Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reklama v časopisech pro ženy z hlediska kritické teorie médií
Melecká, Lucie ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Reklama na nás útočí ze všech stran, doslova vládne světem a my její vládě podléháme. Proč? Vždyť s námi doslova manipuluje, snaží se měnit podobu ženy v časopisech. Cílem mé diplomové práce bude zjistit, do jaké míry jde aplikovat postupy kritické teorie médií na analýzu reklamy. Názorným příkladem mi k tomu bude reklama v časopise Harper's Bazaar, která se v jiných lifestylových časopisech liší jen pramálo. Úkolem reklamy není pouhé předání informace, ale především změna motivace recipienta. Cílem je vyvolat určitý typ jednání, totiž - zjednodušeně - zakoupení výrobku. Jakým způsobem tak reklama činí, jakých nástrojů k tomu používá a jak ty samy se vyvíjejí, budu zkoumat za pomocí filosofů postmoderní éry Flussera, Baudrillada, McQuila či McLuhana. Z hlediska metodiky je práce rozdělena do dvou základních celků: Teoretickou část, která je zaměřena na filosofickou analýzu problematiky postmoderní doby a médiích v ní operujících a vliv reklamy na přeměnu podoby jedince, především ženy, který jak bude patrné, je velmi markantní. V praktické části se budu snažit podrobněji analyzovat reklamy v časopise Harper's Bazaar a jejich porovnání na základě konzultací s pracovníky a tvůrci reklam, ale také z osobní zkušenosti.
Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů.
Vlček, Milan ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Bystřický, Jiří (oponent)
Diplomová práce "Obsahová analýza webových stránek fotbalových hráčských agentů" pojednává o porovnání devíti různých fotbalových agentur, které jsou v práci rozděleny do dvou skupin. První, čtyřčlenná skupina, se od té druhé odlišuje tím, že v ní agentury na svých webových stránkách evidují více jak padesát hráčů. Pět dalších agentur eviduje padesát hráčů a méně. Na stránkách těchto devíti agentur byla provedena sémiotická analýza, v níž byly znaky rozděleny do tří různých oblastí. Do první oblasti spadají znaky jako fotografie, ve druhé oblasti byly zařazeny znaky s ikonickou povahou, ve třetí pak znaky s čistě lingvistickou povahou. Všechny sledované znaky byly nato v rámci kvalitativní analýzy rozčleněny do šesti kategorií. Práce byla postavena na třech hypotézách, které se všechny potvrdily. V té první větší agentury, které zastupují více jak padesát hráčů, se ukázalo, že se prezentují ve větší míře jako ty úspěšné agentury. Druhá hypotéza se týkala skutečnosti, že se každá prezentuje nějakými znaky evokujícími dojem výjimečnosti. Třetí hypotéza poté poukázala na to, že se znaky skromnosti více objevují u agentur menších.
Potenciál sociálních sítí pro marketing a jeho efektivita v tomto virtuálním prostředí
Vysloužilová, Lucie ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikačním fenoménem sociálních sítí, přičemž se podrobně věnuje komunitnímu portálu Facebook. Na něj nahlíží jako na nové kulturní prostředí, které je jeho členy stále více vnímáno jako nedílná součást života. Odhaluje principy jeho fungování a rozebírá téma bezpečnosti a soukromí. Teoretický základ práce je doplněn o definici internetového marketingu a marketingu v oblasti sociálních sítí. Social media marketing je hlavní náplní druhé, praktické části práce. Ta přináší detailní informace o tomto novém druhu marketingu a především objasňuje principy úspěšného marketingového sdělení právě v oblasti sociálních sítí. Práce je zakončena případovými studiemi, které veškerý teoretický základ převádějí do praxe.
Produktová sémantika a interakční vzorce v designu web stránek
Sklenářová, Zuzana ; Brejcha, Jan (vedoucí práce) ; Svoboda, Aleš (oponent)
Předkládaná diplomová práce vychází z oboru sémiotika. Klasické sémiotice se však věnuje jen okrajově. Spíše se zaměřuje na její specifickou část, a tím je produktová sémantika. To je taková disciplína sémiotiky, která se zabývá významem produktů. Nejprve je tedy nutné podat přehled o tom, co všechno produktová sémantika zahrnuje, v jakém je vztahu k designu a ke grafice. Tomu se věnuje teoretická část, ve které je většinou čerpáno z anglických textů, protože je mnou zvolené téma v českém prostředí nové. V případě této práce jsou zmíněnými produkty webové stránky. Jde tedy o analýzu webových stránek z hlediska sémiotiky. Za tím účelem jsem si zvolila troje webové stránky, které v práci podrobuji zkoumání, a to na základě poznatků získaných v teoretické části. Ukazuji, jak je možné na webové stránky nahlížet, a to z hlediska klasické sémiotiky, z hlediska sémiotiky webu, z hlediska použitelnosti a z hlediska konzistentnosti. Na základě toho pak odpovídám na otázky položené v textu a ukazuji na chyby, kterých se webové stránky dopouští. Nakonec na základě posouzení konzistentnosti odpovídám na to, jestli je hypotéza této práce pravdivá či nikoli.
Sociální a technologické aspekty informací a jejich komunikace, dopad těchto informací na člověka
Kubelka, Martin ; Smetáček, Vladimír (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
Práce si klade za úkol popsat vliv výpočetní techniky, zejména pak moderních technologií komunikace, na člověka, a to jak z pohledu technologického (technického), tak sociologického. V práci budou zmíněny jak pozitivní dopady spojené zejména s větší otevřeností a snadnější dostupností informací, tak i dopady zcela záporné související především se zneužitím komunikace, neoprávněným užití informací a ilegální činností v této oblasti. Mimo jiné se práce zaměří na překážky, zneužití a svobodu komunikace, problémy v komunikaci a šíření informací (dezinformací) spojené se zdánlivou anonymitou prostředí Internetu, jakožto hlavního komunikačního média současnosti.
Neviditelné světy Francisca Lópeze
Frinta, Petr ; Dvořák, Tomáš (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
Neviditelné světy Francisca Lópeze (abstrakt) Předmětem této práce je teoretické dílo a hudební tvorba španělského autora a teoretika konkrétní hudby Francisca Lópeze, jednoho z předních představitelů soudobé elektronické hudební tvorby. Jeho unikátní chápání umění, které označuje za absolutní konkrétní hudbu, spojuje práci s konkrétními nahrávkami s ústřední myšlenkou absolutní hudby - oproštěním díla od specifických významů. Tomuto požadavku je v Lópezově tvorbě podřízeno vše. Alba vycházejí bez obalů, pouze s minimem informací. Koncertní vystoupení probíhají v absolutní tmě, kompozice jsou abstraktními pásmy zvuku, která vznikají manipulací s konkrétními nahrávkami. Je však nemožné identifikovat výchozí prvky i metodu, jíž byly zpracovány. Lópezovo dílo zkoumám v kontextu filozofie dvacátého století. Komponistovy teoretické eseje vnímám jako vystoupení proti omezování hudebního díla diskurzem, hudební tvorbu pak jako příklad fenomenologické redukce a preferovaného čtení. V závěrečné části se zaměřuji na jednu z ústředních charakteristik absolutní hudby, totiž na otázku, zda je skutečně možné dílo oprostit od významů konotační povahy. Přestože abstraktní kompozice neobsahují vědomé odkazy, které mohou být zdrojem referenčních významů, mohou odkazovat například na společenské normy anebo k pravidlům a...
Vektorové editory a návrh rozhraní Inkscape
Válka, Vítězslav ; Svoboda, Aleš (vedoucí práce) ; Brejcha, Jan (oponent)
Diplomová práce, s tématikou uživatelského rozhraní počítačových programů, se zaměřením na grafický program Inkscape je rozdělena do několika analytických částí mapujících současné sociální prostředí, jenž grafické aplikace utváří. V závěru této práce se pouštím do praktické aplikace poznatků, získaných během studia a praxe v oboru návrhu uživatelských rozhraní online informačních systémů a firemních webových portálů. První část tématicky uvádí současné trendy a změny ve vývoji uživatelských rozhraní ovlivněných internetem, jeho neustálým pronikáním k většímu množství lidí a do stále více typů hardwarových zařízení. To vše ovlivňuje sociální vnímání rozhraní počítačového programu jako takového. Nastiňuje to také možná úskalí a příležitosti do budoucna. To celé uvádí čtenáře do problematiky, a vytváří hranice prostoru, jenž nás při tvorbě UI omezují a formují. V závěrečné části je pak maximum takto sumarizovaných poznatků aplikováno do konečného řešení - optimálního uživatelského rozhraní programu Inkscape. Aplikace těchto teoretických poznatků je provedena na zkušebním modelu a za použití symboliky znaků obvyklých pro tuto oblast.
Uživatelské rozhraní aplikace pro výuku českého jazyka pro cizince
Tran, Thi Hang ; Brejcha, Jan (oponent) ; Beran, Vítězslav (vedoucí práce)
Cílem této práce je vytvořit efektivní grafické uživatelské rozhraní pro výuku českého jazyka pro cizince. Práce přistupuje k problému učení českého jazyka pro cizince jinak, než jak je koncipována výuka češtiny pro české děti ve školách. Nejvýznamnější částí práce bylo zjištění potřeb uživatelů a vytvoření vhodného návrhu. Dále jsou popsány implementace zmíněné aplikace a na závěr popis experimentu s touto aplikací. Výsledná aplikace běží jako webová aplikace, je dostupná na adrese http://czech-online.cz a je připravená k rozšíření o nové zdroje informací.
Klient virtuální čekárky pro čekárnu provozovatele služeb
Křek, Radim ; Brejcha, Jan (oponent) ; Kolář, Martin (vedoucí práce)
Na různých místech se často musí čekat a tvoří se dlouhé fronty a nikdo neví kdo je právě na řadě. Proto se čím dál častěji vytváří systémy založené na virtuálních frontách, pro ulehčení těchto situací. Tato práce se zabývá vytvořením aplikace pro systém Android, sloužící jako klient systému založeném na virtuálních frontách. Popisuje také vytvoření serveru a komunikačního protokolu jakožto nezbytné komponenty pro fungování aplikace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   začátekpředchozí76 - 85další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
5 Brejcha, Jindřich
4 Brejcha, Jiří
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.