National Repository of Grey Literature 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
Curriculum modernization of electrotechnics and electronics in technical education at basic school
Materna, Milan ; Křenek, Milan (advisor) ; Rothanzl, Bohuslav (referee)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Non-verbal creativity development in field of technical projection basics
Veselý, Bedřich ; Křenek, Milan (advisor) ; Nikl, Jiří (referee) ; Švejda, Gabriel (referee)
The thesis addresses the problems of developing pupils' non-verbal creativity in technical projection basics curriculum segments. The introductory theoretical part defines the idea of creativity and factors influencing its development. The second part is empirically explorative and deals with the state of general, unspecific and technical creativity of basic school pupils and especially high school students with the possibility of non-verbal creativity build-up. Under the terms of the thesis, an educational system for non-verbal creativity development was devised, which particularly focuses on the field of depth perception. The effectiveness of projected system was tested by an experimental research. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Curriculum modernization of electrotechnics and electronics in technical education at basic school
Materna, Milan ; Křenek, Milan (advisor) ; Rothanzl, Bohuslav (referee)
V práci popisuji současný stav učiva elektrotechniky a elektroniky na ZŠ, upozorňuji na nutné změny učiva v souvislosti s nově platnými normami ČSN, přechodem na nový vzdělávací program, vývojem vědy a techniky a stále stoupajícím důrazem na ekologické aspekty veškeré lidské činnosti. V rámci teoretické části práce jsem prostudoval a následně popsal některé z nejpoužívanějších učebnic fyziky a vytvořil návrh na cvičebnici učiva fyziky pro druhý stupeň ZŠ. Ve výzkumné části jsem dotazovacími metodami zjišťoval, s jakými tématy z elektrotechniky a elektroniky jsou žáci na druhém stupni ZŠ seznamováni a jak často vykonávají vybrané praktické aktivity. Součástí výzkumu bylo i zjistit, jak jsou daná témata či činnosti u žáků oblíbena. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The use of e-learning at the Faculty of Informatics and Management UHK
Poulová, Petra ; Křenek, Milan (advisor) ; Švejda, Gabriel (referee) ; Cyrus, Pavel (referee)
Thesis The Utilization of eLearning at Faculty of Informatics and Management UHK deals with ICT potential especially eLearning one that could be utilised in the process of education at university level. The work includes a case study "Survey of Attitudes of Academic Teachers and Students at the Faculty of Informatics and Management, University of Hradec Králové". Research part of the thesis is focused on proving hypotheses referring to comparison of study results gained by students in the traditional face-to-face education and eLearning way of academic education. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Project and problem method and their application at technical education at basic schools
Novotný, Jan ; Křenek, Milan (advisor) ; Novák, Daniel (referee) ; Kropáč, Jiří (referee)
This diploma work present how to use project and problem method practically in preparing students of basic of technology. It shows how to increase activity and productivity of students by right focus of the problem. The aims of the work are: - to map starting points which may result advantage of project and problem methods as a means of effective technical education - to verify the supposition that these methods also positively influence the pupils' attitudes and relation to taught technical subject and to the process of education itself. - supposing the usage of such methods deals to increasing of pupils' creativity The pre-set hypothesis have been verified by means of the research carried out at the basic schools in the subject "Basic of Technology" and the obtained results are presented in this work. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

See also: similar author names
2 Křenek, Michal
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.