|
Verifikace diagnostického zařízení využívajícího metody NEWS
Chlada, Milan ; Krofta, Josef ; Kober, Jan
V rámci projektu „Verifikace diagnostického zařízení využívajícího metody NEWS“, podporovaného dotačním programem Středočeské inovační vouchery byly pro společnost Bohemian Technology Group, s.r.o. provedeny kalibrační testy vyvíjeného zařízení pro nedestruktivní testování materiálů pomocí metod NEWS (Non-linear Elastic Wave Spectroscopy). Ve zprávě jsou shrnuty výsledky měření charakteristik jednotlivých klíčových komponent měřící cesty a demonstrační testy detekce vad na vybraných konstrukčních částech.\n
|
|
Systém pro automatizovanou lokalizaci impaktů
Chlada, Milan ; Kober, Jan ; Převorovský, Zdeněk ; Krofta, Josef
Podstatou navrhovaného terčového systému pro on-line vyhodnocování přesnosti zásahů je využití metody akustické emise (AE), známé především z oblasti nedestruktivního testování materiálů (NDT), kde se osvědčila nejen pro lokalizaci defektů. Jelikož dopad projektylu např. na ocelovou desku vybudí elastickou vlnu šířící se z místa nárazu rovnoměrně do všech směrů, lze na základě zpoždění příchodu vln do detekčních míst určit polohu impaktu. Na desce tedy nemusejí být v místě dopadu žádné senzory, které by hrozily poškozením. Zásadní částí terčového systému je zmiňovaná impaktní deska se zabudovanými senzory AE, kterou lze vhodně dimenzovat a uzpůsobovat, čímž je zaručena univerzálnost principu řešení. Zpráva pojednává především o výrobě snímačů a lokalizačních algoritmech. V samém závěru je uvedena reálná demonstrace systému.
|
|
Principy alternativního divadla v současné praxi profesionálních loutkových divadel v Evropě mimo EU.
Krstić, Marija ; MAKONJ, Karel (vedoucí práce) ; KROFTA, Josef (oponent)
Tato práce probírá proces přípravy inscenace Kniha džunglí podle motivů povídek
Rudiarda Kiplinga na základě originální současné adaptace textu pro loutkové
představení. Zvláštnost toho procesu spočívá ve specifických společensko -
politických podmínkách na post - jugoslávském Balkánu, resp. v Záhřebu, kde
představení bude realizované začátkem 2013.
Podmínkou pro uvádění představení v institučních podmínkách bylo ucházení se o
mezinárodní grant, který podporuje spolupráci s Balkánem. Klíčovými tématy
projektu se staly otázky tolerance jinakosti a inkluze nedostatečně
reprezentovaných skupin.
Na základě osobní zkušenosti se specifickými předsudky lidí na Balkáně jsem
vypracovala režijní koncept pro loutkové představení s prvky nového cirkusu,
které atraktivním způsobem popularizuje zdravé společenské hodnoty mezi dětmi
v cílové věkové skupině (5 - 11 let).
Tato teze je reakcí na situaci v současném loutkářství ve zmíněné části Evropy.
Vzhledem k tomu odůvodňuje moje tvůrčí rozhodnutí pro režijní koncept
představení a reflektuje úsilí o získaní grantové podpory.
|
| |
| |
| |
|
Marketing divadla
Sulženko, Jiří ; Dvořák, Jan (vedoucí práce) ; Mathé, Ivo (oponent) ; Krofta, Josef (oponent)
Tato práce by neměla být marketingovou příručkou, návodem, jak dělat "dobrý divadelní marketig". Jejím cílem je pohlédnout za základní marketingové kategorie směrem k trendům, současnému vývoji, a to jak v technikách marketingové komunikace, tak v trendech diváckých preferencí a životního stylu diváků. Měla by tak pomoci lépe pochopit změny, které se za posledních několik let v oblasti marketingu udály. A zároveň shrnout zásadní témata marketingu a marketingové praxe.
|
|
Hledání principů zapojení seberežie při tvorbě herecké postavy.
Glogarová, Štěpánka ; Svobodová-Hrabová, Jana (vedoucí práce) ; Krofta, Josef (oponent)
Autorka si ve své práci klade za cíl pojmenovat vlastní herecké postupy. Uvažuje o tom, jaké by si herec měl stanovit cíle na začátku práce, jak může probíhat objevování nových hereckých rovin při práci na postavě. Ve své práci se autorka zabývá komplexností vybavení herce a snaží se definovat pojem seberežie. Je přesvědčena o tom, že neopomenutelnou součástí herecké práce je proces hledání, který nikdy nesmí skončit. Reflektuje, jak vypadá herecká práce za podmínky, že se herec nechá překvapovat sám sebou a vším, co se k práci na postavě váže. Je pro ni důležitá herecká samostatnost. K objasnění zvolené problematiky užívá konkrétních příkladů z vlastních zkušeností, které získala zejména při práci s holandským tanečníkem a performerem Frankem ven de Venem na přípravě představení Kočka v pytli. Autorka dokumentuje své osobní zkušenosti detailními popisy klíčových hereckých cvičení, která s Frankem van de Venem obsolvovala.
|
|
Music as the servant, partner and boss of puppetry performance
Račková, Dana ; Krofta, Josef (vedoucí práce) ; Šrámek, Vratislav (vedoucí práce) ; Klíma, Miloslav (oponent)
Práca je stručným zhrnutím všeobecných poznatkov o problematike scénickej hudby v divadle a následným subjektívnym pohľadom na danú problematiku s akcentom na bábkové divadlo. Autorka sa, či už ako režisér alebo ako divák, snaží na základe nadobudnutých teoretických informácií utriediť svoje osobné skúsenosti s použitím scénickej hudby ako súčasti zvukovej zložky bábkového divadla. Súčasťou práce je rozbor niekoľkých hudobne zaujímavých momentov z autorkinej doterajšej tvorby, ktorá sa týka najmä bábkového divadla a čiastočne rozhlasu. Na základe týchto vybraných príkladov sa snaží vyvodiť pravidlá, ktoré by mohla považovať pre svoju tvorbu za obecné. Predmetom práce nie je zvuková zložka ako celok ale scénická hudba ako jej súčasť. Skúma jej funkcie a role počas tvorivého procesu i výsledku jednotlivej inscenácie. Zamýšľa sa nad konkrétnymi prípadmi, kedy je scénická hudba (a teda i celá zvuková zložka) nadradená, podradená či rovnocenná tým ostatným (vizuálnej, hereckej...).
|
| |