Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 83 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Operní tvorba Bohuslava Martinů s přihlédnutím k úlohám pro baryton.
Morávek, Jan ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Tato diplomová práce si vytkla za cíl podrobněji zmapovat operní tvorbu velikána české hudby 20. století Bohuslava Martinů. Zvláštní důraz je věnován úlohám pro rozhlasový obor baryton. Zkoumá jejich interpretační problematiku a vykresluje charaktery jednotlivých postav. Zvláštní péče je věnována analýze vokální linky a typologii pěveckých frází. Diplomová práce je doplněna skladatelovým životopisem a statí, přibližující východiska a jednotící tvůrčí principy Martinů operní tvorby.
P.I.Čajkovskij: :Život a dílo se zaměřením na operu " Panna Orleánská".
Alakbarova, Gunel ; Jonášová, Jana (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
V magisterské práci se mluví o životě a díle Petra Iljiče Čajkovského, ve kterém je hlavní téma jeho opera Panna Orleáská.Zde probíhá analýza celé opery. Panna Orleánská Petra Iljiče Čajkovského je napsaná na historický sižet o odvážné mladé francouzské hrdince - o Janě z Arku. Podle praxe autorky této práce je však velmi těžké interpretovat roli hlavní hrdinky jak technicky, stejně jako není snadné pochopit její lyricko psychologický základ. Opera Petra Iljiče Čajkovského Panna Orleánská , která je nevýslovně krásná a neopakovatelná, byla první ruskou operou, která se hrála na pražské scéně a vůbec na zahraniční scéně.
R.Leoncavallo,G.Puccini - Bohéma
Hájková, Lucie ; Kniplová, Naděžda (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Úvodní část této práce je věnována období verismu, a to nejen v Itálii. Další kapitoly se soustředí na osobnosti Giacoma Pucciniho a Ruggera Leoncavalla. Jejich život a dílo , s důrazem na tvorbu operní. Následující oblast popisuje život spisovatele Henry Murgera a Latinskou čtvrť v Paříži. Kapitola " Scénes de la vie Bohéme " se zabývá vznikem tohoto románu. Povahovým rysům jednotlivých osov jsou věnovány kapitoly Charakter Rodolfa, Charaktee Marcella, Charakter Mimi a Charakter Musette. V této práci je věnována pozornost také vzniku názvu opery " La bohéme". Obsahy jednotlivých oper, pozorování osob a obsazení, ale také odlišnosti po stránce textové a hudební jsou tématem dalších stránek.
Mezzosopránové role v českých operách.
Kopáčová, Michaela ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Přívratská, Jiřina (oponent)
Tato práce pojednává o způsobu, jakým čeští autoři využívali mezzosopránový obor. Stěžejní část se pak zabývá mezzosopránovými party v operách Bedřicha Smetany.
Smetanova Litomyšl
Krejčí, Leoš ; Podskalský, Miloslav (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Ve své bakalářské práci jsem se rozhodl zachytit vznik a vývoj Mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl. První část textu je věnována městu Litomyšl. Zabývám se zde významnými památkami města a bohatou jeho historií. V další kapitole nazvané Bedřich Smetana a Litomyšl popisuji složitou cestu otce malého Bedřicha, která po nemalých útrapách končí v rodném městě jeho jediného syna. Dále se zde zmiňuji o prvních hudebních krůčcích malého skladatele, o jeho prvních skladbách, o prvních uměleckých úspěších. Kapitola končí vyprávěním o návštěvě mistra v Litomyšli, kde se jeho osoba stává předmětem okázalých oslav. Poslední nejdelší kapitola pojednává o Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, který vznikl na památku nejslavnějšího litomyšlského rodáka.
Otmar Mácha- život a dílo
Kosinová, Jarmila ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Hajóssyová, Magdaléna (oponent)
Bakalářská práce "Otmar Mácha - život a dílo" se snaží zachytit a přiblížit důležité životní etapy Otmara Máchy, uvést přehled veškerého jeho díla a stejně také vyobrazit jej co nejvěrněji jako člověka.
Wexford Opera Festival 1951 - 1959
Mátlová, Markéta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o založení a počátcích irského Wexford Opera Festivalu. Popisuje zde hlavní myšlenku a historická fakta, která provázela první desetiletí trvání festivalu. Toto je zatím jediný ucelený faktografický materiál v českém jazyce. V magisterské práci bych ráda pokračovala v popisu a rozboru festivalu až do současnosti.
Práce rešisérů při aranžování operních děl z pohledu členky sboru Národního divadla
Šindelková, Ladislava ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Tato bakalářská práce se zaobírá prací režisérů a scénografů při aranžování oper s operním sborem Národního divadla. Je zaměřena na sezóny 2005 ? 2007. V této sezóně byla uvedena spousta operních děl. V této práci jsou vybraná díla od českých autorů. Jsou to opery Fantom, čili Krvavá opera od autorů Petr Kofroň, Zdenek Plachý, Jiří Šimáček; Řecké pašije od Bohuslava Martinů; Její pastorkyňa od Leoše Janáčka; Tajemství a Hubička od Bedřicha Smetany. Jsou zde vloženy doložené recenze na tato představení, stručný obsah oper spolu s obsazením a kolektivem lidí, který na nich spolupracoval. Dále je zde vložen vlastní pohled a názor na aranžování operních režisérů od členky operního sboru Národního divadla Ladislavy Šindelkové.
Moje zkušenosti ve Staatsoper Hamburg
Hanfová, Marta ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
V této práci se zabývám hlavně svými zkušenostmi, které jsem získala v rámci hostování ve Staatsoper Hamburg. V práci uvádím můj studijní pobyt v zahraničí, konkurz na Janáčkovu Barenu z opery Její Pastorkyňa, následné nastudování celé opery, spolupráce se všemi složkami divadla a samozřejmě premiéru. V poslední rozsáhlé kapitole jsem se zaměřila na mimo hudební fakta, která mně napomohla ještě lépe poznat Janáčkovo dílo. Z estetického hlediska rozebírám scénu tohoto představení, v jedné podkapitole se zabývám námětem dramatu v souvislosti s libretem opery a také jsem se zaměřila na rodinné vztahy jednotlivých hrdinů. V poslední podkapitole uvádím složitou cestu Její pastorkyně na jevišti Národního divadla a následné proražení na světové scény jako je např. Staatsoper Hamburg.
M.P.Musorgskij a jeho vokální tvorba
Khidirova, Arina ; Hajóssyová, Magdaléna (vedoucí práce) ; Márová, Libuše (oponent)
Moje práce pojednává o velikém ruském skladateli Modestu Musorgským, jenž se stal mým oblíbeným autorem. Zabývám se zde především kompletním přehledem jeho děl, do úplné hloubky se zaměřuji na jeho životopis, abych jsem co nejlépe mohla pochopit jeho originalitu, nesmírné novátorství a veškeré podněty, jež dokázaly ovlivnit jeho hudební směr, který je nyní tolik obdivován. Můj spis se snaží otevřít čtenáři veškerou podstatu jeho tvůrčího génia. Je spíš schrnutím některých zásadních i dílčích otázek jeho života a tvůrčího snažení, které jsou pro nás dnes zvláště cenné a zajímavé. Musorgskij náleží k umělcům, jejichž dílo bylo již prověřeno dějinami. Celý svůj život Modest Musorgskij vřele miloval ruský národ, se vší sílou se mu snažil přiblížit a žít s ním zároveň. Na počest lidu skládá své největší doposud známá díla - opery Boris Godunov, Chovanština a jeho nesmrtelné vokální cykly, jež se staly pro mě největší zálibou a motivaci při výběru mého bakalářského pěveckého programu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 83 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.