Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Stimulace lexikálně-sémantické roviny se zaměřením na antonyma u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku
Nesvadbová, Michaela ; Učíková Šafránková, Milena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tématem diplomové prácc je stimulace lcxikálně-sémantické roviny se zaměřením na antonyma u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku. Cílem práce je vytvořit didaktický materiál pro stimulaci antonym. K tomuto účelu se budeme z teoretického hlediska zabývat lcxikálně-sémantickou rovinou, vývojem řeči v předškolním věku a možností stimulace lexikálně-sémantické roviny. Zmapujeme dostupnost materiálů pro stimulaci antonym a provedeme šetření užívání antonym u dětí s vývojovou dysfázií v předškolním věku v porovnání s intaktní populací.
Analýza logopedické péče jedince s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje logopedickou péči o jedince se středně těžkým až těžkým mentálním postižením v kombinaci s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část vymezuje symptomatické vady řeči ve spojitosti s kombinovaným postižením, jeho symptomatologii a diagnostiku. Důraz směřuje do oblasti logopedické terapie, jež je zaměřena na její jednotlivé formy včetně systémů alternativní a augmentativní komunikace. Závěrečnou kapitolu teoretické části tvoří ucelená rehabilitace hodnocená z hlediska komplexní péče. Praktická část zahrnuje kazuistiku chlapce, která blíže popisuje jednotlivé složky logopedického působení, jež jsou pro přehlednost tříděny dle oblastí stimulace a časových úseků. Cíl této práce spočíval v analýze a zhodnocení dosud poskytované logopedické péče, její komplexnosti, účelnosti a řešení komunikace.
Analýza vybraných forem primární logopedické prevence
Jirsová, Jana ; Mlčková, Marie (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Středem zájmu diplomové práce je primární logopedická prevence a prostředky, které využívá. Cílem teoretické části je popsat ontogenezi řeči z několika tradičních i moderních hledisek, představit narušenou komunikační schopnost a její základní kategorie a v neposlední řadě vymezit problematiku logopedické prevence obecně, charakterizovat její specifika a představit její metody a prostředky. Praktická část si pak dává za cíl zanalyzovat úroveň informací týkajících se dětské řeči, jazyka a komunikace obsažených v různých informačních zdrojích, jejichž hlavní cílovou skupinou jsou rodiče, a následně zjistit, do jaké míry se tyto informace k cílové skupině skutečně dostávají. Klíčová slova: ontogeneze řeči, narušená komunikační schopnost, logopedická prevence, analýza informačních zdrojů
Adaptace testu ANELT do českého jazyka
Košvancová, Lucie ; Kramerová, Michaela (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci "Adaptace testu ANELT do českého jazyka" se zabývám problematikou diagnostických nástrojů měřících u pacientů s afázií úroveň funkční komunikace, tedy jejich schopnost verbálně komunikovat v běžných životních situacích. Zaměřila jsem se konkrétně na nizozemský logopedický test ANELT (AmsterdamNijmegen Everyday Language Test), který byl vytvořen k měření verbálních komunikačních dovedností afatických pacientů. Cílem diplomové práce je překlad testu ANELT a jeho adaptace na české jazykové prostředí. V prvních kapitole diplomové práce je nastíněn široký význam pojmu diagnostika, který je využíván v mnoha vědních oborech. Druhá kapitola se podrobněji zabývá logopedickou diagnostikou, jejími cíly, metodami a faktory, které logopedickou diagnostiku ovlivňují. Třetí kapitola nabízí přehled nástrojů využívaných pro diagnostiku afázie v České republice. Čtvrtá kapitola pojednává o standardech pro diagnostické nástroje a o pravidlech, která platí pro vytváření jejich jazykových mutací. Pátá kapitola detailně představuje test ANELT, informuje o jeho cílech, vývoji a základních principech administrace. V šesté kapitole se můžeme dočíst o technikách kvantitativního výzkumu, které byly při realizaci cílů diplomové práce použity. Další kapitoly předkládají charakteristiku výzkumného souboru...
Posilování rodičovské kompetence u dětí s vývojovou dysfázií
Součková, Helena ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
ANOTACE: Tato rigorózní práce je věnována problematice rodičů dětí s vývojovou dysfázií, jejich rodičovským kompetencím a jejich posilování. Práce je členěna do 6 samostatných kapitol. První čtyři kapitoly jsou teoretické, zaměřené na vymezení základních pojmů-rodina, zdravotní postižení, logopedická péče, spolupráce logopeda s rodinou dítěte s NKS. Obsahem čtvrté kapitoly je analýza dostupných zahraničních rodičovských programů a také stručná charakteristika domácích občanských sdružení poskytujících logopedickou či jinou péči osobám se zdravotním postižení. Pátá kapitola obsahuje námi vytvořený podpůrný rodičovský program pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Šestá kapitola je zaměřena prakticky, skládá se z analýzy dotazníkového šetření. Respondenty tohoto šetření jsou rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Cíl šetření je zaměřen na zjištění poptávky po rodičovských podpůrných kurzech. KLÍČOVÁ SLOVA:rodina dítěte s NKS, rodičovské kompetence, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie
Aplikace programu PROSLUCH u dětí předškolního věku
Štochlová, Markéta ; Housarová, Blanka (oponent)
Tématem této práce je aplikace skupinového programu PROSLUCH pro děti předškolního věku, který se bude věnovat stimulaci dílčích oblastí sluchového vnímání v individuálních podmínkách, a jeho použití jako součásti dopolední aktivity dětí v mateřské škole. V teoretické části se budu zaměřovat na oblast sluchového vnímání jako soubor dílčích dovedností, na popis oblastí, které lze do sluchového vnímání zařadit. Též se zaměřím na diagnostiku sluchového vnímání, popis obtíží v této oblasti a budu se zabývat otázkou reedukace, také bude nastíněn vzdělávací program pro pedagogické pracovníky. V praktické části bude detailněji popsán skupinový program pro děti předškolního věku, bude se jednat o program PROSLUCH na rozvoj sluchového vnímání. Dále budou porovnávána získaná data a analyzován výsledný materiál. Výstupem rigorózní práce je opakované ověření a aplikace tohoto programu v individuální formě, též možnost rozšíření cílové skupiny programu a možnost začlenění programu do školních vzdělávacích programů MŠ.
Strach a úzkost u dětí s koktavostí
Gottwaldová, Kristýna ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je věnována problematice strachu a úzkosti u dětí předškolního a mladšího školního věku. Práce je členěna na teoretickou a praktickou část. Teoretická část je členěna do pěti kapitol, které se zaměřují na fakta potřebná k pochopení daného tématu. Jedná se o pojmy, jako jsou emoce (strach, úzkost), vývojové věkové omezení, koktavost, dále konkrétněji problematika rodičů dítěte s koktavostí, dítě s koktavostí ve společnosti a prevence koktavosti. Praktická část obsahuje cíle, vyhodnocování a následně výsledky dotazování, které mělo poukázat na konkrétní oblasti, ve kterých děti a jejich rodiče prožívají strach, úzkost či stres. Klíčová slova: emoce, strach, úzkost, koktavost,
Výchova řeči a prevence narušené komunikační schopnosti v mateřské škole
Králová, Lucie ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Diplomová práce zpracovává historické srovnání legislativního rámce preprimárního vzdělávání od počátku institucionalizovaného vzdělávání dětí předškolního věku na našem území. Dalším tématem je představení osnov pro předškolní vzdělávání a srovnání cílů a úkolů, které jsou stanoveny pro oblast jazyka a řeči. Dále jsou představeny obecné i specifické parametry programu zaměřeného na rozvoj řeči a prevenci narušené komunikační schopnosti. Poslední dvě kapitoly představují teorie vývoje dětské řeči a prevenci, jak obecně, tak ve spojitosti s vývojem řeči. Praktickou část tvoří analýza dotazníkového šetření. Vědecké šetření se týká přípravného a dalšího vzdělávání učitelek mateřských škol, existence logopedického programu a jeho parametrů, aktivit, které rozvíjejí řeč, spolupráce s rodiči a úrovně řeči dětí v současnosti. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Rekondiční pobyt jako prostředek komplexní péče u osob s Parkinsonovou nemocí
Kramerová, Michaela ; Housarová, Blanka (vedoucí práce) ; Růžičková, Hana (oponent)
Tématem diplomové práce jsou rekondiční pobyty, které jsou součástí komplexní péče o osoby se získaným neurodegenerativním onemocněním. Konkrétně se jedná o osoby s Parkinsonovou chorobou, jež se řadí mezi choroby extrapyramidového systému. Diplomová práce směřuje ke zmapování rekondičních pobytů organizovaných společností Parkinson. Zaměřuje se na oblast organizace, příprav, průběhu a závěrečnému hodnocení pobytů. Zvláštní kapitolou je logopedická péče spadající do komplexní terapie poskytované účastníkům pobytu. Ve své práci se snažím porovnávat poznatky získané z prostudované literatury a z praktických zkušeností. Závěry diplomové práce jsou založeny na kvantitativním průzkumu účastníků dvou rekondičních pobytů. Klíčová slova: chronická nemoc, neurodegenerativní onemocnění, Parkinsonova nemoc, získaná porucha článkování řeči - dysartrie, rekondiční pobyt
Rekondiční pobyty pro osoby s CMP a fatickou poruchou
Kotlínová, Ludmila ; Štěpáníková, Alena (oponent) ; Housarová, Blanka (oponent)
Magdalény Rettigové 4, 116 39 Praha 1 tel.: +420 221 900 111 www.pedf.cuni.cz IČ 00216208 DIČ CZ00216208 Dle čl. 4 Opatření rektora č. 6/2010 o Zpřístupnění elektronické databáze závěrečných prací http://www.cuni.cz/UK-3470.html a čl. 1 Opatření děkana 17/2010 se z časového hlediska závěrečné práce dělí do tří skupin: a. "nové práce", tj. práce odevzdávané k obhajobě počínaje 29. 9. 2010, b. "starší práce", tj. práce odevzdané k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010, c. "práce před rokem 2006", tj. práce odevzdané k obhajobě před 1. 1. 2006. V tomto případě jde o "starší práci" odevzdanou k obhajobě od 1. 1. 2006 do 28. 9. 2010. Omlouváme se, ale dokument není k dispozici.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí98 - 107dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.