Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Spiritualita mateřství
Holečková, Vlasta ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pavol, Jozef (oponent)
Resumé Práce poukazuje na propojení života duchovního s životem tělesným a nalézá spirituální rozměr ženy matky, jenž vyúsťuje, a je korunován v eschatologickém smyslu. Spiritualita mateřství se odráží v tom, k čemu mateřství slouží. Podstata mateřství je především vyjádřena tím, že se žena stává matkou. Je nutné sledovat cíl, ke kterému mateřství vede a tím je uchování rodu a předávání hodnot. Velkou roli zde hraje výchova a rozvoj svědomí dítěte. Na počátku mateřství je láska, která mu předchází a spojením muže a ženy, tato láska činí ženu matkou. V hlubším pohledu mateřství vede k eschatologickému cíli, jelikož cílem lidí je spása. A to tím, že ve svém jádru je mateřství prostředek, který napomáhá vytvářet podmínky pro přijetí a navázání vztahu k Bohu. Tato schopnost jedince navázat vztah k Bohu, vnímat ve svém životě Boží volání, je podmíněna tím, že se člověk v první řadě musí cítit být přijímán a milován. Pak teprve může přijmout svůj život a v něm vnímat Boží hlas. Mateřství je vybaveno potenciálem, který tyto podmínky navozuje. Mateřství má tedy tu schopnost, že pro dítě utváří takové podmínky, ve kterých je schopno navázat vztah k Bohu, jenž je odpovědí na Boží volání. Mateřství slouží Bohu tím, že dítě otevírá Bohu. Ideální matka by v první fázi života přispěla k ideálním výchozím podmínkám. Je to...
Analýza obsahu učebnice dějepisu
Holečková, Vlasta ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Analýza učebnice dějepisu pro základní školy přináší informaci, s jaký objem učiva a s jakým nábojem, se křesťanství ke studentovi dostává v konkrétní učebnici. Práce stanovila dva výstupy, prvý je obsažen v komentáři k hodnocení, který konkrétně mapuje text a předně se jedná o procentuální počet křesťanského obsahu, což je vlastně statistika vztažená na objem učiva. K hodnocení učebnice dějepisu byla použita precizní metoda, která zkoumala text a ilustrace pomocí tří kategorií negativní, pozitivní a neutrální. Zpracovala a zhodnotila veškerý text i ilustrace, což bylo promítnuto do tabulek a komentáře. Komentáře konkrétně hodnotí více do hloubky text i ilustrace, jsou významným přínosem pro analýzu. Nepřináší však stručný a výstižný závěr jako čísla uvedená v tabulce. K hodnocení textu bylo použito odborných knih a byla snaha také vypíchnout, co v učebnici nebylo uvedeno. Srovnávací metoda byla provedena jak s obdobnými učebnicemi dějepisu, tak s knihami renomovaných historiků. Z komentářů k tabulkám vyplývá, že je velmi alarmující a nedostatečný objem učiva uvedený k počátku českých dějin. Zavádějící se jeví text k počátkům dějin. Linie, která poukazuje na tmářský postoj víry je pro učebnici nepřípustná, prolíná se třemi díly učebnice. Pozitivní se jeví, že není dále rozdmýcháván rozbroj mezi...
Spiritualita mateřství
Holečková, Vlasta ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Pavol, Jozef (oponent)
Resumé Práce poukazuje na propojení života duchovního s životem tělesným a nalézá spirituální rozměr ženy matky, jenž vyúsťuje, a je korunován v eschatologickém smyslu. Spiritualita mateřství se odráží v tom, k čemu mateřství slouží. Podstata mateřství je především vyjádřena tím, že se žena stává matkou. Je nutné sledovat cíl, ke kterému mateřství vede a tím je uchování rodu a předávání hodnot. Velkou roli zde hraje výchova a rozvoj svědomí dítěte. Na počátku mateřství je láska, která mu předchází a spojením muže a ženy, tato láska činí ženu matkou. V hlubším pohledu mateřství vede k eschatologickému cíli, jelikož cílem lidí je spása. A to tím, že ve svém jádru je mateřství prostředek, který napomáhá vytvářet podmínky pro přijetí a navázání vztahu k Bohu. Tato schopnost jedince navázat vztah k Bohu, vnímat ve svém životě Boží volání, je podmíněna tím, že se člověk v první řadě musí cítit být přijímán a milován. Pak teprve může přijmout svůj život a v něm vnímat Boží hlas. Mateřství je vybaveno potenciálem, který tyto podmínky navozuje. Mateřství má tedy tu schopnost, že pro dítě utváří takové podmínky, ve kterých je schopno navázat vztah k Bohu, jenž je odpovědí na Boží volání. Mateřství slouží Bohu tím, že dítě otevírá Bohu. Ideální matka by v první fázi života přispěla k ideálním výchozím podmínkám. Je to...
Analýza obsahu učebnice dějepisu
Holečková, Vlasta ; Eliáš, Vojtěch (vedoucí práce) ; Matějek, Marek (oponent)
RESUMÉ Analýza učebnice dějepisu pro základní školy přináší informaci, s jaký objem učiva a s jakým nábojem, se křesťanství ke studentovi dostává v konkrétní učebnici. Práce stanovila dva výstupy, prvý je obsažen v komentáři k hodnocení, který konkrétně mapuje text a předně se jedná o procentuální počet křesťanského obsahu, což je vlastně statistika vztažená na objem učiva. K hodnocení učebnice dějepisu byla použita precizní metoda, která zkoumala text a ilustrace pomocí tří kategorií negativní, pozitivní a neutrální. Zpracovala a zhodnotila veškerý text i ilustrace, což bylo promítnuto do tabulek a komentáře. Komentáře konkrétně hodnotí více do hloubky text i ilustrace, jsou významným přínosem pro analýzu. Nepřináší však stručný a výstižný závěr jako čísla uvedená v tabulce. K hodnocení textu bylo použito odborných knih a byla snaha také vypíchnout, co v učebnici nebylo uvedeno. Srovnávací metoda byla provedena jak s obdobnými učebnicemi dějepisu, tak s knihami renomovaných historiků. Z komentářů k tabulkám vyplývá, že je velmi alarmující a nedostatečný objem učiva uvedený k počátku českých dějin. Zavádějící se jeví text k počátkům dějin. Linie, která poukazuje na tmářský postoj víry je pro učebnici nepřípustná, prolíná se třemi díly učebnice. Pozitivní se jeví, že není dále rozdmýcháván rozbroj mezi...

Viz též: podobná jména autorů
7 HOLEČKOVÁ, Veronika
7 Holečková, Veronika
1 Holečková, Vladimíra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.