|
Economical crisis and its impact on German automobile industry
Železník, Jiří ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mynaříková, Romana (oponent)
Bakalářská práce Hospodářská krize a její odezva v německém automobilovém průmyslu se zabývá dopady hospodářské krize na německý automobilový průmysl a opatřeními, která měla tyto dopady zmírnit. Mezi tato opatření patří zavedení šrotovného, možnost práce ve zkráceném pracovním týdnu a změna systému pro danění motorových vozidel. Práce se zabývá administrativní i procesní stránkou těchto státních zásahů a současně analyzuje, jak tato forma pomoci pomohla firmám činným v tomto průmyslovém odvětví. Zároveň stručně mapuje i jednání tří vybraných firem v období krize. Jedná se o podniky Volkswagen, Daimler a Robert Bosch. Práce konstatuje různou roli těchto opatření a nerovnoměrnost jejich pomoci. Zároveň dochází k závěru, že díky těmto státním zásahům byla krize překonána daleko rychleji, než by tomu bylo v případě bez jejich zavedení a že jejich význam tkví především v nezatěžování sociálního systému státu. Práce současně dokumentuje i vnímání této problematiky v českých médiích, kde dochází k závěru, že hospodářská krize v německém automobilovém byla vnímána především v kontextu jejího významu pro českou ekonomiku. Práce ukazuje, že na zvládnutí krize se nepodílelo jenom zavedení šrotovného, ale svoji roli zde sehrálo více státních opatření.
|
|
Economical crisis and its impact on German automobile industry
Železník, Jiří ; Nigrin, Tomáš (vedoucí práce) ; Mynaříková, Romana (oponent)
Bakalářská práce Hospodářská krize a její odezva v německém automobilovém průmyslu se zabývá dopady hospodářské krize na německý automobilový průmysl a opatřeními, která měla tyto dopady zmírnit. Mezi tato opatření patří zavedení šrotovného, možnost práce ve zkráceném pracovním týdnu a změna systému pro danění motorových vozidel. Práce se zabývá administrativní i procesní stránkou těchto státních zásahů a současně analyzuje, jak tato forma pomoci pomohla firmám činným v tomto průmyslovém odvětví. Zároveň stručně mapuje i jednání tří vybraných firem v období krize. Jedná se o podniky Volkswagen, Daimler a Robert Bosch. Práce konstatuje různou roli těchto opatření a nerovnoměrnost jejich pomoci. Zároveň dochází k závěru, že díky těmto státním zásahům byla krize překonána daleko rychleji, než by tomu bylo v případě bez jejich zavedení a že jejich význam tkví především v nezatěžování sociálního systému státu. Práce současně dokumentuje i vnímání této problematiky v českých médiích, kde dochází k závěru, že hospodářská krize v německém automobilovém byla vnímána především v kontextu jejího významu pro českou ekonomiku. Práce ukazuje, že na zvládnutí krize se nepodílelo jenom zavedení šrotovného, ale svoji roli zde sehrálo více státních opatření.
|