National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.00 seconds. 
Smart shop banner - new marketing tool
Gotthardt, Martin ; Horová, Olga (advisor) ; Smolka, Josef (referee)
This thesis deals with a new marketing tool for campaigns to support product sales at the point of sales. Banner can appropriately draw customer's attention and also persuade to unplanned impulsive purchase. It is a plastic pocket that can hold posters to support individual product or brands of companies and also can be changed quite often. Uniqueness of the solution lies in the location of the advertising space. In case an LCD monitor is part of the cash register, the banner is located on the other side directly exposed to the eyes of customers. The aim of the thesis is to present a new marketing tool and ideally prove that the right use of visual communication means is able to encourage impulsive purchases even in the environment of a Czech bank. Even though it was not completely proven that the banner can encourage impulsive purchases in banks, the whole concept has been prepared, it's potential revealed and the possible effective uses for normal practice have been formulated.
Business Plan for Master Data Management Department
Gotthardt, Martin ; Slánský, David (advisor) ; Pour, Jan (referee)
Tato práce, jak již její název napovídá, je podnikatelským plánem nově vzniklého oddělení Master Data Managementu v rámci společnosti Adastra s.r.o. Hlavním cílem práce je vytvořit kvalitní dokument s vysokou vypovídací hodnotou, který splní očekávání uživatelů, a pokusit se zjistit potenciál MDM trhu v České republice a tomu odpovídající možné zisky společnosti. K tomu budou použity volně dostupné odhady poradenských a konzultačních společností. Přínosem této práce je již samotné sestavení tohoto dokumentu, protože v oddělení do této doby neexistoval v této finální podobě. Dále je přínosem doplnění podnikatelského plánu o chybějící části jako organizační struktura, nebo potenciál českého trhu MDM a následné propočty budoucích zisků společnosti. Tato práce je rozdělena do dvou částí, kdy v první jsou popsány úlohy, funkce, vlastnosti, zásady tvorby a struktura podnikatelského plánu. V druhé části je konkrétně vypracovaný podnikatelský plán. Tato praktická část ale není veřejná. Je to z toho důvodu, že obsahuje strategicky významné informace o oddělení i o společnosti.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.