Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mužsko-ženská vzájemnost jako Boží obraz v Kristu
Černochová, Zdislava ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Resumé Ve své diplomové práci sleduji teologický pohled na mužsko-ženskou vzájemnost jako Boží obraz v Kristu. "Bůh člověka stvořil, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil" (Gn 2,27). Na základě tohoto biblického sdělení se snažím postihnout záměr Stvořitele s člověkem. Nalezení jeho hodnoty, důstojnosti a samotné podstaty, kterou tvoří skutečnost Božího obrazu. Ta jej bytostně svazuje se svým Tvůrcem a zároveň mu s Ním umožňuje vytvářet společenství. Plnost Božího obrazu spočívá v jednotě osob muže a ženy, ve vzájemném sebedarování, které vede k plodnosti. Jsou stvořeni v dokonalé rovnosti jako lidské osoby a zároveň v komplementární odlišnosti. O tom, jak byla mužsko-ženská vzájemnost chápána v dějinách, se zmiňuji v první kapitole, po které následuje stěžejní část nesoucí název Teologie lidské tělesnosti. Na pozadí dvou zpráv o stvoření člověka (Gn 1,1-2,4a; Gn 2,4b-25) ukazuji prvotní vztah muže a ženy, který zakoušeli k sobě a k Bohu. Člověk je od stvoření určen k lásce, a to je jeho základní povolání. Výraz "láska" si však vyžaduje správné pochopení. Nejedná se o pouhou rozkoš, slast, momentální a chvilkové "vzplanutí". Jde o mnohem více, a to se snažím ve své práci odhalit. Člověk byl stvořen i s velkým darem sexuality. Ta je místem, kde se člověk otevírá...
Mužsko-ženská vzájemnost jako Boží obraz v Kristu
Černochová, Zdislava ; Kohut, Pavel Vojtěch (vedoucí práce) ; Sládek, Karel (oponent)
Resumé Ve své diplomové práci sleduji teologický pohled na mužsko-ženskou vzájemnost jako Boží obraz v Kristu. "Bůh člověka stvořil, aby byl jeho obrazem, stvořil ho, aby byl obrazem Božím, jako muže a ženu je stvořil" (Gn 2,27). Na základě tohoto biblického sdělení se snažím postihnout záměr Stvořitele s člověkem. Nalezení jeho hodnoty, důstojnosti a samotné podstaty, kterou tvoří skutečnost Božího obrazu. Ta jej bytostně svazuje se svým Tvůrcem a zároveň mu s Ním umožňuje vytvářet společenství. Plnost Božího obrazu spočívá v jednotě osob muže a ženy, ve vzájemném sebedarování, které vede k plodnosti. Jsou stvořeni v dokonalé rovnosti jako lidské osoby a zároveň v komplementární odlišnosti. O tom, jak byla mužsko-ženská vzájemnost chápána v dějinách, se zmiňuji v první kapitole, po které následuje stěžejní část nesoucí název Teologie lidské tělesnosti. Na pozadí dvou zpráv o stvoření člověka (Gn 1,1-2,4a; Gn 2,4b-25) ukazuji prvotní vztah muže a ženy, který zakoušeli k sobě a k Bohu. Člověk je od stvoření určen k lásce, a to je jeho základní povolání. Výraz "láska" si však vyžaduje správné pochopení. Nejedná se o pouhou rozkoš, slast, momentální a chvilkové "vzplanutí". Jde o mnohem více, a to se snažím ve své práci odhalit. Člověk byl stvořen i s velkým darem sexuality. Ta je místem, kde se člověk otevírá...

Viz též: podobná jména autorů
6 ČERNOCHOVÁ, Zuzana
3 Černochová, Zdenka
6 Černochová, Zuzana
2 Černochová, Žaneta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.