Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 102 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Letová měření malých bezpilotních platforem
Málek, Ladislav ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Dvořák, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje letovým měřením na vybraných bezpilotních platformách v rámci projektu Detekce a monitoring invazních druhů s využitím bezpilotních leteckých prostředků. Nejprve je představen samotný projekt a použité platformy. Následuje teoretická část zaměřená na metody měření letových výkonů. Nakonec se v práci nachází použitá metodika měření, zpracování a vyhodnocení dat.
Vývoj prostředků řízení letounu
Stanislav, Filip ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce zpracovává rešeršní formou vývoj prostředků řízení letounu od konce 18. století do dnešní doby. Princip řízení letounu pomocí tří rotačních stupňů volnosti je znám od začátku 20. století, avšak jeho objevení předcházely pokusy leteckých nadšenců více než století dříve. Ovládání letounu třemi rotacemi použili poprvé bratři Wrightové a přetrvává dodnes. Konkrétní konstrukční provedení orgánů řízení je dnes voleno s ohledem na aerodynamické vlastnosti s požadavkem minimální hmotnosti a dostatečné pevnosti pro konkrétní účel letounu. Stále větší řídicí síly na řídidlech v pilotní kabině vlivem náročnějších požadavků na ovladatelnost a rychlost letu neumožňují pohodlné a nenáročné řízení. Z tohoto důvodu je třeba je ovlivňovat. V textu jsou popsány možnosti vyvážení a zmenšení těchto sil a problematika zpětné vazby zatížení kormidel letounu směrem k pilotovi. Práce poskytuje ucelený přehled vývoje principů orgánů řízení a čtenáře seznamuje s klasickými i nekonvenčními prostředky řízení letounu.
Letové výkony soutěžního modelu letadla
Majtán-Černák, Tomáš ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Hájek, Tomáš (vedoucí práce)
Bakalárska práca sa zaoberá návrhom postupu overenia letových výkonov pre model lietadla postavený podľa špecifikácii súťaže Air Cargo Challenge 2015. Najprv je v nej predstavená súťaž so svojimi požiadavkami a pravidlami. Ďalej je predvedený letún s jeho základnými návrhovými parametrami. Ako základ do návrhu letových meraní, práca obsahuje teoretický úvod. Nakoniec sa v práci nachádza samotná metodika merania spolu s vyhodnotením nameraných výsledkov.
Využití prostředí Matlab Simulink při výuce Mechaniky letu II
Černota, Jiří ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Matějů, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá využitím softwaru Matlab Simulink při výuce předmětu Mechanika letu II. Pro účely této práce bylo vytvořeno uživatelské prostředí umožňující výpočet aerodynamických derivací a matic stavového prostoru, které zároveň slouží ke spouštění simulací dynamiky podélného pohybu letounu v prostředí Simulink a vizualizaci jejich výsledků. V poslední části práce byly navrženy příklady do cvičení ze zmíněného předmětu, zaměřené na osvojení si základů blokového programování a vytvoření představy o dynamice a řízení pohybu letounu.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Identifikace aerodynamických charakteristik atmosférického letadla z výsledků letových měření
Zikmund, Pavel ; Salga,, Jaroslav (oponent) ; Jebáček, Ivo (oponent) ; Daněk, Vladimír (vedoucí práce)
Dizertační práce je zaměřena na téma identifikace aerodynamických charakteristik z letových měření. Tematicky práce spadá do oblasti mechaniky letu a její podoblasti letových vlastností. První, teoretická, část obsahuje charakteristiku tří identifikačních metod a to "Error equation method", "Output error method" a "Filter error method". Dále je zde uveden popis matematického modelu letounu. Stejně jako praktická část, je i teorie zaměřená na pohyb letounu se třemi stupni volnosti v rovině symetrie letounu. Závěr teoretické části je věnován simulaci letových měření s ověřením identifikačních programů. Praktická část se týká přípravy experimentu a jeho vyhodnocení. Pro měření byl vybrán letoun VUT 700 Specto a později jeho elektricky poháněná varianta VUT 700e Specto. Záznam měřených veličin na měřicí ústřednu byl rozšířen o telemetrická data z autopilota a dálkového řízení. Samotná měření pak proběhla s pomocí stabilizace letounu autopilotem při letu v rovině symetrie letounu. V rámci vyhodnocení byly srovnány výsledné odhady parametrů provedené zmíněnými identifikačními metodami s parametry získanými analytickou metodou a ze softwaru DATCOM+.
Conceptual study of very light twin jet aircraft
Smýkal, Michal ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Urík, Tomáš (vedoucí práce)
The topic of the thesis is a conceptual study of very light twin jet aircraft. The comparison of present aircrafts is made, as well as their engines, and description of proposed solution, aircraft mass analysis, basic aerostatic calculations, flight and gust envelope, development costs and basic design of main parts of the aircraft.
Aerodynamický návrh transsonického bezpilotního kluzáku
Kóňa, Marián ; Pejchar, Jan (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na aerodynamický návrh transsonického kluzáku, za účelem následování dopravního letounu v cestovním režimu. Cílem práce je provést základní geometrický návrh letounu s ohledem na Whitcombovo pravidlo ploch, provést hmotnostní rozbor a vypočítat jeho poláru. Hmotnostní rozbor zahrnuje určení polohy těžiště s ohledem na zásobu podélné statické stability. Polára letounu je určena pro cestovní režim, tedy režim následování dopravního letounu.
Návrh základní koncepce air - mobilu
Podhorský, Matěj ; Zikmund, Pavel (oponent) ; Píštěk, Antonín (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je koncepční návrh air-mobilu, tedy létajícího automobilu. Je provedeno srovnání dosavadních koncepcí, technický popis navrhovaného řešení, hmotový rozbor, výpočet aerostatických podkladů, výpočet obálky zatížení a návrh příhradové konstrukce trupu. Jako předpisová báze byl stanoven předpis CS-VLA, případně ELSA-K. Vyhovění požadavkům předpisu je jedním z cílů této práce.
Analýza letových výkonů letounu VUT 081 KONDOR
Kerndl, Jindřich ; Daněk, Vladimír (oponent) ; Zikmund, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se věnuje analýze letových výkonů letounu VUT-081 Kondor. Na začátku se zaměřuje na stanovení aerodynamických podkladů a odhad tahových charakteristik pohonné jednotky. Z těchto podkladů jsou letové výkony spočteny a zhodnoceny dle předpisu CS-ELSA. Na závěr je uvedeno srovnání letových výkonů s konkurenčními letouny.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 102 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
6 ZIKMUND, Pavel
4 ZIKMUND, Petr
4 Zikmund, Petr
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.