Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Mezigenerační vztahy a spolupráce v pedagogickém sboru a jejich vliv na vzdělávání.
Soukupová, Simona ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Richterová, Magdalena (oponent)
Diplomová práce je rozdělená na teoretickou část a výzkumné šetření. V teoretické části se autorka věnuje komunikaci a vymezuje daný pojem. Dále se věnuje konfliktům, které definuje a popisuje jejich dělení, soupeření a generačními konflikty. Zároveň popisuje i modely výuky jako zdroj konfliktů. Popisuje vztah k sobě samému a vztahy k druhým. V neposlední řadě se věnuje škole, pedagogickému sboru a vizi sledované školy. Druhá část je složena z výzkumného šetření. Výzkumné šetření proběhlo formou online dotazníku pro pedagogy a pro žáky. Dotazník pro pedagogy se skládal z uzavřených i otevřených otázek a dotazník pro žáky se skládal pouze z uzavřených otázek. Data byla znázorněna v grafické podobě. Dotazníky jsou přiložené v přílohách na konci diplomové práce, kde jsou přiložené i odpovědi na otevřené otázky pro pedagogy. Následně v závěru autorka navrhla opatření pro zlepšení klimatu pedagogického sboru, které navrhla na základě zjištěných dat. Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda generační rozdíly v pedagogickém sboru ovlivňují proces vzdělávání žáků a navrhnout opatření, které by mohlo pomoci zlepšit klima v daném pedagogickém sboru. Autorka zjistila, že generační rozdíly v pedagogickém sboru mají vliv na vzdělávání žáků. Ačkoliv je tento vliv malý, tak stále je. V pedagogickém sboru je velmi...
Řížení změny v procesu rozšiřování nabídky prenatálních kurzů v Thomayerově nemocnici v Praze
Soukupová, Simona ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Trpišovský, Milan (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem týkajícím se předporodní přípravy žen a mužů v Thomayerově nemocnici v Praze. Práce je rozděleno na teoretickou a empirickou část. V teoretické části, se věnuji edukaci v předporodní přípravě. Je zde charakterizován význam edukace jako takové, tedy edukace nejen v předporodní přípravě, ale i v ostatních odvětvích medicíny. Právě ta je jedním ze základních prvků vedoucích ke zvyšování kvality ve zdravotnictví v České republice. Tento úsek práce rovněž mapuje možnosti předporodní přípravy v ČR. Je v ní popsáno několik témat, se kterými se lze na kurzech " psychoprofylaktické přípravy" setkat. Řízení změny je dalším tématem, o kterém ve své práci píšu, neboť právě změna má za následek zvyšování kvality. O zvýšení kvality se usilovalo i při inovaci předporodní přípravy v Thomayerově nemocnici. Poslední kapitolou teoretické části je marketing ve zdravotnictví. Tato kapitola popisuje několik definic, podle jednotlivých autorů. Tento úsek se věnuje krom jiného i marketingu zdravotnických služeb a potřeb, marketingovému mixu a také marketingové komunikaci. V empirické části jsou zachyceny výsledky dotazníkového šetření, tedy výsledky kvantitativního výzkumu. Ty pak poslouží k vyhodnocování spokojenosti budoucích rodičů s přednáškami v Thomayerově nemocnici a k...
Řížení změny v procesu rozšiřování nabídky prenatálních kurzů v Thomayerově nemocnici v Praze
Soukupová, Simona ; Vrzáček, Petr (vedoucí práce) ; Trpišovský, Milan (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem týkajícím se předporodní přípravy žen a mužů v Thomayerově nemocnici v Praze. Práce je rozděleno na teoretickou a empirickou část. V teoretické části, se věnuji edukaci v předporodní přípravě. Je zde charakterizován význam edukace jako takové, tedy edukace nejen v předporodní přípravě, ale i v ostatních odvětvích medicíny. Právě ta je jedním ze základních prvků vedoucích ke zvyšování kvality ve zdravotnictví v České republice. Tento úsek práce rovněž mapuje možnosti předporodní přípravy v ČR. Je v ní popsáno několik témat, se kterými se lze na kurzech " psychoprofylaktické přípravy" setkat. Řízení změny je dalším tématem, o kterém ve své práci píšu, neboť právě změna má za následek zvyšování kvality. O zvýšení kvality se usilovalo i při inovaci předporodní přípravy v Thomayerově nemocnici. Poslední kapitolou teoretické části je marketing ve zdravotnictví. Tato kapitola popisuje několik definic, podle jednotlivých autorů. Tento úsek se věnuje krom jiného i marketingu zdravotnických služeb a potřeb, marketingovému mixu a také marketingové komunikaci. V empirické části jsou zachyceny výsledky dotazníkového šetření, tedy výsledky kvantitativního výzkumu. Ty pak poslouží k vyhodnocování spokojenosti budoucích rodičů s přednáškami v Thomayerově nemocnici a k...
Kojení a jeho nejčastější problémy
SOUKUPOVÁ, Simona
Bakalářská práce je rozdělena na dvě části. První část je část teoretická, kde jsou popsány všechny současné poznatky týkající se problematiky kojení, druhá část je část výzkumná. V teoretické části jsou popsány nejčastější problémy spojené s kojením a současně popsána správná technika kojení, která je důležitá pro prevenci vzniku těchto obtíží. Jsou zde popsány i ostatní aspekty související s kojením, jako např. polohy při kojení, životospráva kojící ženy a jiné. Prvním cílem práce bylo zjistit, zda mají ženy informace o kojení z prenatální péče. Druhým cílem, zmapovat, zda zdravotnický personál edukuje ženy o správných technikách kojení na oddělení šestinedělí. Třetím cílem bylo zjistit nejčastější problémy při kojení u žen na oddělení šestinedělí a posledním cílem bylo zjistit, zda kojící ženy znají způsoby řešení problémů při kojení. Jako první byla stanovena hypotéza, že ženy mají informace z prenatální péče. Druhá hypotéza, že zdravotnický personál edukuje matky o správných technikách kojení. Třetí hypotéza byla stanovena, že nejčastějším problémem při kojení jsou ragády bradavek. Poslední hypotéza byla, že ženy znají způsoby řešení problémů při kojení na oddělení šestinedělí. Všechny cíle byly splněny. Výzkum ukázal, že ženy jsou o kojení informované již v prenatální péči. Nejvíce informací čerpají z časopisů, knih a internetu. Některé navštívily kurz kojení a některé byly edukovány od zdravotnického personálu. Tím byla potvrzena první hypotéza, že ženy jsou edukovány o kojení již z prenatální péče. Druhým cílem bylo zmapovat, zda zdravotnický personál edukuje ženy na oddělení šestinedělí o správných technikách kojení. Z šetření vyplynulo, že ženy jsou edukovány o těchto technikách a personál edukuje ženy o krocích vedoucích k úspěšnému kojení. Těmito výsledky byla potvrzena druhá hypotéza, že zdravotnický personál edukuje ženy o správných technikách kojení na oddělení šestinedělí. Zjistit nejčastější problém u kojících žen, byl cíl třetí. Tam bylo jako největší problém shledáno bolestivé nalití prsou. Hypotéza třetí tedy nebyla potvrzena, neboť bylo stanoveno, že nejčastějším problémem byly ragády bradavek. Prověření znalostí žen o způsobech řešení problémů s kojením bylo cílem čtvrtým. Ukázalo se, že ženy mají dostatek znalostí, vedoucích k odstranění případného problému s kojením a tím byla potvrzena hypotéza čtvrtá, že kojící ženy znají způsoby řešení problémů při kojení na oddělení šestinedělí. K potvrzení těchto hypotéz a splnění cílů byl použit kvantitativní výzkum, formou anonymních dotazníků. Bylo rozdáno 127 dotazníků, zpět bylo vráceno 112. Výzkum probíhal ve Fakultní Thomayerově nemocnici v Praze, která je od roku 1993 nositelem titulu Baby Friendly Hospital. Výsledky výzkumného šetření by bylo možné použít jako zdroj informací pro včasnou edukaci u nejčastěji se vyskytovaných problémů při kojením se zaměřením na jejich prevenci a zároveň sloužit jako zdroj informací pro zlepšení ošetřovatelské péče. Problematice kojení by se mělo věnovat stále více pozornosti, neboť právě tyto problémy mohou ženě po porodu znepříjemnit její nejkrásnější životní období.

Viz též: podobná jména autorů
4 SOUKUPOVÁ, Simona
2 SOUKUPOVÁ, Štěpánka
7 SOUKUPOVÁ, Šárka
2 Soukupová, Sandra
2 Soukupová, Soňa
1 Soukupová, Sára
7 Soukupová, Šárka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.