Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Gramatická charakteristika bilingvních dětí v předškolním věku
Hrachová, Eliška ; Chejnová, Pavla (vedoucí práce) ; Eliášková, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou bilingvismu u dětí v předškolním věku. Teoretická část je rozdělena do dvou kapitol. První kapitola popisuje osvojování morfologických kategorií a syntaxe u monolingvních dětí. Druhá kapitola shrnuje teoretické poznatky o bilingvismu, rozlišuje různé typy bilingvismu, bilingvních rodin a strategií bilingvní výchovy, popisuje vývoj gramatických prostředků u bilingvních dětí ve srovnání s dětmi monolingvními a představuje specifika v mluveném projevu bilingvistů. Cílem analytické části je na základě gramatické charakteristiky mluvního projevu dvou bilingvních dětí tato specifika odhalit a zjistit důvody jejich vzniku. V této části jsou charakterizováni účastníci výzkumu, vycházíme z dat nasbíraných prostřednictvím rozhovorů, které byly přepsány pomocí ortografické transkripce CHAT, a z dotazníků vyplněných rodiči. Dále je prostor věnován samotné analýze mluveného projevu bilingvních dětí. Morfologická rovina je rozdělena na tři dílčí oblasti, oblast jmen, sloves a neohebných slovních druhů, přičemž je každá z nich podrobně rozebrána. V syntaktické rovině se zaměřujeme na slovosled vět, případně souvětí, a užívání spojek. V mluvě obou dětí byly nalezeny příklady jazykové interference, jazykových výpůjček i hypergeneralizace. Zjištěná data jsou vztažena k...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Eliášková, Klára
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP) na 2. a 3. stupni škol. Zkoumá historické formování didaktiky českého jazyka žáků se ZP v dobových kulturních a společenských souvislostech v období od roku 1807 do roku 1989 se zvláštním zřetelem k období od roku 1945 až po současnost. Historický výzkum se soustřeďuje na specifické aspekty jazykového vyučování dětí se ZP, pro nějž je charakteristická skutečnost, že je realizováno bez možnosti vizuálních podnětů. Pro výzkum kombinujeme badatelské metodologické přístupy obvyklé pro lingvodidaktické (obsahová analýza primárních pramenů, řízené rozhovory s pamětníky jako doplňková metoda) a speciálně pedagogické obory (historicko-srovnávací metoda) s cílem propojit obě roviny v konzistentní pohled na zkoumanou problematiku. Zpracování historického vývoje didaktiky mateřského jazyka u žáků se ZP v odborné literatuře zcela chybí. Identifikace silných míst (koncepce osnov předmětu, vývoj vzdělávacích cílů, kvalifikace učitele českého jazyka, speciální učebnice českého jazyka apod.) v minulosti může podpořit teoretická východiska pro rozvoj soudobé inkluzivní didaktiky...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Eliášková, Klára
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP) na 2. a 3. stupni škol. Zkoumá historické formování didaktiky českého jazyka žáků se ZP v dobových kulturních a společenských souvislostech v období od roku 1807 do roku 1989 se zvláštním zřetelem k období od roku 1945 až po současnost. Historický výzkum se soustřeďuje na specifické aspekty jazykového vyučování dětí se ZP, pro nějž je charakteristická skutečnost, že je realizováno bez možnosti vizuálních podnětů. Pro výzkum kombinujeme badatelské metodologické přístupy obvyklé pro lingvodidaktické (obsahová analýza primárních pramenů, řízené rozhovory s pamětníky jako doplňková metoda) a speciálně pedagogické obory (historicko-srovnávací metoda) s cílem propojit obě roviny v konzistentní pohled na zkoumanou problematiku. Zpracování historického vývoje didaktiky mateřského jazyka u žáků se ZP v odborné literatuře zcela chybí. Identifikace silných míst (koncepce osnov předmětu, vývoj vzdělávacích cílů, kvalifikace učitele českého jazyka, speciální učebnice českého jazyka apod.) v minulosti může podpořit teoretická východiska pro rozvoj soudobé inkluzivní didaktiky...
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením
Eliášková, Klára ; Šmejkalová, Martina (vedoucí práce) ; Čechová, Marie (oponent) ; Vojtko, Tibor (oponent)
Historický vývoj výuky mateřského jazyka u žáků se zrakovým postižením Klára Eliášková Katedra českého jazyka Doc. PhDr. Martina Šmejkalová, Ph.D. Abstrakt Disertační práce se zaměřuje na jazykové vzdělávání žáků se zrakovým postižením (dále jen ZP) na 2. a 3. stupni škol. Zkoumá historické formování didaktiky českého jazyka žáků se ZP v dobových kulturních a společenských souvislostech v období od roku 1807 do roku 1989 se zvláštním zřetelem k období od roku 1945 až po současnost. Historický výzkum se soustřeďuje na specifické aspekty jazykového vyučování dětí se ZP, pro nějž je charakteristická skutečnost, že je realizováno bez možnosti vizuálních podnětů. Pro výzkum kombinujeme badatelské metodologické přístupy obvyklé pro lingvodidaktické (obsahová analýza primárních pramenů, řízené rozhovory s pamětníky jako doplňková metoda) a speciálně pedagogické obory (historicko-srovnávací metoda) s cílem propojit obě roviny v konzistentní pohled na zkoumanou problematiku. Zpracování historického vývoje didaktiky mateřského jazyka u žáků se ZP v odborné literatuře zcela chybí. Identifikace silných míst (koncepce osnov předmětu, vývoj vzdělávacích cílů, kvalifikace učitele českého jazyka, speciální učebnice českého jazyka apod.) v minulosti může podpořit teoretická východiska pro rozvoj soudobé inkluzivní didaktiky...

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.