National Repository of Grey Literature 2 records found  Search took 0.01 seconds. 
Analysis of marketing communication
Bumbálková, Blanka ; Bártová, Hilda (advisor) ; Černá, Jitka (referee)
The diploma thesis is focused on the communication strategy of the company Asklepion, s.r.o. The aim of the study is to analyze the ways of communication mix in targeting the final customer, evaluation of its marketing communication in relation to competition and from the viewpoint of effectiveness based on own research enquiries, to identify problem areas in this communication a to try to suggest measures to improve communication in these areas. Theoretical part sets the basic theoretical framework for the following practical one. It presents the specifics of marketing communication and the use of the tools of communication mix in the medical service. The fundamentals of successful marketing communication are discussed and the possibilities of its evaluation outlined. The practical part analyses the marketing communication of Asklepion, s.r.o. It is focused on the use of parts of marketing mix, evaluation of its efectiveness based on comparison with competitors and autor's own enquiries. The author tries to identify problem areas and suggest measures in order to improve communication in these areas. The main contribution of the thesis is a complex view on marketing communication of Asklepion in broader context, definition of problematic areas and suggesting a way in marketing communication that the company should follow.
Regulace ve farmaceutickém průmyslu a její důsledky
Bumbálková, Blanka ; Písař, Pavel (advisor) ; Zemplinerová, Alena (referee)
Bakalářská práce se zabývá regulací farmaceutického průmyslu, se zaměřením na důsledky této regulace. V úvodu je čtenáři představen farmaceutický trh ? jsou vysvětlena specifika trhu, která jsou udávána jako důvody vedoucí k jeho regulaci. Dále jsou představeni aktéři farmaceutického trhu. Další části jsou věnované právě analýze regulace. Nejprve se zaměřuji na regulaci při schvalování nových léčiv a jejich uvádění na trh (důraz je kladen na organizaci Food and Drugs Administration) a ukazuji, jaké má tato regulace důsledky. Následně je analyzována regulace cen léčiv. Ukazuji, že regulace vede kromě nižších cen léčiv, také k nižší ziskovosti farmaceutických firem, nižším investicím do výzkumu a vývoje, zpoždění při uvádění nových léků na trh či dokonce jejich neuvedení, paralelnímu obchodu s léčivy a neefektivním výdajům ve snaze mu zabránit.

Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.