|
Komparace poplatkové politiky bank v České republice, na Slovensku a v Polsku
Kuklová, Petra ; Dvořák, Petr (advisor) ; Tuček, Miroslav (referee)
Práce se zaměřuje na analýzu a srovnání bankovních poplatků průměrného retailového klienta v České Republice. V úvodních částech jsou představeny události související s tématem bankovních poplatků v České republice jako snaha ministerstva financí uzákonit některá pravidla, žaloby na banky, anketa o nejabsurdnější poplatek a samozřejmě názory představitelů bank. Dále jsou zde popsány bankovní sektory Česka, Slovenska a Polska z hlediska struktury ( počet bank, podíl zahraničního kapitálu) a ziskovosti. Samotná analýza je provedena ve všech třech zemích v prvé řadě z pohledu průměrného českého klienta používajícího běžný účet a služby s ním související. Uvedeny jsou také některé údaje pro méně a více aktivního klienta. Výsledné náklady jsou posléze porovnány navzájem v absolutních hodnotách a ve vztahu k průměrné mzdě a srovnány s analýzou ?World Retail Banking Report? a slovenskou studií ?Porovnanie ročných nákladov na vedenie bežných účtov vo vybraných európskych krajinách?. V práci docházím k závěru, že nejdražší z vybraných zemí není Česká republika ale Polsko, a to jak v absolutních hodnotách, tak v porovnání poplatků jako procenta průměrné mzdy.
|
|
Vybrané problémy ochrany bankovního klienta
Chaloupka, Lukáš ; Dvořák, Petr (advisor) ; Janda, Karel (referee)
Práce se zabývá ochranou bankovního klienta. Hodnotí současnou domácí úpravu a poskytuje možnou podobu úpravy budoucí. Analyzuje světové vývojové trendy v oblasti ochrany spotřebitele finančních služeb. Podrobněji se zaměřuje na otázky mimosoudního řešení sporů a samoregulace jako nástroje pro ochranu klienta. Porovnává český institucionální systém ochrany bankovního klienta se zahraničními vzory. Zdůrazňuje význam finančního vzdělávaní a informovanosti pro ochranu klienta při bankovních obchodech.
|
| |
|
Prostředky, možnosti a pratická aplikace VoIP
Dvořák, Petr ; Šalamon, Tomáš (advisor) ; Kacerovský, Jiří (referee)
Komunikace je pro člověka neodmyslitelnou součástí jeho života. To stejné platí pro firmu, která takto komunikuje se svými zákazníky, odběrateli a dodavateli a uskutečňuje svůj core business. Pracovníci jedné firmy také mohou komunikovat a řešit problémy bez nutnosti, aby seděli vedle sebe. Telefonování v současnosti není zadarmo a pravděpodobně ani nikdy nebude, ale VoIP technologie jí může rapidně zlevnit a rozšířit i zjednodušit dodatečně nabízené služby. Jako všechno kolem nás má i VoIP své nevýhody. Jsou jimi především bezpečnostní otázky a záležitosti týkající se kvality. Aby uživatel neměl pochyb, je nutné tyto záležitosti náležitě adresovat a již se to v současnosti děje. Implementace VoIP není jednoduchá a musí jí být stálě věnována pozornost odborníků ve firmě, není to věc jejíž využití nepředpokládá žádné další zásahy. Přesto je VoIP technologie, pokud je správně a kvalitně implementována, již v současnosti plnohodnotnou náhradou klasické telefonie. Je dostupná nejen odborné veřejnosti, ale používat jí může prakticky každý. Je hlavně levnou alternativou, ale nesmíme zapomínat na to, že nenabízí jen finanční úspory.
|
|
Pojištění depozit
Vicková, Radka ; Dvořák, Petr (advisor)
V bakalářské práci jsou přiblíženy obecné principy pojištění depozit, dále je srovnáváno pojištění vkladů v České republice v bankách a v družstevních záložnách a v poslední části se práce zabývá systémy pojištění v Evropské unii. Nejpodrobněji je charakterizováno pojištění na Slovensku a v Německu, tyto země pak jsou srovnávány s Českou republikou.
|
| |