Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Právní regulace ochrany před znečišťováním z mobilních zdrojů
Kolafa, Jan ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Humlíčková, Petra (oponent)
Resumé Téma práce: "Právní regulace ochrany před znečišťováním z mobilních zdrojů" Diplomová práce je rozdělena do dvou obsáhlých tematických celků. V první části se zabývám právní ochranou před znečišťováním ovzduší, včetně stručného nastínění věcné problematiky. První úsek této části je věnován věcnému vymezení problému a popsání alespoň základních fyzikálních a ekologických aspektů předmětné úpravy. Důraz je kladen na jevy, které mají úzkou souvislost s působením mobilních zdrojů na životní prostředí. V další části se zabývám právní regulací znečišťování. Tato část je dále členěna na úpravu mezinárodní, s důrazem na zásadní mezinárodní úmluvy a přelomové konference na poli znečišťování ovzduší. Nechybí ani krátký historický exkurz do vývoje mezinárodní úpravy. Navazuje část věnovaná unijní právní úpravě, rovněž s nástinem vývoje evropské legislativy. Jako těžiště práce vnímám část věnovanou české právní úpravě, které se dále dělí na několik částí. Kromě historických souvislostí obsahuje i popis návrhů nové právní úpravy na tomto úseku ochrany životního prostředí (předně návrh nového zákona o ochraně ovzduší). Druhá část páce je věnována ochraně životního prostředí před hlukovýmťováním a právní úpravě ochrany živ. prostředí před nežádoucími vlivy vibrací.I tato část se dělí na několik dalších podkapitol,...
Právní regulace ochrany před znečišťováním z mobilních zdrojů
Kolafa, Jan ; Sobotka, Michal (vedoucí práce) ; Humlíčková, Petra (oponent)
Resumé Téma práce: "Právní regulace ochrany před znečišťováním z mobilních zdrojů" Diplomová práce je rozdělena do dvou obsáhlých tematických celků. V první části se zabývám právní ochranou před znečišťováním ovzduší, včetně stručného nastínění věcné problematiky. První úsek této části je věnován věcnému vymezení problému a popsání alespoň základních fyzikálních a ekologických aspektů předmětné úpravy. Důraz je kladen na jevy, které mají úzkou souvislost s působením mobilních zdrojů na životní prostředí. V další části se zabývám právní regulací znečišťování. Tato část je dále členěna na úpravu mezinárodní, s důrazem na zásadní mezinárodní úmluvy a přelomové konference na poli znečišťování ovzduší. Nechybí ani krátký historický exkurz do vývoje mezinárodní úpravy. Navazuje část věnovaná unijní právní úpravě, rovněž s nástinem vývoje evropské legislativy. Jako těžiště práce vnímám část věnovanou české právní úpravě, které se dále dělí na několik částí. Kromě historických souvislostí obsahuje i popis návrhů nové právní úpravy na tomto úseku ochrany životního prostředí (předně návrh nového zákona o ochraně ovzduší). Druhá část páce je věnována ochraně životního prostředí před hlukovýmťováním a právní úpravě ochrany živ. prostředí před nežádoucími vlivy vibrací.I tato část se dělí na několik dalších podkapitol,...
Specifika marketingového výzkumu u dětí
Čepek, Michal ; Průša, Přemysl (vedoucí práce) ; Kolafa, Jan (oponent)
Diplomová práce se zaměřuje na problematiku etičnosti marketingových výzkumů prováděných s dětskými respondenty. V dnešní době je ochrana dětí ožehavým tématem, proto by odvětví výzkumu trhu mělo používat jen takové metody, které rodiče tolerují a nepovažují je za nebezpečí pro své děti. Pro zachování etičnosti výzkumu trhu vydávají oborové asociace na globální i lokální úrovni etické kodexy. Stanovují však jen základní, obecné předpisy, ale nevěnují se již jednotlivým výzkumným metodám a technikám. Cílem diplomové práce je identifikovat konkrétní metody marketingového výzkumu, které jsou v rozporu s vnímáním etičnosti výzkumů ze strany rodičů. Zjištěné výsledky by měly motivovat výzkumné agentury k omezení používání takových metod, případně je upravit tak, aby nevyvolávaly tolik kontroverze mezi laickou veřejností. Pro identifikaci neeticky vnímaných metod výzkumu trhu byl proveden autorův vlastní kvantitativní výzkum za pomoci dotazníkového šetření mezi cílovou skupinou rodičů školou povinných dětí. Výzkum odhalil 5 metod, které jsou považovány rodiči za přijatelné -- jedná se o ochutnávku produktů, metodu pozorování, produktový test, eye-tracking a test komunikace. U těchto 5 metod marketingového výzkumu existuje jen minimální riziko ohrožení prestiže celého odvětví výzkumu trhu při jejich nezměněném používání. Výzkum dále odhalil dvě metody, které rodiče považují za neetické: terénní experiment a online diskusní skupiny. Tyto metody mohou být při otevřené komunikaci s rodiči nadále používány, je potřeba však dbát na to, aby rodiče detailně rozuměli použité metodologii výzkumu. Poslední identifikovanou skupinou jsou silně neeticky až nelegálně vnímané metody a techniky výzkumu trhu. Jedná se o výzkumy za pomoci neuromarketingu, netnografie a geolokace. Tyto výzkumné metody představují vysoké riziko pro kladné vnímání odvětví výzkumu trhu; u všech tří metod méně než čtvrtina respondentů dotazníkového šetření souhlasí s jejich používáním a zároveň více než 25 % dotázaných se domnívá, že se jedná o nelegální postupy. V případě neuromarketingu a jeho využití při výzkumu dětí je vhodné nejprve rodiče detailně seznámit s principem metody a nejlépe za přítomnosti lékaře je ujistit o její naprosté bezpečnosti. Co se týče netnografie, tato technika výzkumu trhu je sice respondenty ohodnocena velmi negativně (50 % dotázaných ji považuje za nemorální a 27 % za nelegální), na druhou stranu se však jedná o jednu z technik pozorování, její využití v praxi nemusí nikdo z laické veřejnosti zaznamenat. Její využití tak není potřeba významně regulovat. Jako nejvíce kontroverzní výzkumnou metodu ve spojení s výzkumem dětí pak studie odhalila geolokaci, s níž nesouhlasí 93 % respondentů. Tato metoda by se tak neměla raději v komerční praxi vůbec používat, neboť je s ní spojeno příliš velké riziko poškození prestiže odvětví marketingového výzkumu.

Viz též: podobná jména autorů
2 Kolafa, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.