| |
|
Kolpingův dům, azylový dům pro matky s dětmi, jako prevence sociálního vyloučení
Davidová, Markéta ; Mašát, Vladimír (vedoucí práce) ; Bezoušková, Martina (oponent)
Bakalářská práce - Kolpingův dům, azylový dům pro matky s dětmi, jako prevence sociálního vyloučení, pojednává o společenském jevu - o sociálním vyloučení. Zvláště o jeho příčinách a problémech, které se k tomu vztahují. Sociální vyloučení se týká i osamocených rodičů a tato práce se zaměřuje převážně na tuto skupinu. Následující část práce je o úloze státních organizacích, které sociálně vyloučené osoby podporují finančně a prostřednictvím sociálních služeb zaměřených na prevenci. Praktická část práce je věnována Kolpingovu domu - azylovému domu pro matky s dětmi, kterým hrozí riziko sociálního vyloučení. Představuji zde cíle organizace, podmínky pobytu v Kolpingově domě a pro koho je pobyt v Kolpingově domě prioritně určen. Práce obsahuje popis sociální práce v Kolpingově domě, především informace o službě pod názvem videotrénink interakcí, kasuistiku neboli příběh typické klientky, se kterou jsem delší dobu v kontaktu, rozhovor se sociální pracovnicí Kolpingova domu a dotazník zjišťující spokojenost a kvalitu poskytovaných sociálních služeb v Kolpingově domě. Součást práce je osm příloh, např. aktuální seznam azylových domů pro matky s dětmi v České republice, týdenní program Kolpingova domu a představení ostatních projektů Kolpingova díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
|
|
Pojetí médií veřejné služby v prostředí nových médií : případ České republiky
Davidová, Michaela ; Švelch, Jaroslav (vedoucí práce) ; Šmíd, Milan (oponent)
Diplomová práce pojednává o mediálním prostředí na začátku 21. století, ve kterém funguje souběžně několik mediálních platforem a v němž běžní uživatelé dostávají větší prostor pro vyjádření. Práce popisuje měnící se podoby veřejné sféry, ta v současnosti nabývá podoby síťové veřejné sféry. Tématem práce jsou média veřejné služby, které jsou zásadním mediátorem uvnitř veřejné sféry. Tato média v čase měnila své hodnoty a vlastnosti. V kvantitativním výzkumu, provedeném na skupině online médií, jsou identifikovány hodnoty tradičních médií veřejné služby a srovnávány s vlastnostmi online médií, které by mohly plnit funkci médií veřejné služby. Cílem práce je zjistit, jestli mohou být pro tradiční média veřejné služby v online prostředí nějaké alternativy.
|
|
Manažerské a finanční účetnictví jako informační zdroj podnikatele
Davidová, Markéta
Předmětem bakalářské práce „Manažerské a finanční účetnictví jako informační zdroj podnikatele“ je analýza informací, které tyto informační systémy mohou poskytovat svým uživatelům. Teoretická část se zabývá základními pojmy a definicemi manažerského a finančního účetnictví a porovnání jejich rozdílů. Ve vlastní práci jsou vymezeny organizační a ekonomické struktury a používané metody jednotlivých subsystémů manažerského účetnictví v konkrétním podniku jako jsou kalkulace, náklady, rozpočetnictví a controlling. Poslední část práce je věnována vyhodnocení stávající situace podniku a návrhům na zlepšení.
|
|
České konvertitky k islámu
Davidová, Michaela ; Štěpánová, Irena (vedoucí práce) ; Půtová, Barbora (oponent) ; Pargačová, Viola (oponent)
Disertační práce se zabývá českými konvertitkami k islámu v kontextu České republiky v posledních letech s důrazem na změny ve společnosti. Práce se komplexněji věnuje životům konvertitek od motivů konverze k islámu a jednotlivým konverzním příběhům, přes partnerský a rodinný život, až po zahalování a postavení konvertitek ve vztahu ke společnosti a k nukleární rodině či zaměstnání. Celá disertační práce je založena na kvalitativním výzkumu, konkrétně na polo strukturovaných rozhovorech s respondentkami a jednotlivé kapitoly obsahují výpovědi samotných informátorek. Celý výzkum je obohacen o experiment zahrnující nošení hidžábu. Klíčová slova: islám, muslim, muslimka, víra, konverze, hidžáb, zahalování, náboženství, rodinný život, Česká republika
|
|
(Ne)legální migrace a role účelových sňatků při získání pobytových oprávnění státních příslušníků třetích zemí na území Česka se zaměřením na česko-muslimské sňatky
Davidová, Markéta ; Drbohlav, Dušan (vedoucí práce) ; Marešová, Jarmila (oponent)
Migrace nabízí spektrum nelegálních kanálů, skrze které migranti vstupují do cílových zemí. Jednou z těchto cest jsou účelové sňatky. Konkrétně to znamená uzavření manželství mezi cizincem, který nemá v cílové zemi žádný pobytový status nebo má nižší než strana, se kterou manželství uzavírá. Tou stranou může být občan cílové země, nebo též cizinec, ale s vyšším pobytovým statusem. Osoby, které do těchto sňatků vstupují, zneužívají institut manželství s cílem získat legální pobyt v dané zemi. Předmětem diplomové práce je tedy nelegální migrace cestou uzavření sňatků státních příslušníků třetích zemí z oblasti muslimského světa a osob žijících na území Česka. Cizinci posléze získávají status rodinného příslušníka občana Evropské unie (EU), a s tím právo volného pobytu a pohybu na území EU. Celkovým záměrem výzkumné práce bylo porovnat dvě kategorie těchto cizinců, kteří žádali o vstup do Česka na základě krátkodobého víza. Jednu kategorii tvořili žadatelé o vízum, kteří v žádosti uspěli, a druhou tvořili žadatelé, kterým byla žádost zamítnuta z důvodu zjištěného obcházení imigračního práva formou účelového sňatku. Obě skupiny byly porovnány na základě vybraných indicií, které jsou následující - věkový rozdíl muže a ženy, kteří sňatek uzavřeli, dále existence příbuzného pobývajícího ve státě EU u...
|
| |
|
Podpora prodeje zaměřená na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce
DAVIDOVÁ, Monika
Tato diplomová práce se zabývá tématem podpory prodeje ve vybrané obchodní jednotce. V teoretické části práce je vymezen vznik obchodu, jeho členění funkce a specifika. Následující kapitola popisuje marketingovou komunikaci, která je členěna do 5 ti hlavních kategorií - reklama, osobní prodej, podpora prodeje, public relations a direct marketing. Literární rešerši uzavírá kapitola marketingový výzkum, která je věnována metodám použitým v praktické části práce. Cílem této diplomové práce je zhodnocení podpory prodeje zaměřené na konečného spotřebitele ve vybrané obchodní jednotce a návrh doporučení pro zlepšení podpory prodeje. Pro účely práce byla vybrána maloobchodní jednotka Penny Market ve Veselí nad Lužnicí, kde bylo realizováno dotazníkové šetření se spotřebiteli a individuální hloubkový rozhovor s vedoucí prodejny. Na základě získaných informací byly vyhodnoceny výsledky a uvedeny návrhy pro zlepšení podpory prodeje v této konkrétní prodejně.
|
|
Zahalování českých konvertitek k Islámu.
Davidová, Michaela ; Pargač, Jan (vedoucí práce) ; Hejzlarová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá zahalováním českých konvertitek k islámu, těch, které se zde narodily, byly zde vychovány a mají plné české sociokulturní pozadí. Práce se zaměřuje na důvody zahalování v českém prostředí, na reálné možnosti zahalovat se v České republice a na jejich pocitovou stránku, samotnou změnu jejich vizuální podoby. Zabývá se také změnami v přijetí konverze k islámu u rodin informátorek poté, co se začaly zahalovat. Práce se věnuje problematice zaměstnání, možné kontraproduktivitě nošení v západním prostředí. Celá tato práce je postavena na kvalitativním výzkumu a je podložena osobními výpověďmi a životními příběhy jedenácti stěžejních informátorek a výpověďmi vedlejších respondentek. Jejich výpovědi jsou dávány do souvislostí s teoriemi, které se týkají zahalování a oděvu z různých vědeckých perspektiv, a jsou dále porovnávány s výzkumy mezi konvertitkami v jiných zemích Evropy, USA a Kanadě. Klíčová slova: náboženství, islám, konverze, hidžáb, zahalení, ženy, Češky, muslimky
|
| |