|
Produktivita práce v podniku s ohledem na reálný hospodářský cyklus
HAVLOVÁ, Veronika
Cílem práce diplomové práce je provést analýzu produktivity práce s aspektem na fáze vývoje reálného hospodářského cyklu. V práci je důležité zhodnocení možností měření produktivity práce a také odůvodnění faktorů, které ovlivňují v období krize a v období prosperity efektivnost využívání výrobního faktoru práce. Diplomová práce je rozdělena do dvou částí - teoretická a praktická. Teoretická část pojednává o problematice produktivity práce, ekonomického růstu a vzájemné provázanosti na základě odborné literatury. Praktická část pojednává o vývoji trhu, pojistného trhu a předepsaného pojistného, které je nezbytnou součástí oboru pojišťovnictví. Dále se zabývá produktivitou práce a zamyšlením se nad provizemi pracovníků. Pojednává o vybraném podniku Generali pojišťovně, a. s. jako celku, ale také dochází k vyčlenění konkrétní skupiny, kde byla zkoumána problematika produktivity práce a aktivity. Pro podrobnější představu zmíněných ukazatelů byli vybráni zástupci jednotlivých pozic v konkrétní skupině, na kterých byli ukazatelé podrobně znázorněni. Po vyhodnocení ukazatelů byl vytvořen návrh pro zlepšení směřovaný vedení a manažerovi. Například zaměření se nejen na nováčky, ale především na stávající obchodníky, kteří odvedli pro společnost dobrou práci a vytváří podniku dobré jméno. Cestou lepší motivace a profesního rozvoje je navrženo smluvní zavázání nováčků na jednotlivé vázané pojišťovací zprostředkovatele, kteří by nejen učili nováčky, ale především by se sami zdokonalovali.
|
|
Postavení privátní značky obchodního řetězce
HAVLOVÁ, Veronika
Hlavním cílem mé bakalářské práce je zjištění, jak spotřebitelé vnímají privátní značku u vybraného obchodního řetězce LIDL, v. o. s. na českém trhu. Vedlejším cílem je prozkoumat, zda spotřebitelé upřednostňují kvalitu nebo kvantitu a na základě výsledku navrhnout rozvoj privátních značek v konkrétním obchodním řetězci. Teoretickou část představuje literární rešerše, která popisuje danou problematiku značky, privátní značky či spotřebního chování. Rešerše tak tvoří ucelený přehled dané problematiky. Praktická část se skládá z vlastního výzkumu, který vznikl metodou dotazníkového šetření v elektronické nebo tištěné podobě s cílenými otázkami, na které respondenti odpověděli. Tato metoda umožňuje oslovit velké množství respondentů v krátkém časovém intervalu rovněž je snadná její distribuce. Společnost Lidl preferuje agresivní politiku zaměřenou na nejnižší možné ceny, ale i přesto dokáže produkovat kvalitní výrobky, které jsou hlavním důvodem nákupu spotřebitelů. Výsledkem mého výzkumu je rozvoj pomocí reklamy a zpestření privátních značek, které spotřebitelé nepoznali. Vzhledem k oblíbenosti privátních značek Crivit je navrženo zmodernizování regálů a kabinky pro vyzkoušení nabízeného oblečení. V neposlední řadě také podpora prodeje prostřednictvím různých soutěží a slevových kuponů.
|
| |