Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 1 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Manažerské kompetence jako základní předpoklady pro výkon funkce manažera
Hloušková, Jiřina ; Žufan, Jan (oponent) ; Beneš, Milan (oponent)
Tato práce se zabývá manažerskými kompetencemi jako základním předpokladem pro úspěšný výkon funkce manažera. Vychází z předpokladu, že pro efektivní řízení jsou rozhodující sociálně psychologické aspekty managementu. Práce je zaměřena i na objasnění terminologického pojetí pojmu kompetence i na počátky kompetenčního přístupu. Na rozdíl od mnoha jiných profesí při manažerské práci neexistuje jednoznačná shoda v tom, které schopnosti musí manažer mít, aby ji vykonával dobře. Efektivnost práce manažera je posuzována podle obrovského množství hledisek a výběr kritérií je daleko širší, než při práci specialistů. Neexistuje přesná specifikace, kdo se může stát manažerem a ani jaké vzdělání k výkonu funkce potřebuje. Proto jsou v práci zmiňované kompetence, které nejsou vázány na konkrétní místo či úkol, ale mohou být garantem dobrého výkonu v mnoha profesích, v různých organizacích a dokáží odlišit nadprůměrné manažery od průměrných. Klíčové kompetence představují soubor znalostí, dovedností a postojů, které přesahují konkrétní oborové poznatky a umožňují jejich efektivní využití. Tyto kompetence jsou požadovány pro téměř všechna pracovní zařazení a umožňují člověku, aby správně využíval a dále rozšiřoval své konkrétní dovednosti a znalosti zaměřené na určitý obor. Manažerské kompetence nevznikají jmenováním...

Viz též: podobná jména autorů
2 Hloušková, Jana
3 Hloušková, Jitka
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.