Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Veřejnoprávní regulace obchodních praktik
Ptáčková, Marta ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
RESUMÉ Cílem této práce je prozkoumat vysoce aktuální téma: veřejnoprávní regulaci obchodních praktik zacílených na spotřebitele s ohledem na evropské a správní právo. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá samotným pojmem obchodní praktika z hlediska jazykového i právního a jeho společenským významem, který podnítil potřebu jeho regulace formou práva. Druhá kapitola se zabývá teoretickou otázkou rozdělení práva podle metody jeho právní regulace na právo soukromé a veřejné. Tato teoretická část je stěžejní pro analýzu implementace směrnice 2005/29/ES. Samotná směrnice je potom analyzována v třetí části, a to především z hlediska její působnosti a základních koncepcích, na kterých staví. Čtvrtá kapitola je věnována tuzemské právní úpravě nekalých obchodních praktik. V této části je provedena komparace textu směrnice 2005/29/ES se zněním zákona o ochraně spotřebitele, stejně jako zhodnocení systému dozoru a sankcí, s čímž souvisí právní úprava tzv. předváděcích akcí, během kterých je často porušen zákaz použití nekalých obchodních praktik. Vzhledem k implementaci směrnice do zákona o regulaci reklamy je v jedné kapitole rozebrána problematika reklamy jakožto nekalé obchodní praktiky. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou soukromoprávního aspektu nekalých...
Aplikace behaviorální psychologie v marketingu se zaměřením na cenové stimuly
Ptáčková, Marta ; Hofmannová, Jitka (vedoucí práce) ; Vranka, Marek (oponent)
Cena je součástí marketingového mixu a hraje významnou roli v procesu rozhodování zákazníka. Hlavním cílem práce je prozkoumat, co stojí za nákupními rozhodnutími. Práce je rozdělena do dvou částí. První část shrnuje poznatky autorů o tom, jak dochází k nákupnímu rozhodnutí a jakou roli hrají emoce pro jeho správnost. Protože příběhy nejsou emočně neutrální, práce analyzuje dopady vyprávění na cenu, kterou jsou lidé ochotni zaplatit, a také to, zdali má tato cena dopad na vnímanou kvalitu produktu, který konzumujeme. Druhou část tvoří vlastní výzkum, během něhož bylo provedeno šest hloubkových rozhovorů. Cílem výzkumu bylo získat představu o kontextu, v jakém lidé činí svoje nákupní rozhodnutí, a získat nové podněty k tématu práce.
Veřejnoprávní regulace obchodních praktik
Ptáčková, Marta ; Patěk, Daniel (vedoucí práce) ; Josková, Lucie (oponent)
RESUMÉ Cílem této práce je prozkoumat vysoce aktuální téma: veřejnoprávní regulaci obchodních praktik zacílených na spotřebitele s ohledem na evropské a správní právo. Pro dosažení tohoto cíle je práce rozdělena do čtyř kapitol. První kapitola se zabývá samotným pojmem obchodní praktika z hlediska jazykového i právního a jeho společenským významem, který podnítil potřebu jeho regulace formou práva. Druhá kapitola se zabývá teoretickou otázkou rozdělení práva podle metody jeho právní regulace na právo soukromé a veřejné. Tato teoretická část je stěžejní pro analýzu implementace směrnice 2005/29/ES. Samotná směrnice je potom analyzována v třetí části, a to především z hlediska její působnosti a základních koncepcích, na kterých staví. Čtvrtá kapitola je věnována tuzemské právní úpravě nekalých obchodních praktik. V této části je provedena komparace textu směrnice 2005/29/ES se zněním zákona o ochraně spotřebitele, stejně jako zhodnocení systému dozoru a sankcí, s čímž souvisí právní úprava tzv. předváděcích akcí, během kterých je často porušen zákaz použití nekalých obchodních praktik. Vzhledem k implementaci směrnice do zákona o regulaci reklamy je v jedné kapitole rozebrána problematika reklamy jakožto nekalé obchodní praktiky. Závěrečná kapitola se zabývá otázkou soukromoprávního aspektu nekalých...

Viz též: podobná jména autorů
2 PTÁČKOVÁ, Monika
1 Ptáčková, Magda
2 Ptáčková, Martina
6 Ptáčková, Michaela
1 Ptáčková, Milena
5 Ptáčková, Miroslava
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.