Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 107 záznamů.  začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.04 vteřin. 
Kulturní krajina
Plachký, Tomáš ; Kotzmannová,, Alena (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Práce se zabývá aktuální kulturní krajinou a reflexí jednotlivých společenských témat v Evropě. Jedná se o instalaci skládající se z hlavních tří objektů, které řeší jednotlivé téma, pomocí materiálových experimentů. Jejich reakce posunuji tato témata dále k určitým asociacím.
Puerto Argentino, inhabited by the pirates and drunkards of the royalty
Mlynarčík, Štefan ; Mrva, Jozef (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Objectivity and neutrality of current makers of online maps is hampered by the fact that the most important of them who form the public opinion are largely commercial giants. Sensitivity of approaches is desirable especially in specific situations involving territorial disputes. The textual part of the thesis brings theoretical insights to the problematics of map makers policies and their preservation or violation. At the same time is describes critical cartography as a current opposition against governmental and cooperative mapping, of which counter-mapping processes are regularly used in art, too. Practical outcome attempts to reflect specific approaches of map makers depending on particular territorial disputes. It takes place mostly in online environment, using the functions of Google Street View or Google Earth and forms of counter-mapping on the OSM platform. The goal is to bring alternative realities complicating map makers policies and governing apparatus to map projects with the international coverage.
In dust we trust
Rujbr, Kamil ; Opekar), Ondřej (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Skrze papíry a plátna vyprávím příběh každodenní závislosti, která nás obklopuje. Vycházím z osobních pocitů a nasávám atmosféru města a míst z okraje společnosti. Toto téma zobrazuji formou abstraktní kresby a malby, ve kterých jsou zobrazeny určité fáze a procesy. Zachycuji chaos do nových forem, aby obraz ani v rámci technologicky zdokonalované a všemi směry expandující vizuální kultury neztratil živost, smysl a kritické opodstatnění pro svou další existenci. Obrazy a kresby jsou návštěvou do světa lidí, kterých na světě není většina a všichni jsou svým způsobem strašně osamělí a ztracení.
Open Call
Gajdošík, Andreas ; Rathouský, Luděk (oponent) ; Sterec, Pavel (vedoucí práce)
V diplomové práci Open Call se zaměřuji na nerovné postavení tvůrců v rámci současného uměleckého provozu, v němž i navzdory rozšíření zrovnoprávňujících a transparentních praktik, například otevřených výzev (open call), v značné míře stále přetrvává kult jména, váha známosti a doporučení. Tuto problematiku zpracovávám praktickou uměleckou intervencí, jež je blízká taktice měřítka 1:1 uměleckého hnutí Arte Útil – a to sice vytvořením softwarového nástroje Nomin, jehož cílem je přímá podpora znevýhodněných či marginalizovaných skupin umělkyň a umělců. Nomin využívá vlastnosti emailového protokolu SMTP, díky nimž umožňuje divákům-uživatelům odesílání falešných, sebe-doporučujících emailů – a to z adres slavných kurátorů – do emailových schránek galerií i jiných institucí. Tvorbu programu Nomin a s ním souvisejícího zázemí (softwarové dokumentace, webové stránky aj.) přitom podřizuji paradigmatu dostupného, svobodného a otevřeného softwaru, jako i metodice agilního vývoje softwaru, a to s cílem divákům-uživatelům v rámci takto vzniklého gesamtsoftwerku zajistit funkční, přívětivý software, kontrolu nad jeho směřováním i možnost se do jeho vývoje přímo zapojit. Výsledné umělecké dílo je tak více než jednotlivým artefaktem, například pouze programem Nomin, spíše určitou množinou provázaných objektů a praktik usazených v síti sociálních vazeb a zažitých jednání, jež balancuje na pomezí institucionální kritiky, užitečného umění, participativního umění a kolektivní performance.
Vazbení
Koniar, Martin ; Zentková, Barbora (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Moja diplomová práca je inštaláciou, využívajúcou niekoľko inštancií zariadenia, ktoré pomocou elektromagnetickej energie iniciuje rezonanciu strún. Tieto zariadenia spolu so strunami sú rozmiestnené po stene v kruhovom geometrickom obrazci. Inštalácia vytvára slučku na viacerých úrovniach. Okrem toho že sú struny rozmiestnené v kruhovom tvare, pozícia každej struny začína tam kde ďalšia končí, druhá menej nápadná slučka sa odohráva v elektromagnetickom zariadení ktoré struny rezonuje, čo robí pomocou spätnej väzby. Samotné struny obsahujú každý diel chromatcikej stupnice, ktorá sa stále opakuje, len o oktávu vyššie. Amplifikácia výsledného zvuku strún prebieha čisto akusticky, pomocou steny na ktorej je dielo nainštalované. Toto dielo sa vo svojej podstate zaoberá spiritualitou v hudbe, nie nutne v zmysle že by malo vytvárať spirituálny zážitok, ale skôr iba demonštrovať metafory, paralely, ktoré existujú medzi fyzickými aspektami tonálnej hudby a rôznymi náboženskými predstavami. Samotný symetrický tvar inštalácie odkazuje k religióznej a okultnej vizualite, postavenej napr. v kabale na Fibonacciho rade, ktorá je prítomná nielen rôzne v prírode (podľa tejto rady napríklad rastú žilky na listoch stromov), ale aj v tonálnom hudobnom systéme (s týmto konceptom pracovali už starovekí filozofi, viď. Platónova hudba sfér). Struny v tomto diele vytvárajú jednoliaty dlhý ťahavý zvuk (tkz.drone), ktorý je prirodzene zažitý ako zvuk evokujúci spiritualitu (najjednoznačnejšie sa to prejavuje pri meditácii budhistických mníchov). Tento zvuk v diele predstavuje stálosť a nemennosť, to že hrajú všetky chromatické stupne naraz predstavuje celistvosť (tento fakt môže vytvárať aj zaujímavé rezonancie vznikajúce medzi chromatickými stupňami), tj. nemenné zákony fyziky, alebo v náboženskom žargóne “božský zákon”. S náboženskými predstavami súvisí aj symbol slučky, ako večný návrat rovnakého, periodicita dejín. Struny sa dajú považovať zase za astrofyzický symbol. Všetko spomenuté sú však iba moje východiská, ktoré by nemali nejak jednoznačne determinovať divákovu recepciu diela. Cieľom práce je ponúknuť zážitok bez nutnosti uvedenia do kontextu.
Vrchol a územie
Mlynarčík, Štefan ; Smetana, Matěj (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Predmetom práce je symbolická revízia nadmorských výšok a hraničných bodov tatranských vrcholov. Subtílnym gestom je narušené presné a jednoznačné učebnicové vnímanie výšky vrcholu. Práca prebieha na konkrétnych vrcholoch, na ktorých „nárast“ a „presun“ je použitý výhradne lokálny materiál z bezprostredného okolia. Doba trvania existencie nového vrcholu je vystavená rôznym poveternostným podmienkam, prípadne ľudskému činiteľu, a tak ju môžeme považovať za časovo neurčitú. Výstupom je 5 video dokumentácií akcií na konkrétnych tatranských vrcholoch. Práca týmto nie je vyčerpaná, naopak, predpokladá spontánne pokračovanie v dlhodobom horizonte.
Empatie
Demková, Tereza ; Kosziba,, Klaudia (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Vybrala jsem si pro svojí praktickou bakalářskou práci téma empatie. Jelikož tato vlastnost může rozkrývat nejen moje rodinné problémy, se kterými se setkávám v dnešní době. Vysoká rozvodovost manželských párů a neochotné přijímání zodpovědnosti za své děti, jsou problémy, které jsou obecně známé. Mám však opakovanou zkušenost s tím, že obecně známým věcem se málokdy věnuje osobní zájem. Má práce se skládá ze třech obrazů, namalovaných olejovými barvami na plátně, které nejsou natažené na rámy. Jsou adjustované, jako fotografie či kresby. Jedná se o autoportréty vycházejících z mých zkušeností s psychoterapií a mého rodinného zázemí. Zvolená instalace těchto tří obrazů, by měla evokovat pohled do nitra člověka spíše v lékařském slova smyslu. Domnívám se, že malby i instalace obrazů, můžou dobře fungovat pro kladení si otázek okolo rodiny, empatie a vizuálního umění.
Single Player
Valerianová, Dita ; Fexová, Patricie (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Tato práce obsahuje 20 olejomaleb o rozměrech 20x40 cm. Na každé z nich jsem já (žena) přestrojená za muže. Oblečení se mění stejně jako v počítačové hře, když se vybírá skin postavy. Tato práce naráží na genderovou problematiku a feminismus. Pokouším se vcítit do mužské role v rámci možností alespoň skrze přestrojení.
Konvekce/konvence
Plachký, Tomáš ; Svoboda,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Instalace v galerii Jiří Putna. Práce se zabývá děním dnešního Evropského společenství a centralizací systémů. Polemizuje s napětím doby. Instalace obsahuje dva hlavní předměty menhir a kostel.
Malířův rok
Kachlíková, Barbora ; Pospiszyl,, Tomáš (oponent) ; Rathouský, Luděk (vedoucí práce)
Na svojí diplomové práci jsem pracovala na art rezidenci v Gedoku ve Stuttgartua práce je tedy tím ovlivněná. Magisterská práce se sestává 15 - 20 prací. Zvolené médium pro vypracování je malba a technika olej na plátně. Série nemá jednotnérozměry, velikosti pláten se pohybují od 80x90 cm do 200x200cm.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 107 záznamů.   začátekpředchozí68 - 77dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Rathouský, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.