Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 515 záznamů.  začátekpředchozí491 - 500dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Neuro-fuzzy systémy
Dalecký, Štěpán ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá teorií umělých neuronových sítí, následně jsou popsány fuzzy množiny a vysvětlena fuzzy logika. Na základě neuronových sítí, fuzzy množin a fuzzy logiky je navržen hybridní neuro-fuzzy systém vycházející ze systému ANFIS. Funkčnost zmíněných systémů byla ověřena na úloze řízení inverzního kyvadla. Pro řízení byly navrženy tři regulátory - první na bázi neuronových sítí, druhý fuzzy regulátor a třetí založený na systému ANFIS. Cílem práce je popsané systémy, na základě kterých byly navrženy regulátory, porovnat a zhodnotit přínos hybridního neuro-fuzzy systému ANFIS oproti přístupu založenému na samostatných teoriích. V závěru práce jsou popsány experimenty s navrženými systémy a zhodnoceny dosažené výsledky.
Grafické prostředí pro simulaci robotů
Malina, Michal ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá modelováním a simulací chování robotů. Nejprve je vysvětlen přínos takovýchto simulací. Dále pak je popsáno obecné schéma robota. Poté výběr konkrétního prostředí, ve kterém bude robot simulován. Je uveden návrh tohoto robota a vysvětlena implementace v konkrétním prostředí. Pak již následuje návrh a realizace rozhranní, přes které je možné s robotem komunikovat. Výsledkem je autonomně se pohybující robot schopný reagovat na překážky a vyhýbat se jim. Je schopen také vytvářet mapu okolního prostředí. S využitím této mapy dokáže najít optimální cestu k zadanému cíli s využitím algoritmu A* a tohoto cíle dosáhnout. Je možné i využití více robotů ve scéně. Ti pak spolu komunikují a nejbližší z nich se dostane k cíli.
Model robotického ramena v prostředí Microsoft Robotic Studio
Hubr, Josef ; Kočí, Radek (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem práce bylo seznámit se se způsobem modelování robotů ve vývojovém prostředí Microsoft Robotics Studio a zjistit, jaké prvky a vazby jsou nutné pro vytvoření modelu robotického ramena. Za pomoci získaných znalostí byl vytvořen funkční model ramena a byly provedeny pokusy se zvedáním předmětů o různých hmotnostech. Práce je složena z úvodu do robotiky, z popisu částí Microsoft Robotics Studia, z implementace modelu a z provedených testů.
Experimenty s rojovou inteligencí (swarm intelligence)
Hula, Tomáš ; Zbořil, František (oponent) ; Grulich, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá rojovou inteligencí jako podoborem umělé inteligence. Stručně popisuje biologické pozadí problematiky a zabývá se také principy hledání cest v mravenčích koloniích. Představena je i oblast kombinatorické optimalizace a detailně jsou definovány úlohy Travelling Salesman Problem a Quadratic Assignment Problem. Hlavní část práce sestává z popisu metod rojové inteligence pro řešení uvedených problémů a zhodnocení experimentů, které byly na těchto metodách provedeny. Konkrétně jde o algoritmy Ant System, Ant Colony System, Hybrid Ant System a Max-Min Ant System. V rámci práce byla také navržena a otestována vlastní metoda Genetic Ant System, která obohacuje základní Ant System mimo jiné o vývoj parametrů jednotek na základě genetických principů. V rámci obou řešených úloh jsou porovnány výsledky popisovaných metod společně s výsledky metod klasické umělé inteligence.
Jazyk vyšší úrovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů
Kalmár, Róbert ; Horáček, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh jazyka vyšší urovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů a implementace překladače pro tento jazyk. Bude představen nástroj ANTLR pro generování syntaktických a lexikálnych analyzátorů. Čtěnář bude seznámen s teoretickou i praktickou stránkou implementace překladače tak jako s programovaním v tomto jazyce. V závěre práce bude představeno prostredí pro programování spomínaném jazyce a příklady agentních kódů.
Demonstrace metod prohledávání stavového prostoru
Tureček, Martin ; Drozdová, Martina (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje problematiku metod prohledávání stavového prostoru. Práce se zaměřila zejména na praktickou část, jejímž cílem bylo vytvořit demonstrační aplikaci, která by měla sloužit jako pomůcka do předmětu Základy umělé inteligence. Výsledná aplikace tento požadavek splňuje zejména díky jednoduchému ovládání, možnosti krokovat algoritmus a hlavně přitažlivým grafickým kabátkem. Aplikace je navíc implementována jako javovský applet, takže by její spuštění mělo být možné odkudkoliv.
Grafické prostředí pro simulaci robotů
Binko, Petr ; Drozdová, Martina (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce popisuje nástroj Microsoft robotics studio. Jeho logiku a simulační prostředí. Dále hovoří o simulaci a modelování. Popisuje různé vlastnosti simulace, rozdělení a tvorbu modelu. V další části hovoří o robotice a obsahuje popis robota a jeho využití. Nakonec je popsán vytvořený program, který generuje scény pro Microsoft robotics studio
Vizuální simulátor obecných neuronových sítí
Herman, David ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navržení obecné knihovny pro práci s neuronovými sítěmi. Dále pak implementace vizuálního simulátoru, který bude vhodně graficky reprezentovat po jednotlivých krocích algoritmy učení i aktivní dynamiku sítě. Mezi požadavky rovněž patří platformní nezávislost aplikace.
Síťová aplikace pro výuku šachu
Dvořák, Petr ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením aplikace pro výuku šachu. Metody výuky zahrnují kromě hry proti počítači také síťovou hru proti hráči či počítači a je vytvořena i podpora pro použití šachových diagramů. Program disponuje podporou přehrávání existujících partií ve standardním formátu PGN. O rozbor těchto partií se stará šachový motor, který komunikuje přes standard Win/XBoard. Šachový motor generuje alternativní tahy v dané pozici a nabízí je hráči k zamyšlení. Aplikace také podporuje standard FEN. V úvodních kapitolách práce jsou rozebrány použité prostředky, základy šachu a podrobněji existující typy šachové notace. V dalších částech práce rozebírám jednotlivé existující šachové standardy, jejich návrh a mou implementaci v programu. Ve zbytku práce se nachází popis navržených a implementovaných částí programu, jako je jeho grafická podoba či podpůrné postranní panely. V poslední kapitole popisuji server, který propojuje všechny aktuální hráče.
Rozpoznávání objektů v obrazech
Nedoma, David ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením rozpoznávání objektů v obraze. Cílem bylo vytvoření programu, který bude schopný objekty v obraze rozpoznat. Postupně popisuje jednotlivé kroky zpracování nasnímaných dat. Stručně popisuje předzpracování obrazu, následně se zabývá podrobněji segmentací dat, popisem segmentovaných částí a následnou klasifikací objektů. Popisuje algoritmy a metody, které jsou pro jednotlivé kroky použitelné.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 515 záznamů.   začátekpředchozí491 - 500dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Zbořil, Filip
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.