Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 50 záznamů.  začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Influence of Phonetic Literacy on the Perception Ability of Czech Learners of English
Kaňák, Jakub ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato bakalářská práce pokrývá hlavní body akvizice druhého jazyka a zaměřuje se na jeho percepci a produkci. Dále se zabývá relevantními teoriemi akvizice fonologie druhého jazyka a zdůrazňuje některé klíčové aspekty jako roli fonologickéhy systému prvního jazyka na percepci a produkci jazyka druhého. Zmiňuje také spodobu znělosti a zkracování samohlásek před fortisovýmy souhláskami ve vztahu k českým studentům angličtiny. V praktické části je rozebrán percepční experiment, který zkoumal percepci koncových anglických fonémů /t/ a /d/ českými mluvčími. Bylo zjištěno, že čeští studenti jsou pod vlivem fonologického systému rodného jazyka při rozlišování kontrastu znělosti na konci slov. Tato práce nenašla žádný významný celkový vztah mezi znalostí efektu zkracování samohlásek a výsledkem v percepčním testu. Klíčová slova: percepce řeči, fonetika, fonologie, osvojování cizího jazyka
English Essays Written by Czech Students: Fundamental Mistakes
Chrobok, Jiří ; Farrell, Mark Robert (vedoucí práce) ; Bojarová, Marie (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá základními gramatickými a lexikálními chybami v anglických esejích psaných českými studenty vyššího stupně gymnázií a středních škol. Práce uvádí 30 druhů chyb, které se v esejích objevovaly nejčastěji. Dále práce obsahuje základní vysvětlení těchto chyb s cílem uvědomění a pochopení těchto jevů studenty středních škol a gymnázií.
John Steinbeck's treatment of loneliness - a biographical and fictional experience - an analysis of loneliness in Tortilla Flat, Cannery Row and Of Mice and Men
Purkrábková, Petra ; Ženíšek, Jakub (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Cílem této práce je vyzdvihnout autora knihy zdůraznit dopad autorova života na jeho tvorbu. Práce se zaměřuje na téma osamocení. Toto téma je zkoumáno ze dvou pohledů. Nejdříve jako popis Steinbeckova vlastního prožitku osamocení. Poté jako odraz tohoto prožitku v těchto vybraných dílech - O Myších a lidech, Na plechárně a Pláň Tortilla. Všude tam, kde je možné je rozvedena spojitost mezi autorovým vlastním prožitkem utrpením jeho postav. Tato práce je rozdělena na pět částí. První částí je vyjasnění pojmu. Které je stěžejním tématem této práce. Zde jsou též upřesněny termíny dále používané v této práci. Druhá část je rozborem Steinbeckova prožitku osamocení obsaženého v jeho korespondenci. Tyto dvě části tvoří teoretický základ prožitku osamocení a intimního vztahu Johna Steinbecka k tomuto jevu. Následující tři části této práce jsou rozbory tří vybraných novel. Práce se zaměřuje na každou vhodnou postavu a její vyjádření osamocení. Podrobnou analýzou jednotlivých postav je vystižena mnohotvárnost osamocení. Spojitost mezi autorovým prožitkem a fiktivními postavami je podložena vhodnými dostupnými zdroji. Celkovým výsledkem je souhrná analýza autorova vlastního prožitku osamocení a jeho zvárnění v díle.
Writing Activities in EFL Classes for Adults and Young Adults: How these Activities can Contribute to Language Improvement from Elementary to Intermediate Levels
Schneidrová, Petra ; Bouchnerová, Renata (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou psaného projevu ve výuce anglického jazyka pro dospělé a mladé dospělé a jak mohou tyto aktivity přispět ke zlepšení jazykových znalostí na začátečnických, mírně pokročilých a pokročilých úrovních. Diplomová práce se věnuje základní metodice pro výuku psaného projevu, identifikuje základní přístupy k výuce této dovednosti, uvádí typologii aktivit na jejich procvičování a také zkoumá otázku role učitele a hodnocení psaného projevu. Praktická část diplomové práce se skládá z dvaceti na sobě nezávislých konkrétních aktivit vhodných k procvičování cílového tématu či jazykové struktury.
Teaching English Pronunciation in Contemporary Czech and British Textbooks
Pokludová, Martina ; Farrell, Mark Robert (oponent) ; Červinková Poesová, Kristýna (vedoucí práce)
Cílem této práce je zjistit, do jaké míry jsou současné běžně užívané učebnice angličtiny pro střední školy vyučujícím nápomocny při výuce výslovnosti a zda se v tomto ohledu vzájemně odlišují učebnice vydané českými a britskými nakladatelstvími. Teoretická část se věnuje historickému vývoji výuky výslovnosti v rámci devíti významných metod výuky cizího jazyka, jejím vyústěním je pak stručný popis současných tendencí ve výuce výslovnosti. Praktická část představuje a komentuje výsledky kvalitativní, kvantitativní a metodologické analýzy vybraného souboru čtyř českých a čtyř britských učebnic a srovnává způsob, jakým je v jednotlivých učebnicích výslovnost prezentována.
Garden in Children's Literature - its presentation, role and symbolism in The Secret Garden and Tom's Midnight Garden
Jílková, Klára ; Chalupský, Petr (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Ve své diplomové práci se zabývám tématem zahrady v knihách The Secret Garden autorky Frances Hodgson Burnett a Tom's Midnight Garden Ann Philippy Pearce. Na začátku si kladu otázku, proč právě toto téma přitahuje autory dětských knih a představuji obě autorky. Následující kapitoly jsou zaměřeny na roli zahrady v životě hlavních postav a na její schopnost pozitivně na ně působit a přispět k jejich postupné přeměně k lepšímu. Věnuji se několika tématům, například způsobu a okolnostem, za kterých jsou zahrady objeveny, prostředí, kde se příběhy odehrávají, a také magickým stránkám obou zahrad. Zabývám se též rozdílným vnímáním času a propojeností časových rovin příběhů. Na konec této práce jsem zařadila kapitolu, v níž porovnávám způsob, jakým obě autorky prezentují zahrady ve svých knihách a prostředky, které používají při jejich popisu.
Teaching English to Adults: Needs Analysis
Kohoutová, Ivana ; Hofmannová, Marie (vedoucí práce) ; Farrell, Mark Robert (oponent)
Hlavním cílem této diplomové práce je popsat specifické zvláštnosti výuky dospělých studentů anglického jazyka v České republice v souvislosti s jejím členstvím v Evropské Unii. Jazykové vzdělávám' dospělých je zasazeno do kontextu celoživotm'ho vzdělávání. Práce popisuje tři časté typy kurzů anglického jazyka pro dospělé (výuka doma, zkouškové kurzy, firemní kurzy) a pomocí dotazníků analyzuje potřeby dospělých studentů v těchto kurzech. Výsledky analýzy jsou interpretovány s ohledem na práci a přístup učitele k výuce dospělých studentů. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 50 záznamů.   začátekpředchozí41 - 50  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.