|
Rekonstrukce ulice Stromořadní a části ulice Břetislavova v Břeclavi
Olej, Otto ; Coufalíková, Iva (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Rekonstrukce úseku je navržena kvůli zlepšení technického stavu komunikací a zlepšení bezpečnosti dopravy silniční i pěší, které se zde protínají u důležitého dopravního uzlu - břeclavského vlakového a vedlejšího autobusového nádraží. Před budovou nádraží je vyřešeno dostatečné množství parkovacích stání s ohledem na velké množství pěších. Projekt také počítá s výhledovým vytvořením tzv. malého městského okruhu a napojením na plánovaný obchvat města, s čímž souvisí velká redistribuce dopravního toku ve městě.
|
| |
| |
|
Studie mimoúrovňové křižovatky R46
Dostál, Jan ; Janeček, Kamil (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem mimoúrovňové křižovatky na rychlostní silnici R46. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení z hlediska kapacity a bezpečnosti. Součástí práce je také návrh napojení na silnici II/433 a silnici III/37766. Toto řešení je součást plánovaného obchvatu, podle územního plánu města Prostějov.
|
|
Optimalizace kategorií silnic první třídy
Kosňovský, Michal ; Apeltauer, Tomáš (oponent) ; Kocourek,, Jiří (oponent) ; Radimský, Michal (vedoucí práce)
Tato disertační práce řeší možnosti využití silnic v uspořádání 2 + 1 v České republice. Vzhledem k tomu, že v České republice neexistuje žádný takový úsek, bylo nutné najít úseky s obdobnými parametry, vyhodnotit nehodovost a změřit na nich úsekové rychlosti. Nehodovost byla ověřena na 72 úsecích s obdobnými parametry a na jejím základě stanovena optimální délka dílčích úseků s parametry silnice v uspořádání 2 + 1. Pro vyhodnocení úsekových rychlostí bylo využito softwarové analýzy obrazu a rozpoznávání registračních značek. Na osmi vybraných úsecích s parametry silnice v uspořádání 2 + 1 poté proběhlo měření úsekových rychlostí, které prokázaly zlepšení dojezdových časů osobních vozidel. Na závěr byly provedeny dopravní modely pomocí mikrosimulace. Silnice v uspořádání 2+1 jsou vhodným řešením pro zvýšení cestovní rychlosti na úsecích, kde by budování čtyřproudé komunikace nebylo z ekonomického hlediska efektivní.
|
|
Návrh řešení MÚK dálnice D1 se silnicí I/23 a II/602 u Kývalky
Březina, Michal ; Sabadáš, Petr (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá úpravou stávající mimoúrovňové křižovatky Kývalka na dálnici D1. Jejím cílem je navrhnout optimální řešení všesměrného napojení na silnice I/23 a II/602, a to zejména z hlediska kapacity a bezpečnosti. Součástí práce je také návrh rozšíření dálnice D1 na šestipruhové uspořádání s přídatným pruhem pro pomalá vozidla směrem na Prahu. Nejprve bylo navrženo několik variant, z nichž byly vybrány dvě vyhovující k dalšímu zpracování. Diplomová práce se zabývá zpracováním vybraných dvou variant v rozsahu dokumentace pro vyhledávací studii. Závěr práce je věnován porovnání obou zpracovaných variant.
|
|
Optimalizace vybraných návrhových prvků ČSN pro projektování pozemních komunikací
Stránský, Jakub ; Čepil, Jiří (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na optimalizaci návrhových hodnot oblouků směrového řešení pozemních komunikací. Zabývá se porovnáním hodnot mezi českou a zahraničními normami a příčinami rozdílu. Praktická část zkoumá hodnoty skutečné rychlosti vozidel projíždějících oblouky o různých parametrech, které byly naměřeny při měření na vybraných obloucích během roku 2014. Z nich jsou odvozeny nové návrhové hodnoty, které by mohly být užívány pro návrh směrového řešení.
|
|
Obchvat obcí Želechovice nad Dřevnicí a Lípa
Škrabal, Jiří ; Nečas, Rudolf (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Práce je věnována vypracování studie severního obchvatu obcí Želechovice nad Dřevnicí a Lípa. Důvodem vypracování studie je dosavadní nadměrná intenzita provozu a s tím související intenzita hluku. Cílem práce je úbytek provozu v obcích a rychlejší a plynulejší průjezd dopravy směřující dále po I/49. V první fázi bylo navrženo 7 směrových variant a z nich vybrána jedna, která je dále zpracována ve dvou variantách.
|
| |
|
Druhá etapa přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava
Belda, Miroslav ; Jíra, Daniel (oponent) ; Kosňovský, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práci se bude zabývat druhou etapou přeložky I/9 Dubice – Dolní Libchava procházející západně od České Lípy v přibližné délce úseku 3 km. Odhadované uvedením do provozu tohoto úseku je stanoveno na rok 2014. Tato stavba by měla v budoucnu navazovat na obchvat České Lípy a Nového Boru, který je v současné době bez finančních prostředků pro realizaci do roku 2025. Dopravní zátěž po dokončení celého obchvatu by měla být v roce 2030 přibližně 16500 vozidel / 24 hodin. Úsek je navržen v kategorii S 9,5 s variantním řešením dvou významných křižovatek. Diplomová práce bude zaměřena na snižování nákladů na výstavbu daného úseku.
|