Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 62 záznamů.  začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Classroom Instructions in Teaching English
Ševčíková, Linda ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Diplomová práce Instrukce ve výuce anglického jazyka si klade za cíl představit zásady instruování v hodinách a jejich praktické použití. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Praktická část obsahuje seznam učebnicových instrukcí a seznam instrukcí použitých v hodinách. Teoretická část popisuje důležitý vztah zadávání instrukcí a specifické situace ve třídě, jakožto i závislosti pokynů na reakcích studentů. Navazující část pojednává o užití výše zmíněných principů v praxi; sestává z instrukcí shromážděných z třetího vydání řady učebnic New Headway a z instrukcí zaznamenaných během náslechových hodin na různých typech škol se studenty ve věku od 7 do 18 let. Cílem praktické části je kromě ilustrace užití teoretických zásad v praxi srovnání instrukcí z učebnic a instrukcí z hodin. Seznam zaznamenaných instrukcí slouží také jako vzorek jazyka používaného v hodinách angličtiny na několika českých školách. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teaching Cultural Studies of English-speaking Countries at Grammar Schools in the Czech Republic in 21st century
Kovářová, Jana ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zaměřuje na pojem reálií jako takový, jejich úlohu a celkové trendy jejich vyučování z pohledu odborníků, vyučovacích metod a RVP G. Dotazníkovou metodou zaměřenou na gymnazijní učitele angličtiny se zjistilo, jakým způsobem a v jaké míře se reálie vyučují. Obsahová analýza tří nejvíce používaných učebnic angličtiny ukázala, že v sobě zahrnují výuku reálií tak, jak jsou proklamovány v RVP G, avšak nezahrnují všechna témata a velmi zřídka se v nich objevují některé anglicky mluvící země. V závěrečné části je prezentována vyučovací hodina pro gymnazijní výuku reálií anglického jazyka. Pro tuto hodinu byla cíleně vybrána jako vhodný kandidát Austrálie, jelikož se ve všech učebnicích vyskytovala jen zřídka. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Teaching English Effectively with an Interactive Whiteboard
Dudáková, Luisa ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Vít, Radek (oponent)
Diplomová práce Jak efektivně učit angličtinu s interaktivní tabulí se zabývá fenoménem interaktivních tabulí; jejich charakteristikou, instalací do škol, možnými způsoby využití a přínosem pro výuku angličtiny. Hlavním cílem je prozkoumat tuto pomůcku z různých úhlů pohledu, zmapovat situaci interaktivních tabulí v České republice a poskytnout technickou i metodickou podporu učitelům angličtiny jako cizího jazyka. Teoretická část shrnuje fakta o interaktivních tabulích na základě celosvětového výzkumu a publikací, zatímco hlavní část je více orientována na učitele a zaměřuje se na praktické aspekty využití IWB ve školách. Z toho důvodu zahrnuje průzkum, příručku s mnoha nápady, ukázkové aktivity vytvořené v softwaru ActivInspire a doplněné o detailní komentář, a na závěr školení, které bylo zorganizováno v Praze. Digitální přílohy jsou nedílnou součástí práce. Klíčová slova: interaktivní tabule (IWB), výuka angličtiny, metodika, technologie, ActivInspire, příručka
Mind Maps in English LanguageTeaching
Borovková, Petra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá využitím myšlenkových map ve vyučování anglického jazyka. Práce vysvětluje, co myšlenkové mapy jsou a jak je efektivně využít. Obsahuje jak teoretickou, tak praktickou část. Teoretická část nabízí dva různé pohledy na problematiku - psychologický a pedagogický. Psychologická část se zabývá teoretickými poznatky o paměti a učení. V pedagogické části jsou za prvé rozebrány učební styly v souvislosti s myšlenkovými mapami, za druhé jsou zde představeny některé ukázky využití myšlenkových map v různých učebnicích anglického jazyka. Praktická část je zaměřena na vlastní autorské myšlenky. První kapitola praktické části demonstruje rozličné třídní nebo individuální aktivity založené na myšlenkových mapách, které se soustředí na různé jazykové dovednosti. Druhá kapitola je pak nejdůležitější částí celé práce, neboť představuje novou metodu učení se slovní zásoby pomocí myšlenkových map. Pozorování čtyř studentů používajících tuto metodu a následná reflexe na ni je nabídnuta v následujích kapitolách. Nakonec jsou představeny výsledky a závěry z pozorování spolu s výhodami a nevýhodami myšlenkových map jako takových.
Motivation of Students Attending Lower and Upper Secondary Schools for Studying Foreign Languages
Stránská, Věra ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Synková, Klára (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá motivací. V teoretické části je nejprve motivace všeobecně vysvětlena a poté je diskutována pouze školní motivace. Praktická část presentuje výsledky výzkumu, který byl proveden na dvou základních školách a dvou středních školách. Výzkum se zaměřuje hlavně na motivaci pro studium cizích jazyků.
Text-based Computer mediated communication: forms, characteristics & influence on peripheral English vocabulary
Buršík, Ondřej ; Vít, Radek (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato bakalářská práce představuje hlavní formy textové počítačem zprostředkované komunikace s cílem dokázat, že každá forma motivuje uživatele používat novou periferní anglickou slovní zásobu do jiné míry. Pro lepší pochopení problematiky jsou zmíněny obecné vlastnosti forem, spolu s výsledkem jejich působení na periferní anglickou slovní zásobu. Práce rovněž pojednává o možných nebezpečích, kterým je anglický jazyk vystaven při použití počítačem zprostředkované komunikace. Závěrem je, že různé formy skutečně ovlivňují uživatele jinak, pokud jde o použití novotvarů, a že tyto nepředstavují pro anglický jazyk nebezpečí.
Motivation of Adults in ELT
Antonínová, Radka ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Tato práce se zabývá neformální výukou anglického jazyka dospělých. Pojednává o motivačních prvcích v jazykovém vzdělávání a jak je na motivační strukturu ve výuce anglického jazyka nahlíženo učiteli a jejich studenty. Cílem práce bylo prozkoumat motivační citlivost učitelů v tzv. one-to-one jazykových firemních kurzech a jaké motivační strategie v těchto kurzech učitelé využívají. Teoretická část této práce se zabývá pozadím tématiky vzdělávání dospělých a praktická čast práce se skládá ze dvou částí - dotazníkového šetření a pozorování výuky.
Use of "Friends" series in teaching English on B2 level
Kohútová, Lenka ; Žďárek, Karel (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Tato práce se zabývá možnostmi využití seriálu Přátelé ve výuce žáků na úrovni B2, přičemž použití seriálu má přispívat k rozvoji lingvistických a komunikačních kompetencí studentů. Účelem práce bylo zjistit, zda je možné v rámci středoškolské výuky angličtiny systematicky dlouhodobě pracovat se seriálem jako prostředkem k motivaci studentů, podnětem ke konverzaci a diskuzím i jako předmětem nápodoby a vstřebávání autentického jazyka. Práce rovněž srovnává výhody a nevýhody využití seriálu oproti výhodám a nevýhodám využívání jiných multimediálních materiálů. Součástí práce je též seznam aktivit použitých při testování použití seriálu a několik nápadů na další modifikaci k nim.
Using Music as a Stimulus for Communication in EFL Classes
Šimon, Oldřich ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Bohuslav (oponent)
Práce se zaměřuje na specifické hodnoty písní, které mohou představovat účinný podnět ke komunikaci mezi studenty a které také mohou přispět k rozvoji jejich mluveného projevu. Teoretická část této práce uvádí obecné výhody písní v hodinách cizího jazyka. Hlavní aspekty různých učebních stylů, komunikačních aktivit, stejně tak jako aspekty důležitých pravidel pro sestavení komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka, jsou uvedeny v kapitole zaměřující se na dialog mezi teorií a praxí. Výzkumný projekt této práce zahrnuje dotazník a šest detailních plánů aktivit, které ukazují různé přístupy k využití písní. K hodnocení účinnosti aktivit přispěl popis hodin, jejich analýza a reflexe. Výsledky projektu se shodují s hypotézou a navrhují podmínky pro další využití komunikačních aktivit založených na písních v hodinách anglického jazyka. Klíčová slova: aktivity založené na písni, komunikační aktivity, informační diference, součinnost ve skupinách/párech
Common mistakes Czech students make in English and their Remedial Treatment
Ganev, Ondřej ; Dvořák, Bohuslav (vedoucí práce) ; Hofmannová, Marie (oponent)
Nejčastější chyby, kterých se dopouštějí čeští studenti v anglickém jazyce, představuje hlavní téma diplomové práce. Teoretická část se zabývá především představením výukových metod TEFL (Metody pro výuku angličtiny jako cizího jazyka). Tyto metody jsou rozebírány z hledisek technik, strategií a základních principů každé metody. Důraz je kladen nejen na roli učitele a jeho vztah k studentům, ale především na postoji, jaký zaujímáme k určité metodě v oblasti hodnocení chyb. Představení jednotlivých metod má za cíl poukázat na vztah mezi chybami a metodami samotnými. Z hlediska problematiky chyb se práce zaměřuje také na jejich klasifikaci. Praktická část se skládá z příkladů chyb, kterých se studenti dopustili ve svých souvislých písemných projevech. Chyby jsou rozděleny do několika skupin, zahrnujících gramatiku, pravopis, problematiku chybného užití slova a také slovosledu. Diplomová práce dále navrhuje možnosti nápravy chyb a snížení jejich výskytu. Cílem práce je také porovnat úroveň znalosti anglického jazyka jednotlivých studentů na střední škole cestovního ruchu v Praze, kde autor práce působí jako profesor anglického jazyka.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 62 záznamů.   začátekpředchozí43 - 52další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Dvořák, Bohumil
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.