Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interkulturní vzdělávání a jeho role v globální společnosti
Kubištová, Markéta ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Šnýdrová, Ivana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá interkulturním vzděláváním a realizací tohoto fenoménu v dnešní globální společnosti. Propojování dříve izolovaných zemí, pohyby zboží a kapitálu jdou ruku v ruce se stěhováním lidí za lepším živobytím. Otázky soužití původních obyvatel a nově příchozích se snaží skloubit tzv. multikulturní model společnosti, fungující na principu uznání diverzity za současného zachování rovnosti všech. Problematikou samotné migrace se zabývají různé dílčí koncepty, snažící se objasnit síly ovládající rozhodnutí člověka k migraci, význam sociálních sítí v novém území či následné propojení a vzájemnou korelaci původního a nového prostředí. Snahy o adaptaci v cílovém prostoru jsou spojeny s mnoha problémy, z nichž některé mají svůj původ v psychickém stavu a dispozicích jak migrantů, tak i původních obyvatel. Potřeba sociálních kontaktů, adaptace a zvýšená stresová zátěž imigrantů se mísí s obavami z nárůstu kriminality, z úbytku pracovních příležitostí a především s předsudky a stereotypy členů většinové společnosti. Toleranci, sociální cítění, uznávání rozdílů a zájem o komunikaci se všemi bez rozdílu je nutné pěstovat již u dětí. Jedna oblast pokrývá učení dětí většinové společnosti přijmout všechny "cizí" a "jiné". Druhá část této výchovy je věnována dětem minorit, jež často vyžadují...
Vzdělávání a gender - příčiny, souvislosti a možná řešení problému genderové nerovnosti
Kubištová, Markéta ; Sycha, Martin (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Základním tématem této bakalářské práce je hledání souvislostí mezi biologickým pohlavím člověka, jeho genderem (sociálním konstruktem pohlaví) a postavením ve společnosti. Zjišťuje nejenom příčiny a souvislosti nerovného přístupu k mužům a ženám, ale snaží se nalézt možné způsoby řešení této problematiky, a to pomocí vzdělávání. První kapitola objasňuje základní pojmy a vztah mezi nimi, dále vznik biologického pohlaví člověka a vytváření genderu. Tento pojem vysvětluje jako sociálně podmíněné kulturní rozdíly mezi muži a ženami. Jsou zde rozvedena také některá základní teoretická východiska objasňující konstrukci genderu, a především proces socializace jedince, během něhož se gender člověka tvoří. Cílem druhé kapitoly je přiblížit roli školy a školského systému při zakládání a udržování společenských nerovností. Vysvětluje mechanismy, jimiž se škola podílí na socializaci člověka, se zřetelem na vytváření, resp. posilování genderové identity dítěte. Jako významný faktor posilující tradiční chápání genderových rolí je shledáno působení učitele a jejich přístupu k žákům. Účelem třetí kapitoly je vymezit obsah vzdělávání dospělých, jeho základní principy, cíle a funkce. Je zde kladen důraz na neformální a informální učení dospělých a rovněž tzv. sebeřízené učení. Jako podstatný faktor úspěšného procesu...
Interkulturní vzdělávání a jeho role v globální společnosti
Kubištová, Markéta ; Šnýdrová, Ivana (oponent) ; Beneš, Milan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá interkulturním vzděláváním a realizací tohoto fenoménu v dnešní globální společnosti. Propojování dříve izolovaných zemí, pohyby zboží a kapitálu jdou ruku v ruce se stěhováním lidí za lepším živobytím. Otázky soužití původních obyvatel a nově příchozích se snaží skloubit tzv. multikulturní model společnosti, fungující na principu uznání diverzity za současného zachování rovnosti všech. Problematikou samotné migrace se zabývají různé dílčí koncepty, snažící se objasnit síly ovládající rozhodnutí člověka k migraci, význam sociálních sítí v novém území či následné propojení a vzájemnou korelaci původního a nového prostředí. Snahy o adaptaci v cílovém prostoru jsou spojeny s mnoha problémy, z nichž některé mají svůj původ v psychickém stavu a dispozicích jak migrantů, tak i původních obyvatel. Potřeba sociálních kontaktů, adaptace a zvýšená stresová zátěž imigrantů se mísí s obavami z nárůstu kriminality, z úbytku pracovních příležitostí a především s předsudky a stereotypy členů většinové společnosti. Toleranci, sociální cítění, uznávání rozdílů a zájem o komunikaci se všemi bez rozdílu je nutné pěstovat již u dětí. Jedna oblast pokrývá učení dětí většinové společnosti přijmout všechny "cizí" a "jiné". Druhá část této výchovy je věnována dětem minorit, jež často vyžadují...

Viz též: podobná jména autorů
1 Kubištová, Mariana
3 Kubištová, Martina
1 Kubištová, Michaela
2 Kubištová, Michaela,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.