Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 71 záznamů.  začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Služby v obecných souvislostech
Prouza, Petr ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá službami v informatice, respektive jejich obecným pojetím a obecnými souvislostmi. Cílem práce není jeden hlavní cíl, ale vícero menších cílů v problematice služeb, nikterak však co do významu. Mezi cíle patří specifikace dimenzí pohledů na problematiku služeb, analýza standardů zabývajících se službami, za účelem nalezení obecných souvislostí, vytvoření obecného modelu služby, vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb a objasnění, zda je na služby v organizacích pohlíženo z jejich širšího kontextu nebo pouze jako na technické řešení informatiky (širší kontext myšleno ve významu návaznosti na procesy, návaznosti na byznys). V první části práce jsou specifikovány dimenze pohledů na problematiku služeb na základě rešerše literatury a dalších internetových zdrojů týkajících se této oblasti. A dále také popsány překryvy těchto dimenzí. V další kapitole následuje analýza standardů, zabývajících se informatickými službami v servisně orientované architektuře a standardů zabývajících se řízením informatických služeb. Následující kapitola pak obsahuje obecný model služby vytvořený na základě jak poznatků z předešlé analýzy, tak poznatků z literatury. Další část je poté zaměřena na vymezení obecného smyslu a funkcionality služeb. V poslední kapitole jsou shrnuty nejčastější problémy, které se vyskytují při zavádění služeb. A na jedné konkrétní případové studii je poukazováno na důležitost pochopení služeb v jejich širším kontextu.
Analýza procesní zralosti organizace
Havlín, Petr ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Pálka, Jan (oponent)
Diplomová práce se zabývá posouzením vyzrálosti zdravotnické záchranné služby středočeského kraje dle procesních a podnikových faktorů modelu PEMM (Process and Enterprise Maturity Model). Toto posouzení bylo použito jako základ pro zpracování několika doporučení, která by mělo respektovat vedení organizace, pokud se rozhodne aplikovat do řízení organizace přístupy procesního řízení. Práce je věcně rozdělena do čtyř částí. První část obsahuje popis organizace z pohledu účelu, globálních cílů vedení a také z pohledu organizační struktury. Druhá část obsahuje globální a detailní procesní modely organizace zpracované na základě metodiky MMABP (Methodology for Modelling and Analysis of Business Process) pana prof. Ing Václava Řepy Csc. Modely jsou vyhotovené v notacích BPMN (Business Process Modelling Notation) a Eriksson-Penker notaci. Součástí druhé části jsou také popisy rozhraní mezi jednotlivými procesy a životní cykly objektů používaných při běhu procesů. Třetí část obsahuje samotné porovnání skutečného stavu v organizaci s modelem PEMM a argumentaci přidělených vyspělostních stupňů. V poslední části jsou popsána zpracovaná doporučení pro zvýšení vyspělosti procesů i prostředí a tím pádem k umožnění zapojení přístupů procesního řízení.
Informace jako kulturní fenomén
Pham, Quoc Loc ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Sedláček, Lukáš (oponent)
Cíle této práce je seznámení čtenáře se základními charakteristiky informace a přiblížit mu vliv informace na kulturu a civilizace a poukázat na to, jak jednotlivé kultury a civilizace mohou informace chápat různě. Práce je zaměřena na ontologie informace v různých civilizacích, kde je jako hlavní znak civilizace zvoleno náboženství, které hraje významnou roli uvnitř každé civilizace. Ke splnění vytyčených cílů je využit dotazník, který má zjistit možné podobnosti pohledů na informace u zkoumaných civilizací.
Transformace konceptuálních modelů do realizace informačního systému
Vagner, Vlastimil ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Palovská, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá vazbami mezi datovými modely, od konceptuálních modelů informačních základen po fyzický návrh, určený k realizaci. Cílem práce je analyzovat moderní přístup k návrhu systémů a specifikovat jaký má detailní konceptuální modelování vliv na kvalitu a konečnou podobu aplikace či systému, včetně procesů, které probíhají při postupu na další úroveň návrhu. Přiblíženy budou techniky přechodu mezi těmito úrovněmi a budou zohledněny konstrukční vlastnosti a omezení vybraných platforem a předpoklady pro jejich návrh a vzájemné provázáni úrovní pohledu na systém. Pro potřeby diplomové práce jsou zkoumány známé prostředky návrhu datových modelů, a provedena analýza jejich použitelnosti.
Standardy modelování podnikových procesů
Mezera, Jiří ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Chocholatý, Drahomír (oponent)
V dnešní době je modelování podnikových procesů významnou součástí analýzy a návrhu informačních systémů. Existuje množství standardů, které se procesním modelováním zabývají, přičemž každý z nich představuje trochu odlišný přístup. Projekt Opensoul vytvořil obecný metamodel, který definuje základní elementy a jejich vzájemné vztahy, které by měly všechny standardy dodržovat. Jinými slovy, definuje základní pravidla procesního modelování. Cílem této práce je porovnat vybrané standardy procesního modelování s metamodelem podnikových procesů iniciativy Opensoul. Výsledky tohoto srovnání by měly poskytnout podklady k zodpovězení otázky, který standard nejlépe podporuje pravidla procesního modelu, jak je definuje metamodel pomocí soustavy elementů a jejich vztahů. Tento cíl vyžaduje specifikovat metodu, na jejímž základě bude srovnání provedeno. Tato metoda obsahuje rozšíření metamodelu o nové elementy a jejich vazby na další elementy, a rozšíření některých elementů metamodelu o některé vzory workflow, které definuje iniciativa Workflow Patterns. To je hlavní přínos této práce.
Procesní řízení ve veřejné správě
Vacek, Antonín ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Hrabě, Pavel (oponent)
Hlavním smyslem této práce je vývoj metodologie, která by napomohla k vyšší efektivitě veřejných institucí. Na toto téma už existuje řada metodik a teorií a je velmi pravděpodobné, že jich ještě mnoho přibude. Tyto metodiky se zabývají převážně manažerskými technikami, ale některé by se daly najít i v jiných oblastech. Tato práce se zaměřuje na Business Process Reengineering, který v kombinaci s dalšími metodikami přináší možnosti, jak dosáhnout změny v oblasti procesů ve veřejném sektoru. I přesto, že hlavní důraz práce je kladen na specifické prostředí České Republiky, tato práce by měla být snadno aplikovatelná i na území jiných států v případě, že budou aplikovány nezbytné adaptační změny. Přestože tato práce nastiňuje činnosti, které je nutné v projektu změny procesů provést, jen některé z nich budou vysvětleny detailně. Největší důraz je kladen na analytickou část projektu (tvorba strategie, použití UML, BSC a dalších metodologií). Problematika související s klasickým projektovým řízením je ponechána stranou. Praktická část se potom zaměřuje na oblast úřadu jedné z městských částí Prahy. Po přečtení této práce by měl čtenář dosáhnout porozumění v oblasti aplikace BPR ve veřejném sektoru a co dále může využít (jaké metodologie, principy apod.) při realizaci projektu změny procesů ve veřejné instituci. K pochopení této tématiky slouží, kromě jiného, také velké množství modelů a příkladů, které zobrazují výstupy, jenž by výše zmíněný projekt generoval, nebo jsou při takovémto projektu běžně využívány. Všechny modely jsou vysvětleny minimálně do té míry, aby byl čtenář schopen pochopit jejich smysl a byl schopen interpretovat skutečnosti, které konkrétní model zobrazuje. Cílem této práce však není naučit čtenáře tyto modely vytvářet.
Začlenění agentových přístupů do komplexní metodiky popisu firemních procesů
Smolík, Jan ; Řepa, Václav (vedoucí práce) ; Vojtáš, Peter (oponent) ; Bukovský, Ivo (oponent)
Hlavním cílem této disertační práce je integrace pojmů agentově orientovaných přístupů do komplexní metodiky pro popis procesů MMABP, která je vyvíjena na VŠE v Praze. V první části práce popisuje a vysvětluje agentově orientované přístupy pro popis procesů (i*/TROPOS, AOR, OOEM a ontologii UFO) a demonstruje je na případové studii. Metodika MMABP je následně s těmito přístupy srovnána a vyhodnocena. Z vyhodnocení vyplývá, že metodika je nekompletní vzhledem k agentovým pojmům plán, vykonání plánu, přání, záměr, závazek a nárok a rovněž k pojmům stabilní a nestabilní stav. Jako nepřesné jsou vyhodnoceny pojmy agent, cíl a byznys proces. Druhá část práce argumentuje a definuje rozšíření metodiky MMABP, které odstraňuje tyto identifikované nedostatky. Do metamodelu je doplněno vykonání plánu, což je záměrně vykonaná akce, která směřuje k naplnění cíle. Plán je pak obecným popisem tohoto speciálního typu akce. Agent je pak entita, která má nějaké cíle a je schopna konat plány. Novou definici získává byznys proces, který je něčím co popisuje plány jakožto předpisy akcí, co má nějaké cíle a co používá agenty ke konání akcí. Byznys proces tak již není specializací akce, jako tomu je v původní metodice MMABP. Práce rovněž specifikuje metodický postup, kdy jsou koncepty postupně převáděny z jednoho diagramu do druhého.
Znalostní management v řízení projektů
Klempová, Hana ; Chocholatý, Drahomír (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá znalostním managementem a možnostmi jeho využití v projektovém řízení. Znalostní management přináší systematickou práci se znalostmi. Cílem znalostního managementu je nastavit takovou firemní kulturu a technologii, která motivuje zaměstnance ke sdílení a efektivnímu využívání znalostí. Znalosti jsou dnes hlavní konkurenční výhodou a organizace jsou proto silně motivované znalostní management implementovat. Velmi účinnými nástroji znalostního managementu s širokým spektrem využití jsou komunity a znalostní báze.
Modelování dopadů norem kvality a ochrany před klamavou reklamou na užitek spotřebitelů
Chaloupka, Jan ; Burian, Jan (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
V práci je zkoumán význam ochran spotřebitelů (konkrétně ochrany proti klamavé reklamě a normy stanovující minimální požadovanou kvalitu produktu) pro zajištění užitku spotřebitelů. Cílem je zjistit, zda-li jsou tyto ochrany pro zajištění užitku nezbytné, a nebo si jsou spotřebitelé schopni svými kupními projevy a vzájemnou komunikací mezi sebou zajistit užitek minimálně stejný, jaký jim zajistí zmiňované ochrany, a případně zda-li nemůže docházet i k situacím, kdy zmíněné ochrany užitek spotřebitelů snižují oproti situaci, kdy žádné ochrany neexistují. Dané závěry jsou zjišťovány pro konkrétní produkt (LCD televize) a konkrétní společenské prostředí (menší sociální společenství v rámci České republiky), přičemž zkoumáme nejen vliv ochran spotřebitelů na užitek celého společenství, ale i na užitek každé ze společenských vrstev při různých poměrech těchto vrstev v rámci testovaného společenství. Ke zjištění výsledků je vytvořen původní multiagentní model, ve kterém je simulováno chování spotřebitelů a firem na trhu. V práci jsou pak postupně představeny všechny důležité části architektury tohoto modelu -- od principů vytváření sociální struktury na základě poznatků o sociální skupinách a různých typech sociálních vazeb, přes kupní rozhodovací proces spotřebitelů a principy komunikace s ostatními spotřebiteli v rámci sociální sítě, až po rozhodování firem o vlastnostech vyráběných výrobků. V závěru jsou interpretovány výsledky získané v simulaci a na jejich základě stanoven význam ochran spotřebitelů pro zajištění užitku v testované společnosti kupující testovaný produkt.
Analýza sociálního chování jedinců ve virtuálních sítích
Lukavská, Zuzana ; Pstružina, Karel (vedoucí práce) ; Řepa, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komparací chování jedinců ve virtuálním a v reálném světě. Práce je rozdělena na dvě vzájemně provázané části. V praktické části na základě dat získaných z vlastního výzkumu analyzuji chování respondentů ve zvolené sociální síti. Výsledky porovnávám s jinými vědeckými prácemi a dávám je do souvislostí s teoretickými poznatky. Ve výsledcích praktické části hledám souvislosti s realitou, zdůrazňuji rozdíly a především se pokouším rozdílné chování uživatelů sociální sítě vysvětlit. Teoretická část dává ucelený přehled o pojmech virtualita, sociální síť a virtuální svět. Přináší přehled o možných nebezpečích číhajících ve virtuálním prostředí se zaměřením především na děti, pro které je již virtualita samozřejmou součástí života, ale zároveň jsou díky své důvěřivosti velmi zranitelné. Dále se zabývá významem pojmu přátelství, které má ve virtuálním světě poněkud odlišný význam. Rovněž zkoumá chování jedince v různých situacích ve virtuálním prostředí a hledá důvody, proč lidé mění svůj obraz, chovají se agresivně apod., a zda jejich chování ovlivňuje i realitu. V práci zkoumám rozdíly mezi virtuální a reálnou komunikací a vliv vzrůstající tendence používání virtuálních prostředků komunikace na komunikaci reálnou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 71 záznamů.   začátekpředchozí42 - 51dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 Řepa, Vojtěch
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.