Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Farmářské trhy. Funkce, návštěvnost, souvislosti
Jarolímková, Kamila ; Bičík, Ivan (vedoucí práce) ; Fendrychová, Lenka (oponent)
Tématem této práce jsou farmářské trhy, jejich funkce, návštěvnost a souvislosti. Cílem mé práce bylo zařadit trend farmářských trhů do širšího socioekonomického kontextu. Zároveň jsem se pokusila o průzkum nakupujících na farmářských trzích pomocí dotazníkového šetření. V teoretické řešeršní části práce se věnuji otázce fungování a návštěvnosti farmářských trhů ve USA, Velké Británii, Francii, Německu a v České republice. Současně v této kapitole uvádím i související trendy, jakými jsou "bedýnkování" a farmářské obchody. Do této práce jsem zahrnula i obecnou kapitolu spotřeby, kde hodnotím problematiku nadměrné spotřeby, konzumního způsobu života, globalizace a (ne)udržitelného rozvoje. Z výsledků mého šetření vyplývá, že na farmářských trzích nakupují i sociálně slabší skupiny obyvatel a tudíž zde neprobíhá sociální vyloučení, které popisují zahraniční autoři. Pomocí šetření se mi podařilo dokázat, že většina zákazníků farmářských trhů tento způsob získání potravin nepovažuje pouze za módní trend. Šetření také prokázalo, že hlavní motivací lidí pro nákup na farmářských trzích je kvalita a čerstvost potravin a podpora lokální farmářů, pěstitelů a výrobců, jak je to popsáno i v zahraniční literatuře. Klíčová slova: farmářské trhy - spotřeba - "bedýnkování" - zákazníci farmářských trhů
Analýza identifikačních metod v oblasti účetních podvodů
JAROLÍMKOVÁ, Kamila
Diplomová práce se zabývá problematikou kreativního účetnictví a na něj navazující manipulací účetních výkazů. Jedná se o aktuální téma u nás i ve světě. Po několika světových skandálech v oblasti záměrného vykazování nepravdivého obrazu účetnictví je čím dál tím větší důraz kladen na vypovídací schopnost účetních výkazů a zejména pak i jejich věrnost, poctivost a pravdivost. Účetní výkazy jsou často podkladem pro činění ekonomických rozhodnutí externích uživatelů účetních závěrek. Proto je třeba klást důraz na možné další metody vedoucí k odhalení nesprávností v nich uvedených. V literární části diplomové práce je čtenář seznámen se základními pojmy, vymezením kreativního účetnictví a účetního podvodu. Je zde předložen i soubor vybraných identifikačních metod sloužící jak k prevenci před vznikem, tak i k detekci účetních podvodů. Praktická část práce aplikuje čtyři vybrané modely na účetní výkazy vybrané účetní jednotky. Jedná se o malou účetní jednotku bez povinnosti auditu, kde hlavní činností je poskytování služeb. Aplikované a dále porovnávané jsou modely Beneish M-Score, Jones model nediskreční akruálnosti, model CFEBT a Piotroski F-Score. Doplňkem je bankrotní Altmanův model, který hodnotí finanční zdraví účetní jednotky, avšak nevypovídá nic o možnosti narušení věrného a poctivého obrazu účetnictví ve zkoumaném období. Riziková období jsou detailněji analyzována pomocí základních technik finanční analýzy. Závěr práce pak poskytuje vyhodnocení aplikovatelnosti a vhodnosti použitých metod na daný typ podnikání.
Land use a úbytky ZPF: Nová divočina
Jarolímková, Kamila ; Bičík, Ivan (vedoucí práce) ; Lipský, Zdeněk (oponent)
Teoretická část práce je zaměřena na dynamiku interakce vztahů mezi člověkem a přírodou. Tyto vztahy jsou sledovány pomocí dat o vývoji využití půd. Součástí teoretické části je i představení konceptu "nové divočiny" z různých odborných pohledů. Popsány jsou zde rozdílné definice a typologie tohoto pojmu. Empirická část práce je zaměřena na problematiku vzniku "nové divočiny" na mikroregionální úrovni. Na základě primární analýzy potenciálu pro vznik jednotlivých typů "nové divočiny" byla pro lokaci výzkumu vybrána příhraniční oblast mikroregionu Vejprty v Krušných horách. Na tomto modelovém regionu jsou představeny jednotlivé typy "nové divočiny". Pro každou ze zkoumaných lokalit jsou popsány hybné síly, které vedly k jejímu vzniku. "Nová divočina" v kulturní krajině je v práci znázorněna pomocí komparace historických a současných fotografií výzkumných lokalit. Klíčová slova: land use - "nová divočina" - Krušné hory - mikroregion Vejprty - komparace fotografií
Farmářské trhy. Funkce, návštěvnost, souvislosti
Jarolímková, Kamila ; Bičík, Ivan (vedoucí práce) ; Fendrychová, Lenka (oponent)
Tématem této práce jsou farmářské trhy, jejich funkce, návštěvnost a souvislosti. Cílem mé práce bylo zařadit trend farmářských trhů do širšího socioekonomického kontextu. Zároveň jsem se pokusila o průzkum nakupujících na farmářských trzích pomocí dotazníkového šetření. V teoretické řešeršní části práce se věnuji otázce fungování a návštěvnosti farmářských trhů ve USA, Velké Británii, Francii, Německu a v České republice. Současně v této kapitole uvádím i související trendy, jakými jsou "bedýnkování" a farmářské obchody. Do této práce jsem zahrnula i obecnou kapitolu spotřeby, kde hodnotím problematiku nadměrné spotřeby, konzumního způsobu života, globalizace a (ne)udržitelného rozvoje. Z výsledků mého šetření vyplývá, že na farmářských trzích nakupují i sociálně slabší skupiny obyvatel a tudíž zde neprobíhá sociální vyloučení, které popisují zahraniční autoři. Pomocí šetření se mi podařilo dokázat, že většina zákazníků farmářských trhů tento způsob získání potravin nepovažuje pouze za módní trend. Šetření také prokázalo, že hlavní motivací lidí pro nákup na farmářských trzích je kvalita a čerstvost potravin a podpora lokální farmářů, pěstitelů a výrobců, jak je to popsáno i v zahraniční literatuře. Klíčová slova: farmářské trhy - spotřeba - "bedýnkování" - zákazníci farmářských trhů
Zavedení regionální značky v Jihočeském kraji
Jarolímková, Kamila ; Toth, Štefan (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vznikem a zavedením regionální značky sdružené do Asociace regionálních značek, z. s. Tato asociace zastřešuje v současné době 26 regionů s vlastní značkou na území České Republiky i za jejími hranicemi. V teoretické části jsou rozebrána všechna potřebná východiska související s tímto procesem. Pro simulaci zavedení signifikace byla vybrána část Jihočeského kraje. V praktické části práce byly krok za krokem splněny požadavky asociace na vznik nové značky. Bylo zjištěno, že celý proces zavedení je finančně i časově velmi náročný. Přesto je výsledkem práce doporučení, novou regionální značku na vybrané území zavést. Oblast je bohatá na tradiční jihočeské produkty a řemeslné výrobky, které by zasloužily docenění. Závěrem autorka práce upozorňuje na možné vyskytující se komplikace při procesu zavádění značky a jsou zde stanovena doporučení pro její úspěšný rozvoj do budoucna.

Viz též: podobná jména autorů
5 Jarolímková, Kamila
3 Jarolímková, Kateřina
3 Jarolímková, Klára
1 Jarolímková, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.