Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací
Žďára, Zbyněk ; Šperka, Pavel (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány dostupné informace o možnostech využití asfaltových a betonových recyklátů do pozemních komunikací. V rámci jednotlivých kapitol se práce zabývá popisem recyklovaných materiálů, výrobou těchto materiálů a možnostmi využití těchto materiálů do konstrukčních vrstev vozovek. V dalších kapitolách je věnována pozornost také problematickým vlastnostem recyklátů a zahraničním zkušenostem s jejich využitím. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů a jejich směsí stmelených cementem se zaměřením na stmelené podkladní vrstvy vozovek. Hlavním cílem bylo ověřit použitelnost těchto materiálů do stmelených podkladních vrstev a také porovnat, jak se budou lišit jednotlivé vlastnosti směsí s různým zastoupením jednotlivých složek a různým dávkováním cementu. Následně byly vybrány dvě nejlepší směsi, u kterých byl experimentálně stanoven modul pružnosti pro možnost nahrazení současně používaných podkladních vrstev a bylo provedeno ekonomické zhodnocení tohoto návrhu.
Využití polymerů do konstrukcí vozovek pozemních komunikací
Klusková, Jana ; Komenda, Radek (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá možností využití recyklovaných polymerů do asfaltových směsí. V teoretické části práce je přiblížena celosvětová problematika s plastovými odpady, včetně zkušeností zahraničních zemí, kde je již tato technologie zavedena a používá se. Praktická část je věnována návrhu využití recyklovaného plastu do asfaltové směsi, popisu použitých laboratorních zkoušek a samotnému zhodnocení vlivu nízkohustotního polymeru (LDPE) na asfaltovou směs typu AC. V laboratoři proběhly zkoušky pevnosti v příčném tahu, zkoušky na odolnost vůči vodě a stanovení modulů tuhosti (E). Výstupem této práce je vyhodnocení naměřených hodnot, zpracování výsledků a jejich interpretace v závislosti k možnému použití této technologie v ČR.
Recykláty do podkladních vrstev vozovek
Žďára, Zbyněk ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je rozdělena na dvě části, a to na teoretickou a praktickou. V teoretické části jsou rešeršní formou zpracovány informace o stavebních recyklátech a jejich možném využití do podkladních vrstev vozovek. V jednotlivých kapitolách se práce zabývá popisem těchto materiálů, jejich výrobou, jejich užitím do konstrukce vozovek a pozornost je věnována také jejich problematickým vlastnostem a zahraničním zkušenostem. V praktické části byly provedeny zkoušky laboratorních vzorků asfaltových a betonových recyklátů. Hlavním cílem bylo zjistit, zda je možné využívat směs betonového a asfaltového recyklátu do podkladních vrstev vozovek s nízkým dopravním zatížením. Dalším cílem bylo porovnat vlastnosti směsí s různým obsahem obou recyklátů a zjistit, jak se změní únosnost těchto směsí, pokud jsou vystaveny zvýšené teplotě.
Směsný stavební recyklát pro zemní tělesa pozemních komunikací
Masař, Daniel ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce řeší využití směsného stavebního recyklátu pro zemní tělesa pozemních komunikací. Teoretická část postupně popisuje výrobu a využitelnost stavebních recyklátů a také ekonomické zhodnocení vůči běžně užívaným přírodním materiálům. Hlavním bodem teoretické části je využití směsného recyklátu do podloží vozovek se zvýšenou pozorností na užití do aktivní zóny pozemní komunikace. Dále popisuje laboratorní zkoušky, které jsou důležité pro zhodnocení vlastností recyklátů a problematické vlastnosti, které mohou ovlivnit životnost stavebního díla. V samostatné kapitole uvádí zahraniční zkušenosti s užitím stavebních recyklátů pro budování dopravních staveb. Praktická část ověřuje vhodnost směsného stavebního recyklátu do aktivní zóny pomocí zkoušek Kalifornský poměr únosnosti, míra namrzavosti zemin a odolnost proti drcení metodou Los Angeles.
The use of the secondary aggregates to pavement
Hurtiš, Maroš ; Hrbek, Kamil (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
The master thesis deals with the possibilities of using waste aggregate from main rock production to hydraulically bound mixtures, witch are used in base and sub base pavement. The theoretical part describes conditions and properties of bound mixtures, aggregates and cement. The practical part describes the process of design, mixture preparing and laboratory test carried out on them. The bound mixtures are testing in compressive strength, frost and water resistace and resilient modulus.
Dvoufázový systém stabilizace podloží vozovek
Švarcová, Monika ; Mondschein,, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zaměřuje na úpravu vlastností nevhodných nebo podmínečně vhodných jemnozrnných zemin pojivem za využití jednofázového nebo dvoufázového systému úpravy. Teoretická část se zabývá problematickými vlastnostmi jemnozrnných zemin v podloží vozovky a možnou technologií úpravy těchto vlastností. Dále je zde popsáno laboratorní zkoušení upravených zemin a technologické provedení jednofázové a dvoufázové úpravy zemin. V praktické části jsou jemnozrnné zeminy upraveny buď jednofázově nebo dvoufázově. Při jednofázové úpravě je použit cement, při dvoufázové je zemina nejdříve zlepšena vápnem a poté stabilizována cementem. Upravené zeminy jsou podrobeny zkoušce okamžitého indexu únosnosti IBI a kalifornského poměru únosnosti CBR, zkoušce pevnosti v tlaku a zkoušce namrzavosti. Na základě výsledků zkoušek je vyhodnocen přínos dvoufázové úpravy oproti jednofázové.
Využití nestandardního drobného kameniva do stmelených směsí podkladních vrstev vozovek
Chloupek, Adam ; Zajíček, Jan (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Práce se zabývá možnostmi využití nestandartního drobného drceného kameniva v podkladních vrstvách. Cílem je výzkum použití kameniva z konkrétní lokality a jeho následné posouzení. V teoretické části jsou shrnuty základní informace o stmelených vrstvách a normové požadavky na stmelené směsi a jejich materiály. Praktická část popisuje variantní návrh směsi a následné ověření důležitých návrhových parametrů pomocí průkazních a experimentálních zkoušek. Získané poznatky ohledně navržených směsí potvrzují možnost využití těchto materiálů v podkladních vrstvách.
Využití technologie pěnoasfaltu
Prídavková, Natália ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
Cieľom bakalárskej práce bolo spracovať formou rešerše problematiku technológie penoasfaltu pri výrobe a pokládke asfaltových zmesí. Prvá kapitola je venovaná súvislostiam potrebným k pochopeniu problematike znižovania výrobných teplôt a využitia teplých asfaltových zmesí, predovšetkým penoasfaltu. Druhá kapitola je zameraná na objasnenie pojmu teplé asfaltové zmesi a vysvetľuje technológiu výroby penoasfaltu a vlastností asfaltovej peny. Predposledná a najrozsiahlejšia kapitola je prehľadom používaných komerčných produktov, postupov a skúseností s penoasfaltom v zahraničí, kde sú teplé technológie rozšírenejšie. Výsledky týchto štúdií dokazujú, že penoasfalt, ale aj iné druhy teplých asfaltových zmesí, sú ekologickejším ekvivalentom ku klasickým horúcim zmesiam. Posledná kapitola zhrňuje skúsenosti v Českej republike a legislatívu týkajúcu sa technológie penoasfaltu.
Nestmelené směsi do podkladních vrstev vozovek
Žůrek, Jakub ; Hýzl, Petr (oponent) ; Stehlík, Dušan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá možností využít alternativní materiály do podkladních vrstev vozovek. Vybrané zrnité materiály z lomů (frakce 0/22) a recyklát, jejich možné zatřídění v rámci používaných podkladních vrstev a posouzení vhodnosti pro danou konstrukční vrstvu. Dále se práce zabývá vhodností laboratorních zkoušek, které se u nás v současnosti používají, a klade si otázku, zdali jsou tyto zkoušky ideální či nikoli. Teoretická část shrnuje aktuálně používané podkladní vrstvy, jejich vlastnosti, technologii provádění a vysvětluje současný systém zkoušení. Cílem praktické části je pak stanovit mechanické vlastnosti zkoumaných materiálů, ty vzájemně porovnat a posoudit.
Vliv výrobních teplot na obalovně na vlastnosti kameniva
Brtníková, Tereza ; Stehlík, Dušan (oponent) ; Hýzl, Petr (vedoucí práce)
V bakalářské práci je popsán jak postup výroby kameniva tak postup výroby asfaltové směsi v šaržové obalovně. Je zde uveden postup zkoušek odolnosti kameniva proti drcení a odolnosti proti zmrazování a rozmrazování. Zkoušky byly provedeny na 3 typech kameniva, které byly teplotně zatěžovány na 110°C, 200°C a 300 °C. Výsledky byly následně porovnány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí79 - 88dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Stehlik, Dijana
2 Stehlík, David
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.