subjects: geography, citizenship education,science. KEYWORDS: Concept map, assessment
Student learning support based on Moodle in teaching about ICT
Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (advisor) ; Mudrák, David (referee)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Online learning environment as a communication tool in school
Mudrák, David
Úkolem této práce je tedy ukázat, jak může online vzdělávací prostředí pomáhat žákům i učitelům v procesu vzdělávání jak při samotné prezenční výuce ve škole, tak po jejím skončení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Concept maps as an assessment tool in education
Vaňková, Petra ; Mudrák, David (advisor) ; Černochová, Miroslava (referee)
TITLE: Concept maps as an assessment tool in education SUMMARY: This thesis thesis is concerned with the types of assessment of concept maps, creation on the bases of studying professional literature. It points out different views and perceptions of assessment methods and offers its own assessment methods. By way of research evaluates its own methods for assessing concept maps, and then explores the possibilities of evaluation of concept maps (in contrast with the written exam, objectivity of assessing methods) for students of upper primary school in the three selected subjects: geography, citizenship education,science. KEYWORDS: Concept map, assessment
Support education evaluation through a database technology
Fuglík, Viktor ; Mudrák, David (referee) ; Štípek, Jiří (advisor)
The work addresses the applicability of information technologies to student evaluation. The use of database systems has the following advantages compared to currently used methods: efficiency of work with the evaluation, accessibility of the data over the Internet, and easy manipulation with respect to further processing of the data. The outcome of this work is a model application covering many available methods of evaluation and allowing for further processing of the evaluation. The used methods follow current legal requirements and are based on a number of broadly accepted pedagogical publications. Preliminary tests in the real environment show the suitability of the approach for this task.
Development of competency to manipulate structured data, information, and knowledge in ICT education
Mudrák, David ; Rambousek, Vladimír (advisor) ; Černochová, Miroslava (referee) ; Nikl, Jiří (referee)
The doctoral thesis titled "Development of competency to manipulate structured data, information, and knowledge in ICT education" is carried out in the held of ICT education theory, a pedagogical discipline dealing with a theory of educational action leading to the development of information literacy. The research project was connected to the previous research activities realized in the field by author's department members. The research was focused on the elaboration of form and approach to the development of competency to handle structured data, information and knowledge. This competency is described as a set of abilities and skills to manipulate such structures, for example structured text, diagram of database model, mind map, or concept map, and the ability to transform these structures among each other. These skills are conceived to play an important role in dealing with informational tasks and, therefore, are a key component of several information literacy development models including Big6™ (Eisenberg - Berkowitz, 1990, 1999), Information Seeking (Kuhlthau, 1993, 1999), Information Skills (Irving, 1992), Pitts/Stripling Research Process (Stripling Pitts, 1988; Pitts et al., 1995; Veltze, 2003), and New South Wales Information Process NSW (1989). The project was concerned with manipulation of structures...
Student learning support based on Moodle in teaching about ICT
Ovsenák, Petr ; Černochová, Miroslava (advisor) ; Mudrák, David (referee)
Hlavním cílem mé práce bylo ověřit, že virtuální vzdělávací prostředí Moodle je vhodné pro konstruktivistické pojetí středoškolské výuky tematicky zaměřené na ICT. Toho jsem chtěl dosáhnout prostřednictvím konkrétního Moodle kurzu, který jsem vytvořil podle předem navrhnutého scénáře, a v němž jsem si v souladu se zásadami konstruktivisticky pojaté výuky vytyčil následující dílčí cíle: výrazně aktivizovat žáky při jejich učení, umožnit aktivní proces konstruování poznání žáků, povzbudit vlastní motivaci žáků k aktivnímu poznávání, podpořit při učení sociální interakci mezi žáky, mezi žáky a učitelem. Vytvořený kurz jsem otestoval přímo ve výuce ICT na gymnáziu v rámci své měsíční pedagogické praxe. Splnění stanovených cílů jsem posuzoval na základě přímého pozorování práce žáků přímo ve vyučovacích hodinách, analýzy všeho, co se v Moodle kurzu událo, interview se žáky, testů zaměřených na pokroky ve znalostech žáků a závěrečných dotazníků shromažďujících připomínky, názory a hodnocení ze strany žáků po ukončení měsíční výuky s podporou prostředí Moodle. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Online learning environment as a communication tool in school
Mudrák, David
Úkolem této práce je tedy ukázat, jak může online vzdělávací prostředí pomáhat žákům i učitelům v procesu vzdělávání jak při samotné prezenční výuce ve škole, tak po jejím skončení. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.