Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Univerzita třetího věku jako nástroj zvyšování kvality života seniorů
Neubauerová, Lenka ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Tomandlová, Věra (oponent)
Téma mé diplomové práce "Univerzita třetího věku jako nástroj zvyšování kvality života seniorů" je zaměřeno na zhodnocení otázky, zda vzdělávání přináší více kvality do života u generace třetího věku. Teoretická část práce se soustředí na výklad základních konceptů, spjatých s demografickým stárnutím populace, volnočasovými aktivitami, kvalitou života a významem studia ve třetím věku. Metodologická část popisuje metodu výzkumu, kterou byly rozhovory a dotazníkové šetření. Obojí proběhlo na Univerzitě třetího věku Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Rozhovory byly uskutečněny s koordinátory obou U3V a tématem byly principy fungování U3V a podmínky pro posluchače. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 125 posluchačů. Z analýzy dotazníků vyplynulo, že studium přináší do života seniorů optimistické a užitečné naplnění volného času, zvyšuje sebevědomí, napomáhá zlepšovat sociální kontakty, je podporováno ze strany blízkého okolí. Udržuje potřebnou hladinu mozkové aktivity, zvyšuje znalosti a dovednosti v nejrůznějších oborech. Shrnuto, studium na Univerzitě třetího věku zvyšuje kvalitu života a přináší větší spokojenost do života seniorů. Práce by měla přinést návrhy, jak zvýšit povědomí o možnostech a významu studia ve třetím věku.
Copingové strategie vedoucích dětského (neskautského) oddílu
Neubauerová, Lenka ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Sotáková, Hana (oponent)
Bakalářská práce se zabývá problematikou strategií zvládání náročných situací u vedoucích dětských oddílů. Cílem práce je zmapovat a popsat činnost vedoucího v konkrétním dětském oddíle, zdroje náročnosti v ní a copingové strategie, které vedoucí využívají. Nejdříve se teoretická část práce zabývá objasněním pojmů souvisejících se zvládáním náročných situací (teorie stresu, pracovní zátěž, odolnost, adaptace, coping, osobnostní charakteristiky, copingové strategie). V další části práce se zabývá objasněním pojmů souvisejících s oddílovou činností a prací vedoucího (co je to oddílová činnost, její vývoj v ČR, oddílový kolektiv, vnitřní organizace, výchovný systém, práce vedoucího, legislativa). Empirická část práce se věnuje kvalitativnímu výzkumu, jehož hlavním cílem bylo zjistit, jaké copingové strategie vedoucí konkrétního dětského oddílu využívají. Dále se také zabývá popisem zmapované práce vedoucího a zdrojů náročnosti v ní. Pro sběr dat byl využit polostrukturovaný rozhovor a dotazník SVF 78. Z výzkumu vyplývá, že vedoucí v daném oddíle využívají nejsilněji konstruktivní strategie (především Strategii kontroly situace) a strategii Perseverace. Dále z výzkumu vyplývá, že práce vedoucího jde rozlišit do dvou oblastí - jedna je oblast týkající se příprav a realizace programu (této oblasti se...
Univerzita třetího věku jako nástroj zvyšování kvality života seniorů
Neubauerová, Lenka ; Čabanová, Bohumila (vedoucí práce) ; Tomandlová, Věra (oponent)
Téma mé diplomové práce "Univerzita třetího věku jako nástroj zvyšování kvality života seniorů" je zaměřeno na zhodnocení otázky, zda vzdělávání přináší více kvality do života u generace třetího věku. Teoretická část práce se soustředí na výklad základních konceptů, spjatých s demografickým stárnutím populace, volnočasovými aktivitami, kvalitou života a významem studia ve třetím věku. Metodologická část popisuje metodu výzkumu, kterou byly rozhovory a dotazníkové šetření. Obojí proběhlo na Univerzitě třetího věku Univerzity Jana Evangelisty Purkyně a Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy. Rozhovory byly uskutečněny s koordinátory obou U3V a tématem byly principy fungování U3V a podmínky pro posluchače. Dotazníkového šetření se zúčastnilo 125 posluchačů. Z analýzy dotazníků vyplynulo, že studium přináší do života seniorů optimistické a užitečné naplnění volného času, zvyšuje sebevědomí, napomáhá zlepšovat sociální kontakty, je podporováno ze strany blízkého okolí. Udržuje potřebnou hladinu mozkové aktivity, zvyšuje znalosti a dovednosti v nejrůznějších oborech. Shrnuto, studium na Univerzitě třetího věku zvyšuje kvalitu života a přináší větší spokojenost do života seniorů. Práce by měla přinést návrhy, jak zvýšit povědomí o možnostech a významu studia ve třetím věku.

Viz též: podobná jména autorů
1 Neubauerová, Lucia
1 Neubauerová, Lucia Bc.
5 Neubauerová, Lucie
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.