Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání detekčních technik pro analýzu sacharidů kapilární elektroforézou
Vlčková, Nikol ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kozlík, Petr (oponent)
Cílem této práce bylo porovnat detekční techniky kapilární elektroforézy pro stanovení sacharidů. Byly porovnávány bezkontaktní vodivostní detekce, přímá a nepřímá UV detekce a fluorescenční detekce. Sacharidy, které byly stanovovány byly glukóza, sacharóza a fruktóza. Měření s bezkontaktní vodivostní detekcí byla prováděna na kapiláře dlouhé 50 cm s vnitřním průměrem 20 µm. Napětí vložené na kapiláru bylo 15 kV a její teplota byla 25 řC. Jako základní elektrolyt byl použit 40mM NaOH. Kalibrační závislost byla měřena v koncentračním rozmezí 0,005 - 0,5 mg/ml. Opakovatelnost pro plochy píků a migrační časy a výtěžnost byly měřeny ve dvou koncentračních hladinách (0,02 a 0,2 mg/ml). Hodnoty RSD pro opakovatelnosti ploch píků a migračních časů se pohybovaly v rozmezí 0,01 - 8,64 %. Hodnoty pro limity detekce a kvantifikace se pohybovaly v rozmezí 1,0 - 5,8 µg/ml. Odchylky výtěžnosti od skutečné koncentrace analytů se pohybovaly mezi 7 - 22 %. Metody s UV nebo fluorescenční detekcí byly prováděny v kapilárách o vnitřním průměru 50 µm. Při metodě s nepřímou UV detekcí bylo napětí vložené na kapiláru 28 kV a její teplota byla 30 řC. Vlnová délka měření byla 207 nm a jako základní elektrolyt byl použit 50mM glycylglycin o pH 12,8. Kalibrační závislost byla měřena v koncentračním rozmezí 0,1 - 1 mg/ml....
Vývoj UHPLC metody pro stanovení abirateronu acetátu a jeho oxidativní degradace
Vlčková, Nikol ; Křížek, Tomáš (vedoucí práce) ; Kubíčková, Anna (oponent)
Cílem této práce bylo vyvinout a validovat metodu UHPLC pro stanovení farmaceuticky aktivní látky abirateronu acetátu v jeho práškové formě a provést nucenou degradaci pomocí peroxidu vodíku a zvýšené teploty. Kvůli nízké rozpustnosti abirateronu acetátu ve vodě, byla jako rozpouštědlo použita směs acetonitrilu a vody v poměru 1:1. Optimalizovaná separace probíhala na koloně Acquity CSH PHENYL-HEXYL (1,7 µm, 100 × 2,1 mm), jejíž teplota byla 45 řC, mobilní fáze se skládala z acetonitrilu a 0,1 % vodného roztoku kyseliny mravenčí a průtok činil 0,3 ml/min, dávkovaný objem činil 1 µl a byla použita gradientová eluce. Byl použit UV/VIS absorpční detektor s diodovým polem při vlnové délce 2665 nm a kvadrupólový hmotnostní detektor. Při validaci metody se testovala opakovatelnost, výtěžnost a meze detekce a stanovitelnosti. Také byla stanovena kalibrační závislost v rozmezí koncentrací 0,1 - 1∙10-4 mg/ml. Nucená degradace byla provedena na dvou sadách vzorků. K jedné sadě byl přidán 0,3 % peroxid vodíku. Obě sady vzorků následně byly skladovány za laboratorních podmínek a v degradační komoře, která byla nastavena na 50 řC po 1, 2 a 3 dny. Abirateron acetát vykazoval mírnou míru degradace bez přidání peroxidu vodíku jak za laboratorních podmínek, tak při zvýšené teplotě. Vzorky, ke kterým byl přidán 0,3...
Symbolistní inspirace skupiny Osma
Vlčková, Nikol ; Rakušanová, Marie (vedoucí práce) ; Klimešová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá možnými inspiracemi a výměnami výtvarných tendencí mezi symbolistními umělci a ranou českou avantgardní skupinou Osma. Symbolismus byl literární i výtvarný směr, nejvíce se projevující na úplném závěru 19. století, jak v evropském, tak v českém prostředí. Umělci začínající tvořit na začátku století se k němu sice verbálně nevztahovali, nicméně zde existují určité vazby. Práce si kladla za cíl tyto vazby vysledovat. Na základě rozdělení různých rovin úrovní mezi symbolismy byly srovnávány příklady děl umělců skupiny Osma v kontextu symbolismu evropského, českého nebo v kontextu práce se symbolikou obecnou. Bylo vysledováno několik paralel, z nichž většina se týkala nepřímé linie inspirace mezi umělci. Nejčastěji se pak mladí malíři inspirovali tématy symbolismu evropského, našly se ovšem také příklady děl vycházejících ze specifického domácího prostředí. Existují zde rovněž díla, ve kterých se objevují symboly tradičně využívané v umění. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.