Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Fuzzy systémy s netradičními antecedenty fuzzy pravidel
Klapil, Ondřej ; Honzík, Petr (oponent) ; Jura, Pavel (vedoucí práce)
Cílem této práce je představení nového fuzzy systému typu AnYa, který, narozdíl od klasických fuzzy systému typu Takagi-Sugeno a Mamdani, používá typ antecendentu vycházejícím z reálně distribuce dat. V rámci práce bude zmíněný systém naprogramován a bude ověřena jeho funkčnost na dostupných testovacích datech.
Robotický fotbal v RDS
Kuparowitz, Tomáš ; Florián, Tomáš (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce je zaměřena na tvorbu rešerše robotických simulátorů, vhodných pro simulaci hry robotický fotbal. Dále je v ní zvolen simulátor Microsoft Robotics Developer studio a v něm implementován algoritmus pro ovládání diferencielně řízeného rabota pomocí vektorových polí.
Adaptabilní interpret joysticku pro RDS
Erben, Vojtěch ; Burian, František (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací adaptace ovládání na konkrétního uživatele. Adaptace je dosaženo navrženým adaptabilním interpretrem, který pomocí převodní funkce mění charakteristiku chování joysticku. Parametry převodní funkce jsou nastavovány evolučním algoritmem na základě předchozího průjezdu zadanou dráhou. V úvodu práce je popsáno vývojové prostředí Microsoft Robotics Developer Studio (MRDS) včetně návodu na tvorbu jednoduchého projektu. Dále je rozebírán způsob práce s joystickem a úpravy jeho chování. Následuje popis způsobu programování v MRDS, zabývající se získáním objektu robota ze simulace a jeho následným automatickým řízením. Následující část práce se zabývá návrhem a realizací adaptabilního interpretru joysticku. Je zde navržena rovnice převodní funkce interpretru a také je zde rozebírán způsob nastavení jejích parametrů. Poslední část se zabývá metodikou testováním a výsledky testů.
Specializovaný interpret joysticku pro RDS
Muzika, Dávid ; Burian, František (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce se zabýva návrhem a implementací specializovaného interpretu joysticku v prostředí Microsoft Robotic Developer Studio. V práci je popsáno vývojové prostředí Microsoft Robotics Developer Studio a také podrobněji popsaná jeho simulační součást Visual Simulation Environment. V práci je navrženo nekolik specializovaných interpretů pro úlohu průjezd bludiště. Ve výsledku práce jsou vyhodnocené experimenty s univerzálním a specializovaným interpretem.
Učení bez učitele
Končinský, Petr ; Sáblík, Václav (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem zadání této práce bylo, seznámit se a prozkoumat problematiku učení bez učitele. Učení bez učitele se využívá pro sledování dat, kdy nejsou poskytována data od učitele, tj. chybí trénovací množina. Data, která se sledují, se vysvětlují pomocí matematických modelů-statistický přístup, deterministický přístup. Nejprve je nutné se zaměřit na nejdůležitější části tématu učení bez učitele. Jednou z nejpodstatnějších častí, jíž se celý projekt zabývá, je shluková analýza. Konečným výsledkem podrobného zkoumání a rozebrání shlukové analýzy je jednoduchý program realizovaný v jazyce C ++. Podstatou analýzy je popis práce s jednotlivými proměnnými, s nimiž jsou prováděny různé matematické operace. Metriky jsou jednou z podstatných částí shlukové analýzy. Zde jsou řešeny vzájemné podobnosti mezi objekty a počítání jejich vzájemné vzdálenosti pro další shluky. Opomíjeny nemohou být ani další metody patřící do učení bez učitele. Další neméně významnou analýzou je analýza hlavní komponent nebo faktorová analýza. Snahou projektu bylo vytvořit průřez metodami, které se podílejí na strojovém učení, v našem případě u učení bez učitele.
Experiment rojové inteligence v RDS
Kolář, Ladislav ; Florián, Tomáš (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Práce je tvořena dvěma částmi. První část je věnována přehledu robotických simulátorů a pak blíže programu Microsoft Robotics Developer Studio (MRDS). Je zpracován manuál zaměřený na postup při tvorbě vlastního projektu kombinujícího jazyky C# a Visual Programming Language (VPL). Druhou část tvoří stručná definice pojmu rojová inteligence a popis experimentu, který má být implementován v prostředí MRDS. Následuje popis implementace a stručné zhodnocení dosažených výsledků.
Vývoj dopravního simulátoru - objekt křižovatka
Kučera, Lukáš ; Hynčica, Ondřej (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce bylo prostudovat kód dopravního simulátoru TRASI, zjistit příčiny nefunkčnosti udílení předností v křižovatce a tyto příčiny opravit. Bylo navrženo několik způsobů řešení, z nichž jedno bylo implementováno do simulátoru (systém s maskou předností). Funkčnost řešení byla ověřena na třech jednoduchých modelových situacích. Na křižovatce s hlavní silnicí, na křižovatce s předností zprava a na jednoduché světelné křižovatce. Jejich návrh je také součástí bakalářské práce. Dále je v práci uveden stručný návod na simulátor jak pro uživatele, tak pro tvůrce dalších programových rozšíření.
Implementace RapidMineru na výpočetním GRIDu
Mikulín, Ondřej ; Kučera, Pavel (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá integrací programu RapidMiner do GRIDového prostředí a paralelizací úlohy hledání optimálních parametrů matematických modelů. Vše je realizováno s ohledem na odlišnou časovou náročnost dílčích výpočtů. Výsledkem je aplikace RapidParallel postavená na GPL softwaru.
Evoluční algoritmy
Haupt, Daniel ; Polách, Petr (oponent) ; Honzík, Petr (vedoucí práce)
První část práce je teoretická a zabývá se optimalizací a evolučními algoritmy, které jsou používány k řešení složitých optimalizačních problémů. Konkrétně jsou popsány algoritmy diferenciální evoluce, genetický algoritmus, simulované žíhání a deterministický neevoluční algoritmus zakázané prohledávání. Dále je diskutována problematika testování optimalizačních algoritmů pomocí tzv. galerii testovacích funkcí a testování pomocí srovnání výsledků algoritmů při řešení problému obchodního cestujícího. Ve druhé části práce jsou všechny uvedené algoritmy testovány na 11 testovacích funkcích a na třech modelech rozmístění měst v problému obchodního cestujícího. Nejprve jsou algoritmy srovnávány s možností neomezeného přístupu k účelové funkci a dále s omezenou možností přístupu k účelové funkci. Veškerá data jsou statisticky a graficky zpracována. Jednotlivé algoritmy jsou seřazeny dle úspěšnosti.
Nové možnosti a trendy v oblasti elektronického vyučování
Šprta, Vlastimil ; Honzík, Petr (oponent) ; Valenta, Jan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce navazuje na semestrální projekt, ve kterém jsem se převážně zabýval pojmem e-learning jako takovým. Jelikož e-learning je pojem velmi široký a v odborném světě neustále dochází k jeho transformacím, v práci popisuji a hodnotím jeho formy, standardy a nejpodstatnější součásti z nejrůznějších hledisek. Každou součást zvlášť charakterizuji a uvádím jak potřebné, tak ideální parametry. Neopomínám jak vazby mezi jednotlivými součástmi tak hardwarovou stránku e-learningu. Věnuji detailní pozornost systému Moodle, přičemž jej charakterizuji, popisuji jeho vznik, historii a speciální pozornost věnuji hodnocení statistik, spojených s užíváním tohoto systému. Jako hlavní náplní se v práci zabývám e-learningovými prostředky na VUT v Brně na Fakultě elektrotechniky a komunikačních technologií, Ústavu automatizace a měřící techniky. Zde detailně popisuji a hodnotím všechny prostředky užívané prostředky elektronické výuky. Na základě tohoto hodnocení, dotazníkové průzkumu a všech obecných získaných poznatků, práce obsahuje návrh hardwarové a softwarové optimalizace a zefektivnění e-learningových prostředků a to i po stránce přístupu studentů i zaměstnanců.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.