National Repository of Grey Literature 3 records found  Search took 0.00 seconds. 
Positive affectivity as an important part of well-being
Miňová, Noemi ; Kebza, Vladimír (advisor) ; Šípek, Jiří (referee)
This diploma thesis is in its theoretical part dealing with religious and philosophical concerns in relation to positive affectivity and subjective well-being. It offers a review of contemporary theories on this topic. In the practical part, it tests the relations of the constructs which have an infuence on personal well-being: positive affectivity, satisfation with life and life engagement. Positive affectivity is assessed with the life orientation test (LOT-R: Life Orientation Test-Revisited, Scheier, Carver, Bridges, 1994), personal well-being with the satisfaction-with-life scale (SWLS: Satisfaction With Life Scale, Pavot et al., 1991) and meaningful life engagement with the life engagement test (LET: Life Engagement Test- Assesing Purpose in Life, Scheier et al. 2006). The test sample consisted of 301 respondents of the common population. Their average age was 38 years, the national contents were 188 people of the Czech citizenship and 113 people of the Slovak citizenship. No correlation was found between positive affectivity and gender, age, education nor nationality. Further there was no correlation between satisfaction with life and citizenship, gender and age. The same applies to life engagement and citizenship and age. On the contrary, the results show that there is a diference in the...
Positive affectivity as an important part of well-being
Miňová, Noemi ; Kebza, Vladimír (advisor) ; Šípek, Jiří (referee)
This diploma thesis is in its theoretical part dealing with religious and philosophical concerns in relation to positive affectivity and subjective well-being. It offers a review of contemporary theories on this topic. In the practical part, it tests the relations of the constructs which have an infuence on personal well-being: positive affectivity, satisfation with life and life engagement. Positive affectivity is assessed with the life orientation test (LOT-R: Life Orientation Test-Revisited, Scheier, Carver, Bridges, 1994), personal well-being with the satisfaction-with-life scale (SWLS: Satisfaction With Life Scale, Pavot et al., 1991) and meaningful life engagement with the life engagement test (LET: Life Engagement Test- Assesing Purpose in Life, Scheier et al. 2006). The test sample consisted of 301 respondents of the common population. Their average age was 38 years, the national contents were 188 people of the Czech citizenship and 113 people of the Slovak citizenship. No correlation was found between positive affectivity and gender, age, education nor nationality. Further there was no correlation between satisfaction with life and citizenship, gender and age. The same applies to life engagement and citizenship and age. On the contrary, the results show that there is a diference in the...
The media and a girl's identity during the adolescence
Miňová, Noemi ; Vodáčková, Daniela (advisor) ; Holda, Dalibor (referee)
Média jako zdroj vytvářející sociální realitu, působí na naše pojímání světa, stejně tak na pojímání sebe sama či své role. Ve své práci poukazuji na výzkumy o médiích (zejména televizi) a jejich působení při utváření identity dospívajících dívek. V práci uvádím zkušenosti s mediální výchovou u nás a v zahraničí. Kvalitativní obsahovou analýzou jsem zkoumala mediální poselství seriálu Gilmorova děvčata. Tento americký seriál jsem zvolila, protože se u nás v současnosti nevysílá jiný český seriál s tématikou dospívajících a protože se mi ze současných západních seriálů zdál ideologicky blízký "světským" hodnotám v České republice. Pokusila jsem se v seriálu zachytit, jakým způsobem je v něm prezentováno modelové chování "správné dívky". Podle tohoto modelu dospívající dívku zajímají zejména zábava a chlapci. V popředí jsou materiální hodnoty a fyzická krása. Dívka je explicitně zobrazována jako fyzicky přitažlivá, upravená a nalíčená, dívky v seriálu jsou pouze velmi štíhlé. V oblasti partnerských vztahů je je kladen důraz na to, 83 že si má dívka co nejvíce "užívat" a "vyzkoušet si" co nejvíce vztahů s chlapci. Dívky a ženy nejsou vyobrazovány v tradičních ženských rolích - například při domácích pracích. Spíše jsou zobrazovány na vedoucích pozicích v zaměstnání (jako úspěšné manažerky, šéfredaktorky novin...

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.