Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ekonomická, sociální a kulturní práva v rozvojové politice EU: od cílů k lidským právům nebo naopak?
Bezděková, Petra ; Martinková, Viera (vedoucí práce) ; Földes, Kristián (oponent)
Hlavním tématem této diplomové práce je role ekonomických, sociálních a kulturních (ESC) práv v rozvojové politice Evropské unie (EU). Cílem práce bylo pomocí kritické diskurzivní analýzy zjistit, jakým způsobem jsou ESC práva v rozvojové spolupráci EU prosazována. Teoretickým rámcem pro práci byli dva přístupy v chápání lidských práv v mezinárodním kontextu. Na jedné straně rovné postavení ESC práv společně s právy občanskými a politickými jakožto lidských práv, které jsou univerzální, nedělitelné a vzájemně provázané, a jehož autorem je Amartya Sen. Na straně druhé přístup popírající toto rovné postavení proto, že k naplňování ESC práv je zapotřebí ekonomických prostředků, které však nejsou dostupné všem státům stejným dílem, a proto jde spíše o "cíle" než základní lidská práva. Zastáncem tohoto přístupu je Aryeh Neier. Zjištěním analýzy bylo neodpovídající postavení ESC práv v rozvojové politice EU, i přesto, že je EU vázána mezinárodním právem a vlastními oficiálními dokumenty k dodržování všech lidských práv. Nástroje na podporu lidských práv, které jsou součástí rozvojové politiky, zahrnují především naplňování práv občanských a politických. ESC práva jsou implementována spíše jako praktický, doplňující prostředek k ekonomickému růstu, který v dlouhodobém horizontu směřuje k vymýcení chudoby...
Skupinová práce dětí na základní škole z genderového hlediska
Bezděková, Petra ; Smetáčková, Irena (vedoucí práce) ; Valdrová, Jana (oponent)
Cílem práce je zjistit, jestli existují rozdíly v činnostech, které vykonávají žáci a žákyně prvního stupně ve skupině dětí stejného pohlaví oproti smíšené skupině, ve které skupině a proč se jim subjektivně lépe pracuje, podle čeho si vybírají spolužáky/spolužačky do pracovních skupin a jestli svoje názory mění podle zadání úkolu. Teoretická část práce se věnuje genderové i pedagogické oblasti. Zabývá se genderovou socializací, genderovými stereotypy a předsudky, charakteristikou žáka/žákyně školního věku, důležitostí vrstevníků a vrstevnic v tomto období i genderovou socializací ve škole. Tato část práce se také zamýšlí nad výhodami a nevýhodami koedukace a segregace a zaměřuje se také na skupinové vyučování, které porovnává s frontálním. Praktická část práce popisuje výsledky kvalitativního výzkumu provedeného ve čtvrté třídě základní školy. V rámci tohoto výzkumu byly děti během výuky třikrát rozděleny do pracovních skupin a měly za úkol řešit zadanou práci pokaždé ve třech různých předmětech - matematice, českém jazyce a nauce o světě. Děti nejprve pracovaly ve stálých skupinách tak, jak jsou zvyklé pracovat vždy; podruhé byly rozděleny na dívčí a chlapecké skupiny a potřetí si mohly samy vybrat obsazení skupin podle svých preferencí. Následně jsem s dětmi vedla polostrukturované rozhovory.

Viz též: podobná jména autorů
4 Bezděková, Pavla
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.