Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Prostorová paměť u 4 letých dětí
Myslíková, Marcela ; Dvořák, Petr (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá prostorovou pamětí u čtyřletých dětí. Výše uvedené schopnosti jsou společně s reakcemi dětí sledovány diagnostickými aktivitami a scénáři, které vycházejí z experimentů Prof. Brousseaua a PhDr. Kaslové. K interpretaci dat je využito současných poznatků o této problematice. V práci jsou kromě závěrů prezentovány i hypotézy, je naznačena využitelnost dílčích výsledků v praxi a piílohou je kompletní soubor videozáznamů z realizovaného experimentu.Jejím cílem je zachytit pomocí experimentu soubor paměťových schopností čtyiletých dětí, a to na základě reprodukce trojrozměrné kompozice stavěné ze šesti kostek o hraně 3,5cm.
Fenomény obtížnosti řešení Tangramů u dětí předškolního věku
Smidžárová, Libuše ; Kropáčková, Jana (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je řešení Tangramů. Úkolem této práce je zjistit, do jaké míry je dítě předškolního věku schopné řešit takové úkoly a za jakých podmínek a zda dochází při opakovaném řešení progresu. Diplomová práce dále pojednává o fenoménech obtížnosti řešení úkolů. Autorka vychází z teoretické části, kde vymezuje pojem Tangram v kontextu skládanek. Experiment probíhá ve třech věkových skupinách. Autorka registruje průběh řešení formou tabulek průběh a výstupy řešení. Na základě kvalitativní analýzy vybraných jevů vymezuje ty, které mají vliv na míru obtížnosti daného úkolu. Práce obsahuje tabulky a dále dvě stě dvacet šest stran příloh a fotodokumentace. V závěru autorka uvádí typické projevy dítěte při řešení včetně chyb a obtíží, kterých se dítě dopouští. Klíčová slova: dítě předškolního věku, progres, fenomény obtížnosti, stupeň obtížnosti, Tangram, skládanka, kompozice - celek a jeho části
Využití montessori pomůcek v předmatematické výchově v mateřské škole
Sanei, Zuzana ; Čížková, Zdena (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá vytvářením představ o čísle u dětí předškolního věku s pomocí Montessori pomůcek. V úvodní části je stručně charakterizována filosofie a pedagogika Marie Montessori a hlavní zásady jejího výchovného systému, které jsou relevantní pro tuto práci. Je zde zmíněno pojetí předmatematických představ v Rámcovém vzdělávacím programu pro předškolní vzdělávání a v běžných mateřských školách. Stručně je popsána cesta předškolního dítěte k číslu podle některých dostupných zdrojů a pojetí matematiky v Montessori systému. Následuje popis všech Montessori pomůcek, které jsou určeny pro matematiku v mateřské škole. Závěrečná kapitola porovnává Montessori postup se současnými názory z úvodních kapitol, upozorňuje na možná úskalí a rezervy práce s Montessori pomůckami a nabízí doplňující aktivity.
Tvarové transformace obrázků u dětí předškolního věku
Šašková, Martina ; Dvořák, Petr (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Práce se zabývá tvarovými transformacemi jako jedním z druhů matematických transformací, jejich využitím v běžném životě s důrazem na možnost využití při práci s dětmi předškolního věku. Cílem je zmapovat schopnost rozlišovat, tvořit a hodnotit tvarové transformace dětmi předškolního věku, zároveň stanovit jednotlivé typy a rozsah tvořených tvarových transformací. Práce přináší soubor vhodných her a činností pro předškolní děti, které tvarové transformace využívají a dále schopnost jejich tvoření a rozlišování rozvíjejí.
Velikostní transformace obrázků
Kolínová, Dana ; Růžičková, Lucie (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá Velikostními transformacemi obrázků. Cílem je zjistit, jak se dítě předškolního věku vypořádá s problémem zvětšení předloženého obrázku. Problém je zkoumán na patnácti dětech ve věku 5- 6 let při dvojím zvětšení daného obrázku a to v osmi didaktických situacích. Pro vysvětlení dětských reakcí byl sledován kontext.
Význam sloves pro orientaci v prostoru u dětí ve věku 45 - 60 měsíců
Landrová, Lenka ; Mošna, František (oponent) ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá verbální komunikací u dětí ve věku 45 - 60 měsíců v souvislosti s dynamickou prostorovou orientací. Slovesa vystihující prostorové změny jsou běžně používána ve školních úlohách / slovních úlohách na 1. stupni základní školy. Diplomová práce sleduje možnosti / úskalí přípravy dítěte na tyto situace. Cílem práce je na základě pozorování a laboratorního experimentu zjistit: a, která slovesa, resp. skupiny sloves popisující prostorové změny mají děti předškolního věku v aktivní / pasivní slovní zásobě b, za jakých okolností na ně reagují a jak, resp. jak jim rozumějí c, jak je dovedou graficky kódovat / grafický záznam dekódovat. Komunikace týkající se dynamické prostorové orientace probíhá na třech úrovních: na úrovni manipulace, kineze a na úrovni grafické.
Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku
Kutilová, Sandra ; Jančařík, Antonín (vedoucí práce) ; Kaslová, Michaela (oponent)
Cílem diplomové práce "Výzkum představivosti u dětí mladšího školního věku" bylo především zjistit úroveň prostorových dovedností u žáků 4. a 5. tříd. Tato práce porovnává a ukazuje úroveň plošné a prostorové představivosti ve dvou rovinách - teoretické (kvantitativní test - 2D představivost, 3D představivost) a praktické (manipulace s hlavolamy - Tangram, Soma kostka).
Role konfigurace objektů při určování jejich počtu
Nováková, Alena ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Diplomová práce navazuje na bakalářskou práci "Individuální odchylky ve vnímání konfigurací objektů při určování jejich počtu". Diplomová práce se zabývá tím, jakou roli hraje konfigurace v předškolním věku, jakým způsobem děti konfigurace tvoří. Byly sledovány konfigurace šesti puntíků. Způsob vytváření konfigurací byl ponechán na dětech. Teoretická část se zabývá především vývojem poznávacích procesů a utvářením pojmotvorného procesu k číslu u předškolních dětí. Na teoretickou část navazuje experiment, který byl realizován u 99 pěti a šestiletých dětí na dvou vzorcích. Diplomová práce vymezuje nejen konfigurace, odkrývá použité strategie tvorby a práci dětí dává do souvislostí s pojmotvorným procesem čísla 6. Klíčová slova: předškolní dítě, pojem číslo, model čísla, vnímání, konfigurace, určování počtu objektů, strategie řešení problémů
Evidence a zpracování informací kódovaných obrazovou formou u dětí pěti a sedmiletých
Dvořáková, Jana ; Kaslová, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořák, Petr (oponent)
Práce vychází z předpokladu, že na počátku školní docházky převažuje v matematice smíšená komunikace obrazně akustická. Práce popisuje úskalí v procesu zpracování vyslovených informací u dětí před vstupem do školy a dětí v prvním ročníku školní docházky. Respektive do jaké míry lze toto úskalí eliminovat zařazením netradičních aktivit s převažující ústní komunikací Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Kaslová, Marta
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.