Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 500 záznamů.  začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Jazyk vyšší úrovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů
Kalmár, Róbert ; Horáček, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této práce je návrh jazyka vyšší urovně abstrakce pro programování mobilních inteligentních agentů a implementace překladače pro tento jazyk. Bude představen nástroj ANTLR pro generování syntaktických a lexikálnych analyzátorů. Čtěnář bude seznámen s teoretickou i praktickou stránkou implementace překladače tak jako s programovaním v tomto jazyce. V závěre práce bude představeno prostredí pro programování spomínaném jazyce a příklady agentních kódů.
Demonstrace metod prohledávání stavového prostoru
Tureček, Martin ; Drozdová, Martina (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce popisuje problematiku metod prohledávání stavového prostoru. Práce se zaměřila zejména na praktickou část, jejímž cílem bylo vytvořit demonstrační aplikaci, která by měla sloužit jako pomůcka do předmětu Základy umělé inteligence. Výsledná aplikace tento požadavek splňuje zejména díky jednoduchému ovládání, možnosti krokovat algoritmus a hlavně přitažlivým grafickým kabátkem. Aplikace je navíc implementována jako javovský applet, takže by její spuštění mělo být možné odkudkoliv.
Grafické prostředí pro simulaci robotů
Binko, Petr ; Drozdová, Martina (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce popisuje nástroj Microsoft robotics studio. Jeho logiku a simulační prostředí. Dále hovoří o simulaci a modelování. Popisuje různé vlastnosti simulace, rozdělení a tvorbu modelu. V další části hovoří o robotice a obsahuje popis robota a jeho využití. Nakonec je popsán vytvořený program, který generuje scény pro Microsoft robotics studio
Vizuální simulátor obecných neuronových sítí
Herman, David ; Zbořil, František (oponent) ; Martinek, David (vedoucí práce)
Předmětem této bakalářské práce je navržení obecné knihovny pro práci s neuronovými sítěmi. Dále pak implementace vizuálního simulátoru, který bude vhodně graficky reprezentovat po jednotlivých krocích algoritmy učení i aktivní dynamiku sítě. Mezi požadavky rovněž patří platformní nezávislost aplikace.
Síťová aplikace pro výuku šachu
Dvořák, Petr ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá vytvořením aplikace pro výuku šachu. Metody výuky zahrnují kromě hry proti počítači také síťovou hru proti hráči či počítači a je vytvořena i podpora pro použití šachových diagramů. Program disponuje podporou přehrávání existujících partií ve standardním formátu PGN. O rozbor těchto partií se stará šachový motor, který komunikuje přes standard Win/XBoard. Šachový motor generuje alternativní tahy v dané pozici a nabízí je hráči k zamyšlení. Aplikace také podporuje standard FEN. V úvodních kapitolách práce jsou rozebrány použité prostředky, základy šachu a podrobněji existující typy šachové notace. V dalších částech práce rozebírám jednotlivé existující šachové standardy, jejich návrh a mou implementaci v programu. Ve zbytku práce se nachází popis navržených a implementovaných částí programu, jako je jeho grafická podoba či podpůrné postranní panely. V poslední kapitole popisuji server, který propojuje všechny aktuální hráče.
Rozpoznávání objektů v obrazech
Nedoma, David ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá řešením rozpoznávání objektů v obraze. Cílem bylo vytvoření programu, který bude schopný objekty v obraze rozpoznat. Postupně popisuje jednotlivé kroky zpracování nasnímaných dat. Stručně popisuje předzpracování obrazu, následně se zabývá podrobněji segmentací dat, popisem segmentovaných částí a následnou klasifikací objektů. Popisuje algoritmy a metody, které jsou pro jednotlivé kroky použitelné.
Algoritmy pro podporu počítačového vidění
Harvánek, Martin ; Drahanský, Martin (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá detekcí a sledováním narušitele ve scéně. Za narušitele je považován jakýkoliv pohyb ve scéně. Pro detekci pohybu jsou použity rozdílové snímky a pro sledování je využita metoda optického toku. Metody jsou implementovány v jazyce C++ za využití knihovny OpenCV.
Aplikace pro penetrační testování webových zranitelností typu Denial of Service
Vrána, Jaroslav ; Zbořil, František (oponent) ; Drozd, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou zranitelností DoS v oblasti webových aplikací. Nejdříve jsou popsány principy počítačové bezpečnosti, obecné principy DoS a penetračního testování. Dále text popisuje části OWASP Testing Guide v3, které se zabývají DoS testováním webových aplikací. Na základě dosažených zkušeností je navržena vlastní aplikace na automatizovaný audit. Tato aplikace je následovně implementována a testována na webových aplikacích.
Řízení chapadla robotického ramene
Luža, Radim ; Rozman, Jaroslav (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem regulátoru síly pro robotické chapadlo Schunk PG70. V první části popisuje vlastnosti, elektrické zapojení, propojení s řídícím systémem a testování chapadla. V druhé části potom práce popisuje návrh a implementaci softwarové regulace síly stisku a rozpoznávače materiálu s využitím robotického chapadla. Součástí práce je také popis provedených experimentů a shrnutí skutečných experimentálně zjištěných vlastností regulátoru.
Důvěra a reputace v distribuovaných systémech
Malačka, Ondřej ; Samek, Jan (oponent) ; Zbořil, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je navrhnout a implementovat agentní systém, zabývající se obchodováním se sportovci. Na tento systém bude možné aplikovat principy důvěry a reputace. Implementace tohoto systému je realizována v jazyce pro programování agentů Jason. Agenti zde vystupují jako manažeři týmů. Jejich hlavním cílem je co největší finanční zisk týmu. Prostředí agentů se mění odehráváním zápasů mezi jednotlivými týmy. Na základě odehraných zápasů, mohou manažeři zhodnotit cenu konkrétních hráčů pro tým a obchodovat s hráči tak, aby to týmu přinášelo co největší zisk. V systému se ovšem mohou vyskytovat nedůvěryhodní agenti, kteří se snaží svým nekorektním jednáním nadhodnotit hráče. V rámci diplomové práce budou provedeny experimenty s cílem porovnat přínos aplikace principů důvěry a reputace.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 500 záznamů.   začátekpředchozí480 - 489dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.