Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Možnosti využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež
VEVERKOVÁ, Kristýna
Bakalářská práce se zabývá možnostmi využití sociálních sítí pro práci s klienty v nízkoprahovém zařízení pro děti a mládež (NZDM). Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bakalářské práce je rozdělena do tří kapitol. První kapitola je zaměřena na sociální sítě, ve druhé kapitole je nastíněno poslání a obsah služby NZDM a třetí kapitola se věnuje sociálním sítím v kontextu NZDM v období epidemie Covid-19. V praktické části bakalářské práce byla využita kvalitativní výzkumná strategie za pomoci metody dotazování, techniky polostrukturovaného rozhovoru. Výběrový soubor zahrnoval 9 informantů, který byl tvořen vedoucími sociálními pracovníky a ostatními sociálními pracovníky NZDM v Jihočeském kraji, kteří sociální sítě využívají pro provoz NZDM a byli ochotní se na výzkumné části podílet. Vyhodnocená data byla seskupena metodou vytváření trsů na základě podobných jevů či znaků. Z výsledků bylo zjištěno, že pracovníci pro práci s klienty nejvíce využívají Facebook a Instagram převážně pro propagační, komunikační, informační a preventivní účely. Dále bylo zjištěno, že sociální sítě sehrály zvlášť důležitou roli v období epidemie Covid-19. Pro pracovníky je však nejdůležitější přímá práce s klienty a sociální sítě vnímají jako doplněk své práce. Výsledky této bakalářské práce mohou být inspirací pro ostatní nízkoprahová zařízení pro děti a mládež a také mohou být přínosným a edukativním materiálem pro děti, jejich rodiče a v neposlední řadě i pro širokou veřejnost.
Ověření efektivity intervenčního programu na podporu školní připravenosti
Veverková, Kristýna ; Valentová, Hana (vedoucí práce) ; Kucharská, Anna (oponent)
Obsahem výzkumné části bylo vytvoření intervenčního programu, který byl realizován se skupinou deseti dětí, které se chystají v dubnu k zápisu do prvních tříd. Tento program byl zaměřen na rozvoj jednotlivých oblastí, a to zejména: jemné motoriky, grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Intervenční program obsahoval 12 lekcí, které proběhly v dopoledních hodinách v mateřské škole. Jedné lekci jsme věnovali zhruba půl hodiny. Každá lekce obsahovala pět aktivit zaměřených na rozvoj jemné motoriky nebo grafomotoriky, zrakového vnímání, matematické pregramotnosti, sluchového vnímání a orientace v prostoru. Celý program byl namotivován Veverkou Týnkou a Krysíkem, kterého představoval vyrobený maňásek z ponožky. Všechny jednotlivé aktivity byly řádně namotivovány do lesního prostředí, kde Veverka Týnka bydlí. Cílem intervenčního programu bylo, aby se děti díky intervenčnímu programu zlepšily v jednotlivých oblastech. Pro ověření efektivity intervenčního programu, proběhl před zahájením programu vstupní diagnostika v podobě testu, který se skládal celkem z patnácti drobných úkolů. Úkoly byly zaměřené na jednotlivé oblasti a byly známkovány od 1 do 5. Tento test byl realizován taktéž v kontrolní skupině deseti dětí, které intervenční program...
Podpora zdraví dětí ve vybraných mateřských školách
Veverková, Kristýna ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Scheithauerová, Lenka (oponent)
Cílem bakalářské práce Podpora zdraví ve vybraných mateřských školách je zjistit, do jaké míry vybrané mateřské školy podporují zdraví, a to zejména v oblasti pohybu, stravování a odpočinku. Teoretická část se zaměřuje na popis předškolního dítěte, jeho vývoj, potřeby a vlivy, které na něj působí. Důležitou kapitolou je zdraví, kde je kladen důraz na význam pohybových aktivit, stravu v předškolním věku, spánek a duševní hygienu. Praktická část popisuje vybrané aspekty činnosti tří mateřských škol a analyzuje zjištěné informace o stravování, pohybových aktivitách a odpočinku. Zvolené metody pro výzkumné šetření jsou pozorování a rozhovory s vedoucími učitelkami mateřských škol. Bylo zjištěno, že každá mateřská škola má svá specifika, kterými vyniká v podpoře zdraví, ale také své nedostatky, na kterých je třeba zapracovat. Na základě poznatků, které jsou z výzkumného šetření patrné, je vypracován návrh na aktivity podporující zdraví. Jedná se o pět aktivit, které podporují zdraví, pobyt na čerstvém vzduchu a seznamují děti se zdravým životním stylem. V závěru praktické části jsou zjišťovány názory učitelek mateřské školy na uplatnitelnost navrženého programu v praxi.

Viz též: podobná jména autorů
2 VEVERKOVÁ, Klára
3 VEVERKOVÁ, Kristýna
2 Veverková, Karolina
4 Veverková, Kateřina
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.