Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 415 záznamů.  začátekpředchozí401 - 410další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Činnost pedagogicko-psychologických poraden se zaměřením na skupinové nápravy
Kozderková, Martina ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá činností pedagogicko-psychologických poraden se zaměřením na skupinové nápravy u dětí s specifickými poruchami učení (SPU). První část je věnována stručnému popisu specifických poruch učení a činnosti pedagogickopsychologických poraden. Hlavním tématem a cílem diplomové práce je popis skupinových náprav a především charakteristika jednotlivých oblastí skupinové nápravy. Toto téma je doplněno šetřením zaměřeným na využití skupinových náprav v pedagogickopsychologických poradnách v Západočeském kraji a popisem skupinové nápravy SPUCH. Jedná se o kurz pro děti druhých ročníků (který nabízí Pedagogicko-psychologická poradna v Klatovech) a případovou studii klienta, který tímto kurzem prošel. Klíčová slova: skupinová náprava, specifické poruchy učení, reedukace, pedagogicko-psychologická poradna, zraková percepce, sluchová percepce, prostorová a pravolevá orientace, řeč, motorika, pozornost, paměť, čtení, psaní, pravopis.
Analýza logopedické péče jedince s kombinovaným postižením
Saláková, Kateřina ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Housarová, Blanka (vedoucí práce)
Tato diplomová práce analyzuje logopedickou péči o jedince se středně těžkým až těžkým mentálním postižením v kombinaci s dětskou mozkovou obrnou. Teoretická část vymezuje symptomatické vady řeči ve spojitosti s kombinovaným postižením, jeho symptomatologii a diagnostiku. Důraz směřuje do oblasti logopedické terapie, jež je zaměřena na její jednotlivé formy včetně systémů alternativní a augmentativní komunikace. Závěrečnou kapitolu teoretické části tvoří ucelená rehabilitace hodnocená z hlediska komplexní péče. Praktická část zahrnuje kazuistiku chlapce, která blíže popisuje jednotlivé složky logopedického působení, jež jsou pro přehlednost tříděny dle oblastí stimulace a časových úseků. Cíl této práce spočíval v analýze a zhodnocení dosud poskytované logopedické péče, její komplexnosti, účelnosti a řešení komunikace.
Člověk s mentálním postižením v období přechodu ze školy do zaměstnání
Kolouchová, Veronika ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Diplomová práce se věnuje problematice přechodu lidí s mentálním postižením ze školy do zaměstnání. Úvodní kapitoly představují mentální postižení a jeho stupně, období adolescence lidí s mentálním postižením, jejich možnosti vzdělávání a profesní přípravy. Další část se věnuje tranzitnímu programu. Cílem dotazníkového šetření je zjistit, jakých možností využívají praktické školy a odborná učiliště v Praze při přechodu svých studentů ze školy do zaměstnání. Z analýzy dat vyplývá, že školy nabízejí spolupráci rodičům studentů při plánování přechodu, dále že většina škol je informována, kam jejich absolventi po ukončení studia odcházejí, školy mají zajištěny praktická cvičení nejen na cvičných pracovištích, ale i v provozech podniků. Šetření také
Pracovní techniky při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování
Pospíšilová, Jaroslava ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Záměrem předkládané diplomové práce je doložit skutečnost, že pracovní vyučování zásadním způsobem ovlivňuje rozvoj jemné i hrubé motoriky žáků s lehkým mentálním postižením. Práce je dále věnována pracovním technikám při práci s papírem v hodinách pracovního vyučování na základní škole. V první kapitole obecně definuji lehkou mentální retardaci a charakterizuji její hlavní znaky. Ve druhé kapitole specifikuji osobnost žáka s lehkým mentálním postižením školního věku. Třetí kapitola je věnována vzdělávacímu programu pro Základní školy v předmětu pracovního vyučování. Následující části diplomové práce jsou zaměřeny na konkrétní pracovní techniky a náměty, které ovlivňují rozvoj hrubé i jemné motoriky. Některé z námětů, které jsou zde prezentovány, jsem vytvořila sama, jiné jsem čerpala z odborné literatury. Závěr práce je věnován případovým studiím, které přibližují problematiku žáků s lehkým stupněm mentálního postižení v hodinách pracovního vyučování. Uvedené poznatky a závěry vycházejí z vlastního pozorování a zkušeností získaných při pedagogické činnosti. Cílem diplomové práce bylo popsat vybrané pracovní techniky a na konkrétních příkladech potom demonstrovat možnosti jejich využití, včetně popisu konkrétních oblastí, k jejichž rozvoji dané pracovní techniky u žáků s lehkým mentálním postižením...
Posilování rodičovské kompetence u dětí s vývojovou dysfázií
Součková, Helena ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce) ; Housarová, Blanka (oponent)
ANOTACE: Tato rigorózní práce je věnována problematice rodičů dětí s vývojovou dysfázií, jejich rodičovským kompetencím a jejich posilování. Práce je členěna do 6 samostatných kapitol. První čtyři kapitoly jsou teoretické, zaměřené na vymezení základních pojmů-rodina, zdravotní postižení, logopedická péče, spolupráce logopeda s rodinou dítěte s NKS. Obsahem čtvrté kapitoly je analýza dostupných zahraničních rodičovských programů a také stručná charakteristika domácích občanských sdružení poskytujících logopedickou či jinou péči osobám se zdravotním postižení. Pátá kapitola obsahuje námi vytvořený podpůrný rodičovský program pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Šestá kapitola je zaměřena prakticky, skládá se z analýzy dotazníkového šetření. Respondenty tohoto šetření jsou rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Cíl šetření je zaměřen na zjištění poptávky po rodičovských podpůrných kurzech. KLÍČOVÁ SLOVA:rodina dítěte s NKS, rodičovské kompetence, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie
Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením
Kubásková, Marie ; Mrkosová, Eva (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou kvality života osob s mentálním postižením.V teoretické části vymezuji základní pojmy týkající se osob s mentálním postižením a pojednávám na téma kvalita života. Následně uvedu legislativu platnou pro poskytování sociálních služeb. V poslední kapitole stručně nastíním historii a současnost Diagnostického ústavu sociální péče v Tloskově. V praktické části uvádím zpracování svých pozorování, jejich zhodnocení a okomentování.
Žák s autismem
Kaimová, Jitka ; Zemková, Jaroslava (oponent) ; Strnadová, Iva (vedoucí práce)
Základním tématem předkládané diplomové práce je problematika integrovaného vzdělávání žáků s autismem v běžných základních školách. Cílem diplomové práce je zmapování současné situace v integrovaném vzdělávání žáků s autismem ve Středočeského kraji, a to z pohledu krajského koordinátora pro oblast autismu jakožto nové instituce, která je zodpovědná za koordinaci poradenských a vzdělávacích služeb pro klienty s autismem v kraji, a je významným nástrojem k realizaci procesu integrace. Dílčím cílem diplomové práce je zjištění konkrétních zkušeností rodičů a asistentů pedagogů integrovaných dětí, zejména definování problémů, s nimiž se v procesu integrace nejčastěji setkávají. Diplomová práce by chtěla přispět k pedagogické praxi v oblasti integrovaného vzdělávání žáků s autismem, a to pokusem o upřesnění současných problémů, na něž bude potřeba se v budoucnosti zaměřit. Výsledky šetření považuje autorka za výchozí okruhy problémů, které by měly být dále podrobeny metodám kvantitativního výzkumu. Diplomová práce je strukturována do čtyř částí. První dvě části se zabývají vlivem charakteristik autismu na proces edukace a současnými možnostmi vzdělávání dětí s autismem, včetně integrace žáků do základních škol. Ústřední pozornost je věnována zejména specifickým podmínkám integrace dětí s autismem a institucím...
Historie a současný stav praktických škol v České republice
Kocourková, Veronika ; Novotný, Josef (oponent) ; Zemková, Jaroslava (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se budu zabývat historii a současným stavem praktických škol v České republice. Cilem této práce je poukázat na důležitost existence středního vzděláváni pro jedince se středně těžkým mentálním postižením a nastínit vývoj praktických škol a jejich postaveni v systému českého školství.
Sport jako volnočasová aktivita dětí s mentální retardací
Tichovská, Lenka ; Strnadová, Iva (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o problematice detí s mentální retardací a konkrétne se zameruje na možnosti vyplnení jejich volného casu sportem. V první cásti jsou vymezeny základní pojmy vztahující se k tématu mentální retardace. Práce poukazuje na zvláštnosti ve vývoji detí s mentální retardací se zamerením na jejich motorický rozvoj. Nastinuje duvody, proc je pohyb pro deti s mentální retardací vhodnou volnocasovou aktivitou. Ve druhé cásti jsou navrženy nekteré organizované pohybové aktivity a sportovní hry vhodné pro vyplnení volného casu detí s mentální retardací. Navržené cvicební jednotky se zamerují na celkový motorický rozvoj a rozvoj pohybových kompetencí potrebných pro zvládnutí daných sportovních her.
Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením
Havelková, Eva ; Šiška, Jan (vedoucí práce) ; Zemková, Jaroslava (oponent)
Svou diplomovou prací "Různé úhly pohledu na narození dítěte s mentálním postižením" navazuji na svou bakalářskou práci, kterou jsem psala na Evangelické teologické fakultě UK a ve které jsem se zabývala základními právy osob s mentálním postižením. Dotkla jsem se při tom problematiky práva na život. S rozvojem nových biotechnologií jako je umělé oplodnění, prenatální diagnostika, umělé přerušení těhotenství a genová terapie nabývá tato otázka na významu. Hovoří se také o právech matky. K těmto otázkám se již tradičně vyslovují lékaři či filosofové, teologové a také sociologové medicíny a lékařství. Měli by však o nich začít přemýšlet i speciální pedagogové a zúčastňovat se odborné diskuse na toto téma, neboť právě díky současným znalostem nejen o lidském genomu se speciální pedagogika jako obor dostává do nové etapy.1 Proto je cílem mé diplomové práce upozornit na tuto bioetickou oblast, která se speciální pedagogiky dotýká, na různé názorové postoje a možnosti, kde je možné působení speciálních pedagogů. Vycházím z historického pohledu, z postojů, které se formulovaly v naší historii a z toho, jak společnost přistupovala a přistupuje k postiženým jedincům. Práce speciálních pedagogů by v této oblasti měla být zaměřena nejen na samotné jedince s postižením a na rodiče, kteří se rozhodli si takto postižené...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 415 záznamů.   začátekpředchozí401 - 410další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
9 Zemková, Jana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.