Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 49 záznamů.  začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vilém Blodek " V studni" - práce na hlavní roli Vojtěcha
Sup, Tomáš ; HAJÓSSYOVÁ, Magdaléna (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Tenorová postava Vojtěcha z jednoaktové opery " V studni " od Viléma Blodka, pro mě byla dlouhou dobu svým charakterem , pěveckou obtížností a technickou vypjatostí velkou význou. Rozhodl jsem se tedy po dvou letech, kdy jsem tuto roli studoval, napsat bakalářskou práci o Vojtěchovi, zamyslet se nad jeho postavou a jejím celkovým vystavěním od samého začátku, po nejtěžší pěvecké party v závěru opery.
Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideálu
Kotrbová, Lenka ; DOLEŽAL, Vladimír (vedoucí práce) ; KUSNJER, Ivan (oponent)
Bakalářská práce Cesta Edity Gruberové k pěveckému ideálu byla napsána na základě osobního rozhovoru s paní Editou Gruberovou. Pojednává o jejím hlasovém a technickém vývoji od dětství po současnost. Cílem práce bylo zachytit osobní názory a pěvecké pocity pěvkyně, která působí na hudební scéně desítky let a udivuje publikum fenomenálním vokálním uměním.
Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky.
Jirovská, Anita ; KAUPOVÁ, Helena (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
Diplomová práce "Výslovnost francouzštiny v operním textu pro české zpěváky" se věnuje oblastem fonetiky francouzštiny pro zpěváka nezbytné. Práce jednotlivě rozebírá veškeré samohlásky a souhlásky. V popisu fonémů vychází z fonetiky češtiny. Porovnává tak fonémy známého českého jazyka s fonémy jazyka francouzského. Práce se věnuje i nezbytnému dělení slabik, stejně tak jako přízvuku, asimilaci znělosti či vázání, ve francouzštině tak běžnému.
Mozartovy písně pohledem interpreta
Pavlovič, Lenka ; DOLEŽAL, Vladimír (vedoucí práce) ; PŘÍVRATSKÁ, Jiřina (oponent)
Následující teoretická práce s názvem MOZARTOVY PÍSNĚ POHLEDEM INTERPRETA, byla napsána na základě osobní zkušenosti autorky s interpretací mistrova díla. Pojednává o historii vzniku devíti vybraných písních, které jsou analyzovány z vokálně - interpretačního hlediska, z hlediska tektonické struktury a hudební formy. Rozbor je především odborným pojednáním z oblasti vokální techniky, obohacené o prvky historicky poučené interpretace.
Životní cesta a operní tvorba E.W.Korngolda
Skala, Luboš ; JANÁL, Roman (vedoucí práce) ; DOLEŽAL, Vladimír (oponent)
V této diplomové práci se budu věnovat jednomu z nejúspěšnějších hudebních skladatelů první poloviny dvacátého století Erichu Wolfgangu Korngoldovi, který se narodil v Brně (29. 5. 1897) a zemřel v Los Angeles (29.11. 1957). Práce pojednává na jedné straně o životní a tvůrčí dráze E. W. Korngolda, na druhé straně o pěti operních dílech, která tvoří pomyslný středobod Korngoldovy celoživotní práce. Jedná se o jednoaktové opery Polykratův prsten a Violanta, nejslavnější operu Mrtvé město, monumentální Zázrak Heliany a zapomenutou operu Kathrin. Nemohl jsem opomenout ani Korngoldovo první jevištní dílo, baletní pantomimu Sněhulák.Na tyto díla se práce zaměřuje z několika pohledů ? z pohledu historického, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
Vážná hudba v Praze v období protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/
Kosinová, Jarmila ; Márová, Libuše (vedoucí práce) ; Doležal, Vladimír (oponent)
Ve své magisterské práci s názvem Klasická hudba v Praze v období Protektorátu Čechy a Morava / Divadlo/ se snažím jednak zachytit atmosféru této doby, běžný i kulturní život lidí, dále se zaměřuji na poslání a vliv klasické hudby na českého člověka v tomto období, ale především zde mapuji jednotlivé sezóny a důležité okamžiky dvou hlavních pražských divadelních scén v Protektorátu Čechy a Morava.
Mozartovy singspiely.
Krejčiřík, Stanislav ; Doležal, Vladimír (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
V této práci se především věnuji na jedné straně historii a vývoji hudební formy singspiel a na straně druhé singspielům W.A.Mozarta, které provází Mozartovo operní dílo od jeho dětství až po poslední rok života. Jedná se o singspiely z ranného období Bastien und Bastisenne, Zaide, Der Schauspieldirektor a Mozartova vrcholného tvůrčího období Die Entführung aus dem Serail a Die Zauberflöte. Na tyto díla se zaměřuji z několika hledisek. Z historického pohledu a vývoje, literární předlohy a libreta, hudebně-dramatické formy a dějového obsahu.
Mezinárodní operní festival Smetanova Litomyšl
Krejčí, Leoš ; Doležal, Vladimír (vedoucí práce) ; Kusnjer, Ivan (oponent)
Ve své magisterské práci jsem se rozhodl zachytit vznik a vývoj Mezinárodního operního festivalu Smetanova Litomyšl. První část textu je věnována vztahu mezi Bedřichem Smetanou a jeho rodným městem. Popisuji složitou cestu otce malého Bedřicha, která po nemalých útrapách končí v rodném městě jeho jediného syna. Dále se zde zmiňuji o prvních hudebních krůčcích malého skladatele, o jeho prvních skladbách , o prvních uměleckých úspěších. Kapitola končí vyprávěním o návštěvě mistra v Litomyšli, kde se jeho osoba stává předmětem okázalých oslav. V další kapitole nazvané Hudební tradice města Litomyšle se snažím vyobrazit náladu a hudební nadšení, které položilo základ k založení litomyšlského festivalu. V následující kapitole, prostřednictvím svědectví tří pamětníků Miroslava Broulíka, Zdeňka Vandase a Vladimíra Šauera, máme možnost proniknout do osobních zákulisních tajů festivalu. Poslední, nejdelší kapitola pojednává o Mezinárodním operním festivalu Smetanova Litomyšl, který vznikl na památku nejslavnějšího litomyšlského rodáka.
Interpretace představitelek verizmu( Santuzza,Nedda)
Obručník-Vénosová, Livia ; Kaupová, Helena (vedoucí práce) ; Doležal, Vladimír (oponent)
Práce pojednává o interpretaci dvou vybraných ženských představitelek veristických oper. Těmito představitelkami jsou Santuzza ( Pietro Mascagni : Sedlák kavalír) a Nedda ( Riggiero Leoncavallo : Komedianti). Interpretace obou rolí vychází z osobních zkušeností autorky práce a dále se zaměřuje na vybrané české a slovenské zpěvačky, které autorka měla možnost shlédnout osobně nebo na videozáznamech českých divadel a Slovenského národního divadla. Práce obsahuje také základní informace o skladatelích obou oper a rozbor vybraných árií .

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 49 záznamů.   začátekpředchozí40 - 49  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 DOLEŽAL, Vladislav
9 DOLEŽAL, Václav
6 Doležal, Vojtěch
9 Doležal, Václav
5 Doležal, Vít
2 Doležal, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.