Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vybrané aspekty tělesnosti v reklamních televizních spotech
Kurucová, Natálie ; Charvát, Martin (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Aspekty tělesnosti ve vybraných reklamních televizních spotech vychází z hypotézy, podle které reklamní televizní spoty představují specifickou modalitu diskurzivních mechanizmů sexuální reprezentace. Práce aplikuje díla M. Foucaulta a P. Bourdieua na sémiotickou analýzu vybraných spotů. Předpokladem je, že reklamní spoty využívají tělo a motivy sexuality jako jeden z nástrojů mocenského působení na cílové skupiny. Práce se zaměřuje hlavně na představení diskurzivních modelů využívaných v reklamní praxi. Cílem teoretické části je představit zásadní filosofické i sociologické myšlenky a teorie týkající se vnímání tělesnosti, sexuality, mocenských vztahů a otázky subjektivizace. Práce také ukazuje, jak byla úloha těla vnímána v různých historických obdobích a jak se postupně utvářely možnosti využívat tělo a tělesnost v rámci mocenského působení. Cílem praktické části je na příkladu konkrétních reklamních spotů analyzovat a interpretovat poznatky z teoretické části. Záměrem je pomocí sémiotické analýzy odhalit diskurzivní praktiky využívané v reklamních spotech na základě používaných výpovědí, dále analyzovat mocenské působení skrze prezentovanou tělesnost a sexualitu. Práce představuje příklady mocenského působení reklamy a její specifické diskurzivní praktiky, rovněž vymezení...
Sémiotika divadelního prostoru
Krátká, Denisa ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Práce se zabývá divadlem jako specifickou estetickou formou spojující vizuální a akustický přenos informací v rámci zvláštního komunikačního modelu. Teorií divadla, které je samostatným a soběstačným uměleckým útvarem čerpajícím z ostatních druhů umění a tvořící jedinečnou uměleckou komunikaci a zkušenost v konkrétním prostoru a čase. Dále divadelním prostředím a prostorem, který bývá v divadle jasně vymezen a rozdělen do zón - jeviště a hlediště. Takto uzpůsobený prostor ovlivňuje tvorbu, přenos i recepci znaků a vyžaduje specifické postupy tvůrčí práce. Konkrétním druhem divadla v této práci je pohybové divadlo a tanec. Prostřednictvím pohybu a tance se v divadle přenáší komunikační obsahy odlišným způsobem. Znakovost těla a pohybu v divadle zahrnuje divadelní kód. Tento systém ustavuje znaky a kód, se kterými divadlo pracuje a reguluje materiál, který je používán jako divadelní znak. Zároveň určuje jakým způsobem a za jakých podmínek mohou být tyto znaky kombinovány a jaký význam těmto znakům diváci přisuzují. Empirická část obsahuje analýzu stínového představení taneční skupiny Teulis, která se zúčastnila projektu Česko Slovensko má talent.
Semiotic analysis of dance-pop music in the year of 2013
Čemanová, Lucia ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Anotácia V predkladanej diplomovej práci sa pokúsime analyzovať vybrané dance-popové nahrávky vydané v roku 2013, pričom využijeme semiotickú metódu. Cieľom práce je potvrdenie alebo vyvrátenie tvrdení o izomorfnosti tohto žánru. Práca sa delí na dve časti, teoretickú a praktickú. V teoretickej definujeme pojem populárna hudba, formovanie semiotiky hudby a hudobnej komunikácie. V praktickej časti priblížime fungovanie dance- popového žánru v hudobných komunikačných modeloch. Následná analýza desiatich vybraných ukážok bude vychádzať zo štruktúry nahrávok a ich textov, pričom si tiež budeme všímať prítomnosť muzémových vlákien a intertextuálne citácie z iných nahrávok. Kľúčové slová: dance-pop, semiotika hudby, hudobné patterny, hudobné komunikačné modely, muzéma, muzémové vlákno, intertextualita
Význam rytmu v elektronické taneční hudbě
Pálková, Tereza ; Švantner, Martin (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
V této diplomové práci se pokusíme analyzovat význam rytmu v elektronické taneční hudbě. Cílem této práce je zjistit, jestli v tomto žánru dokáže rytmus tvořit významy a jaký má vliv na strukturu tohoto žánru. Práce se dělí na dvě části, teoretickou a praktickou. V teoretické části definujeme teorie hudební sémiotiky s ohledem na strukturalistický přístup a peircovskou tradici. Popíšeme, jakými způsoby dokáže působit rytmus, a vysvětlíme, co se rozumí pod pojmem elektronická taneční hudba. V praktické části budeme na základě rytmické struktury jednotlivých subžánrů porovnávat působení změn na vertikální rytmické úrovni hudebního patternu.
Vliv chránicí skupiny na zlatem katalyzovanou cyklizaci 1,5-enynů
Charvát, Martin ; Pour, Milan (vedoucí práce) ; Klimešová, Věra (oponent)
V rámci této diplomové práce jsem se zabýval optimalizací přípravy derivátů v poloze 4 fenylem substituovaného methylesteru nikotinové kyseliny zlatem katalyzovanou cykloizomerizační reakcí 1,5-enynu, který není komerčně dostupný. Tato optimalizovaná cesta syntézy může být použita i pro přípravu v polohách 2,3,4 a 6 substituovaných derivátů pyridinu.
Internet jako zasíťovaný most: Komunitární účinky internetu v postmoderní společnosti
Šarochová, Jitka ; Fišerová, Michaela (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám specifickým vytvářením komunit v prostředí Internetu. Cílem této eseje je přispět k řešení otázky Internetu a jeho role v postmoderní společnosti. Základní myšlenkou je představa, že ve fyzickém i virtuálním světě dochází k vytváření komunit. Domnívám se, že sdružování do komunit lze považovat za přirozený lidský fenomén. Internet je chápán jako prostor, který svým uživatelům poskytuje možnost sdružovat se do virtuálních komunit. Nabízí se však otázka, zda je vytváření virtuálních komunit cílem postmoderní společnosti. Na první pohled vypadá Internet jako prostor, kde dochází k posilování vlastní individuality, díky svobodě a nezávislosti kterou nabízí. Na druhou stranu komunity mohou klást na své členy jisté nároky, čímž mohou představovat jisté omezení jejich individuality. V diplomové práci se pokouším ověřit hypotézu, podle které je Internet prostorem, v němž dochází k vytváření virtuálních komunit na úkor rozvíjení vlastní individuality.
Román "Vesmír": Základní aspekty románu M. A. Bulgakova Mistr a Markétka
Fléglová, Marie ; Frappartová, Nataša (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Michail Afanasjevič Bulgakov byl ruským prozaikem a dramatikem píšícím v 1. polovině 20. století. Tvorba tohoto spisovatele je neopominutelná pro moderní ruské slovesné umění první poloviny 20. století. Proslul díly s velmi silnými příběhy a poutavými ději, nebál se ostré konfrontace nebo konfliktů uvnitř jednotlivých děl. Dialogy v knihách jsou konstruovány zcela mistrně a jeho cit pro humorné vidění života a popis světa lze považovat za nedosažitelný. Fascinující a až neuvěřitelně inspirující román Mistr a Markétka ruského spisovatele M. A Bulgakova, se stal předlohou pro tuto diplomovou práci. Díky své mnohovrstevnatosti, širokému tématickému záběru, protínání dvou dějových linií a obsahu dostala práce název Román "Vesmír". Je v něm vše, co činí život životem: láska, smrt, zrada, odvaha i zbabělost, velkorysost i lidská závist... Bulgakovův úspěch, který díky tomuto dílu sklidil je zakořeněn v mistrném propojení dvou paralelních příběhů (probíhající v Moskvě roku 1930 a v Jeruzalémě na počátku našeho letopočtu), ve fantastičnosti, pohledu na tehdejší společenské situace, které zde vykresluje a v neposlední řadě i popis neměnnosti lidských vlastností. Z toho důvodu je diplomová práce zaměřena na níže vylíčené aspekty, které můžeme vnímat jako stěžejní v celém románu: sociální a politická situace...
Etika postmoderního subjektu a vztah k sobě samému
Homola, Matouš ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Charvát, Martin (oponent)
Tato práce je zaměřena na etiku a subjekt v postmoderním myšlení a poststrukturalismu. Výklad tématu je orientován na rozbor, interpretaci a komparaci převážně autorů francouzského myšlení druhé poloviny 20. století. Za pomoci užité literatury práce odpovídá na otázky: "Jak společnost, vědění a myšlení dané doby ovlivňuje svobodu lidské bytosti? Jaké mechanismy jsou přítomné při fungování jazykových struktur, ovlivňujících lidské myšlení? Jaké jsou možnosti jedince ve společnosti emancipovat se od vlivu mocenských strategií vládnoucích institucí?" Záměrem práce je formulovat pravidla etiky, která bude alternativou ke kodifikované, normativní morálce. Celou prací prostupuje rozlišení mezi moderním univerzalismem a postmoderní pluralitou. Tento dualismus je zde interpretován především na základě myšlenek J.-F. Lyotarda. Ve výkladu filosofie Deleuze a Guattariho je toto rozlišení formulováno skrze teorie arborescentních a rhizomatických struktur. Autorem dominujícím v tematickém výkladu práce je Michel Foucault. Pomocí myšlenek tohoto autora je zde interpretována normalizace a disciplinace subjektu, potažmo autoritativně ustanovená etika. Stěžejním motivem celé práce je návrh Foucaultovy etiky, založené na vztahu k sobě samému. Tato sebe-reflexivní etika, péče o vlastní bytí, má původ v antice, na kterou se...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
19 CHARVÁT, Martin
8 Charvát, Michal
2 Charvát, Miloš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.