Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 43 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Termodynamický 1-D model turbínové skříně turbodmychadla spalovacího motoru
Mrázková, Kristýna ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá 1D simulací přestupu tepla turbínovou skříní turbodmychadla s důrazem na výstupní teplotu spalin. Rešeršní část se věnuje konstrukci i termomechanice turbodmychadel, úpravě výfukových plynů a softwaru pro modelování přenosu tepla. Praktická část řeší diskretizaci 3D modelu turbínové skříně, sestavení fyzikálního modelu turbodmychadla pro 1D simulaci teploty výfukových plynů a přestupu tepla turbínovou skříní. Dále jsou kalibrovány hodnoty koeficientů pro přestup tepla a je provedena tranzientní simulace výstupní teploty spalin podle cyklu NEDC. Následuje popis výstupů simulace, optimalizace výsledků a návrh postupu pro integraci modelu do systému virtuálního turbodmychadla.
Plnicí účinnost zážehového přeplňovaného motoru
Holas, Tomáš ; Böhm, Michael (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá plnicí účinností zážehového přeplňovaného motoru. První část práce je věnována rešerši na toto téma. V druhé části práce byla provedena analýza dat z motoru 1.5 TSI od koncernu Volkswagen získaných při testu WLTP. Tato analýza byla provedena za pomocí tvorby regresních modelů na naměřených datech a porovnáním jejich výsledků. Výsledkem této analýzy pak bylo určení hlavních běžně měřených parametrů na kterých je plnicí účinnost závislá.
Predikce emisí zážehového motoru
Jirout, Petr ; Böhm, Michael (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi predikce emisí zážehových motorů. Cílem bylo na základě parametrů z řídící jednotky navrhnout prediktivní algoritmus emisí nespálených uhlovodíků a oxidu uhelnatého. Návrh se opírá o praktické experimenty se zážehovým motorem. V závěru jsou shrnuty nedostatky navrženého algoritmu a nastíněno možné využití pro nově nastupující emisní normu EU7.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Systémy snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem
Filip, Josef ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá způsoby snižování emisí osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu je popis principu spalování, způsobů přípravy zápalné směsi a škodlivin, které během spalování vznikají. V hlavní části práce jsou detailně rozebrána jednotlivá konkrétní opatření pro snižování emisí používaná u moderních vozidel. Dále jsou ukázány příklady současných emisních systémů u několika vybraných automobilů. V následující kapitole jsou všechny získané poznatky shrnuty. V poslední části je detailně pospána vlastní konfigurace emisního systému, která je navržena s ohledem na maximální efektivitu v oblasti snižování emisí. Závěrem je pak spolu se zhodnocením současné situace shrnutí a nastínění možného směřování dalšího vývoje v dané oblasti.
Koncepce elektromotorů používaných v dopravních prostředcích
Polnický, Vít ; Repka, Martin (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá popisem koncepcí elektrických pohonů využívaných v současných vozidlech. V první části je vysvětlen základní princip fungování elektromotoru a jednotlivé druhy elektromotorů jsou následně podrobně popsány. V další části práce jsou elektrifikovaná vozidla rozdělena do tří skupin podle podílu výkonu elektrického motoru na pohon vozidla. Skupiny jsou dále rozděleny podle uspořádání pohonné jednotky ve vozidle s uvedením výhod a nevýhod jednotlivých koncepcí. Ve třetí část jsou uvedena a porovnána konkrétní vozidla z jednotlivých skupin z hlediska výkonu, dojezdu a ceny. V závěru jsou koncepce zhodnoceny a je zde nastíněn možný vývoj do budoucna.
Koncepce zážehového motoru pro hybridní pohon osobního vozu
Břoušek, Roman ; Böhm, Michael (oponent) ; Drápal, Lubomír (vedoucí práce)
Práce je zaměřená na výpočetní metodiku návrhu hybridní pohonné jednotky. Cílem bude stručný přehled spalovacích motorů v hybridní pohonné soustavě osobních vozů. Díky tomuto přehledu bude poté proveden koncepční návrh zážehového nepřeplňovaného motoru dle zadaných parametrů v prostředí 1-D CFD, přičemž snahou je zohlednit menší složitost a výrobní náklady tohoto motoru za zvýšené účinnosti v režimech jeho nejčastějšího zatížení.
Koncepční návrh přestavby motocyklu na elektrický pohon
Roman, David ; Zeizinger, Lukáš (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Práce se zabývá studií aktuální nabídky elektromotocyklů, jednotlivých konstrukčních prvků a koncepcí použití elektromotoru a baterie. Dále se v práci srovnávají provozní náklady konvenčních spalovacích motorů a elektromotorů. Stěžejní částí práce je návrh kapacity baterie motocyklu, který se přestavuje z konvenčního spalovacího motoru na motor elektrický, a zvolení vhodné koncepce uložení motoru a baterie, aby nebyla výrazně ovlivněna dynamika motocyklu.
Návrh radiálních těsnicích lišt pro Wankelův motor
Böhm, Michael ; Ramík, Pavel (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Práce se zabývá rozborem problematiky těsnicích elementů motorů typu Wankel a jejich samotného návrhu. Jsou popsány nutné kroky k vytvoření modelu dynamiky radiálních těsnicích lišt, pomocí kterého jsou poté získány výsledná silová zatížení. Dále je uveden návrh konstrukce přítlačné pružiny radiálního těsnění, volba materiálu a výrobní přípravky pro výrobu samotné pružiny. Hotové komponenty jsou testovány na motorové brzdě a výsledky zhodnoceny.
Termodynamická analýza Atkinsonova a Millerova cyklu
Böhm, Michael ; Mauder, Tomáš (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
V bakalářské práci je proveden základní termodynamický rozbor cyklů spalovacích motorů. Pro každý cyklus je uvedeno i konstrukční řešení pro reálný spalovací motor. Následně jsou Atkinsonův a Millerův cyklus porovnány s ideálními oběhy Ottova cyklu pro nepřeplňované a přeplňované motory z hlediska termické účinnosti pro stejné vstupní parametry. Výsledky jsou zhodnoceny a je vysvětleno použití Atkinsonova a Millerova cyklu u hybridních automobilů. Dále jsou uvedeni konkrétní zástupci automobilů, které využívají těchto cyklů a také vývojové směry moderních automobilů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 43 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Böhm, Marek
5 Böhm, Martin
3 Böhm, Matěj
4 Böhm, Michal
2 Böhm, Milan
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.