Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 141 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Optimalizace mikroklimatu v kabinách malých dopravních letadel
Fišer, Jan ; Janotková, Eva (oponent) ; Masaryk, Michal (oponent) ; Patočka, Stanislav (oponent) ; Jícha, Miroslav (vedoucí práce)
Disertační práce se zabývá návrhem a optimalizací prostředí v kabinách malých dopravních letadel a to zejména z hlediska tepelné pohody prostředí a kvality větrání. Byly optimalizovány části distribučních systémů vzduchu a konstrukční opatření, která na základě rešerše problematiky a zkušeností autora mohou mít největší vliv na tepelnou pohodu a kvalitu větrání. Zvolené úpravy a jejich vliv na vnitřní mikroklima kabiny byly vyšetřovány pomocí CFD modelu, který byl nejprve validován pomocí výsledků získaných z měření proudových a teplotních polí v maketě kabiny malého dopravního letadla EV-55. Byly vyšetřovány: Optimalizace typu distribuce větracího vzduchu, Optimalizace geometrie distribučních vzduchovodů, Optimalizace tloušťky tepelné izolace a Optimalizace emisivity vnitřních povrchů. Tepelná pohoda byla posuzována na základě metodiky ekvivalentní teploty a diagramu komfortních zón vyvinutých H. O. Nilssonem. Pro posouzení kvality větrání byl použit koncept založený na simulaci indexu stáří vzduchu. Celkem bylo simulováno 50 modelových případů a na základě jejich výsledků byl jako optimální vyhodnocen systém Modifikovaného směšovacího větrání s geometrií vzduchovodů navrženou autorem práce. V kombinaci s vysokým zateplením stěn a vysokou emisivitou interiéru, pak tento systém větrání zajišťuje nejvyšší tepelný komfort a kvalitu větrání pro zkoumaný rozsah okolních a provozních podmínek.
Návrh větracího systému rodinného domu
Hrbata, Jiří ; Zerzaňová, Alena (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce pojednává o návrhu větracího systému pro nízkoenergetický rodinný dům. Součástí je souhrnné pojednání o důvodech a potřebách větrání a také jsou zde uvedeny principy větracích systému používaných pro rodinné domy. Práce též obsahuje informace o využití zemního výměníku tepla a tato kapitola je doplněna o CFD simulaci. Samotný návrh větracího systému pro konkrétní nízkoenergetický dům hodnotí vhodnost použítí lokálních větracích jednotek či jednotky centrální pro různé druhy regulace a řízení systému.
Hodnocení stavu vnitřního prostředí
Doležal, Libor ; Fišer, Jan (oponent) ; Krejčí, Vladimír (vedoucí práce)
Tato práce poskytuje přehled o činitelích působících na kvalitu vnitřního mikroklimatu s důrazem na faktory s vlivem na tepelnou pohodu. Zároveň poukazuje na nepohodu, kterou tyto faktory způsobují. Jsou zde představeny jednotlivé základní způsoby a principy měření veličin potřebných k posouzení tepelné pohody. Práce není přímo návodem pro měření zmíněných veličin, ale nabízí možnost výběru vhodného měřícího přístroje podle účelu a rozsahu. Dále nabízí přehled o normách a vyhláškách spojených s danou problematikou.
Návrh vytápění a větrání dřevěné roubenky v podhorské oblasti
Niemczyk, Roman ; Fišer, Jan (oponent) ; Charvát, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtem tepelných ztrát, návrhem větrání a vytápění dvoupodlažního rodinného domu. Součástí práce je charakteristika a popis objektu, výpočet tepelných ztrát dle normy ČSN EN 12831-1. Dále je proveden návrh otopné soustavy, včetně volby zdrojů tepla, výpočtu podlahového vytápění a tlakových ztrát. Následně je navrženo nucené rovnotlaké větrání se zpětným získávání tepla. V poslední části je provedeno posouzení možnosti využití fotovoltaického systému pro daný objekt. K návrhům je rovněž vypracována příslušná technická dokumentace.
Local Control of Seat Ventilation and Its Impact on Human Thermal Comfort
Matuška, Jaroslav ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The master's thesis is focused on the measurement of the ventilated seat with special consideration on the human thermal comfort. It describes and summarises the heat transfer of the human body with surroundings and the human thermoregulation. It also captures and evaluates selected approaches to thermal comfort assessment. It deals with the comprehensive overview of the thermal-comfort units in the automobile. It introduces used measurement methodology for the thermal comfort of the ventilated seat, and then analyses and evaluates the particular acquired data.
Využití fotovoltaických panelů pro ohřev vody
Zdvořilý, Vítek ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Cílem práce je porovnání jednotlivých typů regulace pro efektivní ohřev teplé užitkové vody s využitím fotovoltaických panelů pro běžnou domácnost. V úvahu je brána regulace MPPT, přepínání zátěže, přepínání řazení panelů a PWM regulace. Součástí práce je návrh fotovoltaického systému, který umožňuje ohřev vody a výpočet množství vody, které by bylo možné ohřát, pokud by navržený systém byl zprovozněn v Poličce, okres Svitavy.
Metodika pro testování prostředí v kabině osobního vozu s využitím tepelného manekýna a testovacích osob
Toma, Róbert ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
V tejto diplomovej práci je spracovaný návrh testovacej procedúry pre inovatívny systém HVAC. Návrh bol vytvorený testovaním vo viacerých fázach pomocou manekýna Newtona a respondentov v klimakomore na VUT v Brne. Postupným vyhodnotením týchto fáz bol zistený vzájomný vzťah a relevantnosť výsledkov od manekýna a testovacích osôb a po každej fáze boli navrhnuté úpravy procedúry. V práci sú tiež uvedené základy termoregulácie ľudského tela, faktory ovplyvňujúce tepelnú pohodu a rôzne spôsoby jej merania a vyhodnocovania pomocou viacerých stupníc a diagramu komfortných zón. Práca ďalej obsahuje dotazník pre testovanie tepelného komfortu a stupnice použité pri jeho vyplňovaní. Na záver je uvedený spôsob vyhodnotenia korelácie výsledkov z merania tepelného komfortu pomocou manekýna a testovacích osôb, ako aj finálny návrh testovacej procedúry, ktorá bude použitá pri kalibrácii a overovaní správneho fungovania iHVAC systému.
Simulation of indoor environment in a small transport aircraft cabin
Knapčík, Lukáš ; Pokorný, Jan (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
The diploma thesis is focused on ventilation and simulation of heating in small transport aircraft EV-55 cabin. First part explains an impact of thermal environment on human health and describes restrictions and recommendations forced on inner aircraft environment. In the first part are also clarified conditions of comfortable environment and thermal comfort evaluation for passengers via PMV and PPD index. The second part contains results from simulation of aircraft cabin environment. Inlet ventilation airflow and cabin heating is simulated via simulation mean Theseus-FE 3.0. The simulation results are evaluated for thermal comfort degree and optimal cabin insulation with optimal temperature and volume flow rate of inlet air is specified.
Testování částí oděvu pomocí tepelného manekýna
Hanzlík, Martin ; Toma, Róbert (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá experimentálním měřením tepelného odporu rukavic a jejich modulární kombinací, které proběhlo dle metodiky uvedené v normě ČSN EN 511 a pomocí tepelného manekýna. V první části práce je rešeršně zpracována problematika přenosu tepla, materiály rukavic a metodiky měření. Hlavní částí práce je diskuze výsledků měření a návrh výpočtových vztahů pro určení výsledného tepelného odporu modulárních kombinací rukavic na základě naměřených hodnot jednotlivých vzorků tuto kombinaci tvořících. Vyhodnocením těchto výpočtových hodnot ukázalo, že tepelný odpor modulárních rukavic nelze dostatečně přesně určit výpočtem z hodnot tepelných odporů jednotlivých rukavic a pro získaní přesné hodnoty je tedy nutné experimentálně změřit celý trojmodul.
Studie vlivu radiačního vytápění a chlazení na tepelnou pohodu řidiče osobního automobilu
Pavlík, Vojtěch ; Tuhovčák, Ján (oponent) ; Fišer, Jan (vedoucí práce)
Tato diplomové práce se zabývá radiačním vytápěcím systémem pro zajištění tepelného komfortu posádky osobního automobilu a určením vhodných provozních parametrů takového systému. V rešeršní části jsou shrnuty vlivy významné pro tepelný komfortu člověka, metody stanovení tepelného komfortu, způsoby přenosu tepla mezi lidským tělem a okolím a technické možnosti vytápění interiéru vozu. Ústředním bodem práce je poté simulace interiéru automobilu vytápěného pomocí radiačních panelů a vyhodnocení tepelného stavu virtuálním manekýnem. Tepelný stav byl vyhodnocen metodou ekvivalentní teploty v kombinaci s diagramem komfortní zóny (metoda dle O. H. Nilssona). Celkem bylo nasimulováno 42 scénářů, ze kterých vyplývá, že při dodržení maximální teploty 43 °C nemůže být dosaženo tepelného komfortu čistě jen radiačním vytápěním, ale je nezbytná kombinace s dalšími způsoby distribuce tepla. Radiační vytápění nicméně přispívá k úspoře energie nezbytné pro dosažení tepelného komfortu v kabině posuzovaného vozu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 141 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Fišer, J.
10 Fišer, Jakub
13 Fišer, Jiří
1 Fišer, Josef
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.