Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Psychobiografie: Role Oidipova komplexu v životě Egona Bondyho
Páralová, Marika ; Kučera, Miloš (vedoucí práce) ; Líbalová, Ivana (oponent)
Tato teoretická diplomová práce se na základě metody pychobiografie pokouší s pomocí především psychoanalytického učení Sigmunda Freuda o zmapování role Oidipova komplexu v životě významného českého básníka, prosaika a filosofa Egona Bondyho, rovněž známého pod svým občanským jménem Zbyněk Fišer. V první části práce předkládám mnou sestavený Bondyho životopis, který pojímá dobu od dětství až po převážně polovinu 90. let, k čemuž posloužila řada zdrojů. Ke dni odevzdání práce nebylo k dispozici jednotné životopisné dílo, a informace tak bylo nutno dohledávat v mnoha pracích jiných autorů. Na základě sestaveného životopisu se pak ve druhé části textu věnuji analýze životního příběhu Egona Bondyho, v němž právě Oidipův komplex zastával významnou roli, přičemž na onen životopis často odkazuji. V příběhu se nám poté vyjevují dvě hlavní cesty, které právě za pomoci psychoanalýzy a jejích termínů dále rozvádím. Cílem této práce je tak na základě oné analýzy, v níž se kloubí Oidipův komplex a životní události, které Bondyho potkaly v průběhu let, osvětlit možné motivy jeho jednání, chování, jeho vztahování se k sobě a ke druhým, ke světu. Mimo jiné zde představuji kupříkladu i rovinu jeho osobnosti, která oscilovala mezi identitami Egon Bondy a Zbyněk Fišer. KLÍČOVÁ SLOVA Psychobiografie, psychoanalýza,...
Vzdělanostní aspirace druhé generace muslimů v České republice: případová studie
Páralová, Marika ; Bittnerová, Dana (vedoucí práce) ; Doubek, David (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vzdělanostními aspiracemi druhé generace muslimů žijících v České republice, a to tedy jak dětí, tak rodičů. Cílem práce je zmapovat oblast vzdělanostních aspirací dětí a jejich rodičů ve směru k dětem. Práce je dělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část je rozdělena do dvou oblastí: v té první se věnuje vymezení základních pojmů, rovněž sociální reprodukci či faktorům vlivu zejména rodinného prostředí, dále prostředí školního, vlastním intelektovým schopnostem či vlivu vrstevníků. Ve druhé části pak pojednává o muslimech, a to zejména o skutečnostech, jež se týkají oblasti odlišného kulturního prostředí. V empirické části je využito kvalitativního výzkumu, konkrétně případové studie. Ta se zabývá rodinou, jež je tvořena matkou, otcem, synem a dceru. Pomocí rozhovoru s aktéry bylo zjišťovány informace, jimiž bylo možné odpovědět na výzkumné otázky. Ty byly vytvořeny se záměrem objasnit stanovený cíl práce. Na základě analýzy dat bylo zjištěno, že největší vliv podílející se na vzdělanostních aspiracích lze spatřit v rodině, a to zejména ve významu, jaký rodiče, a zejména otec, vzdělání připisují, přičemž vliv dalších prostředí je minimální, či není patrný. Zatímco otec se ve svých aspiracích mezi dcerou a synem neliší, matčiny aspirace jsou spíše směřovány k...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.