| |
| |
|
Propojení sochy a fotografie
Schlosserová, Jana ; Mára, Pavel (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Spojení klasického sochařského tématu i technologie s černobílou fotografií a jejím procesem. Socha přebírá místo i instalaci typickou pro fotografii (umístění na zdi). Propojení dvou paralelních realit nevytváří reálnou podobu skutečnosti, ale její deformaci a prostorovou anamorfózu.
|
|
Já v možnostech
Lukešová, Eva ; Klodová, Lenka (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Má bakalářská práce „ Já v možnostech“ je založená na několikanásobné proměně, kterou vytvářím přemodelováváním tváře. Vycházím z vlivu života na fyzickou stránku člověka, kdy se každému jedinci jinak během stárnutí formuje obličej od vrásek přes celkový charakter tváře. Tyto vrásky pak aplikuji na můj autoportrét. Vybrala jsem si hned několik typů lidí s cílem vysledovat, jak bych vypadala, pokud bych se rozhodla jít v životě jinou cestou. Je to např. žena v domácnosti, vražedkyně, politička, jeptiška a umělkyně.
|
|
Kolo smrti
Horčicová, Monika ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Bakalářská práce s názvem Kolo smrti- Kolo života zobrazuje koloběh života, ke kterému smrt neodmyslitelně patří. Objekt je seskládaný z částí lidské kostry do kruhu, ktrerý se pomyslně pohybuje. Spodní část kolo se prohýbá pod svoji vlastní tíhou. Kruh je symbolem života a jeho koloběhu. Kosti jsou symbolem smrti.
|
|
Reliéfy
Horčicová, Monika ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tato magisterská praktická závěrečná práce je tvořena třemi reliéfními objekty seskládanými ze stehenních kostí. První objekt je pevná geodetická struktura aplikovaná na těleso ve tvaru koule. Následující dva jsou deformovány změkčením materiálu ze kterého jsou odlity. Druhý reliéfní objekt pracuje také s geometrií (má čtvercovou podstavu) a systematickým skládáním kostí podle určitého řádu. Třetí reliéf má podobu obdélníku zavěšeného na stěnu. Do tohoto reliéfu může divák přímo zasahovat - jednotlivé femury obsahují vždy po dvou magnetech a proto lze s nimi neomezeně pohybovat po kovové desce.
|
| |
| |
|
A co teď?
Šťastná, Kateřina ; Chamonikolasová, Kaliopi (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tématem bakalářské práce je dotek. Práce staví na fascinaci dotekem, analyzuje, jak různé obsahy mohou být spojeny s gestem, které symbolizuje něco velmi jemného, letmého až prchavého, ale zároveň může vyvolat velmi intenzivní a klidně dlouhotrvající odezvu. Výstupem bakalářské práce je figurální plastika, jejímž předobrazem je sama autorka ve věku deseti let. Zobrazením dívčího těla ve věku, kdy se fyzicky začíná proměňovat v tělo ženské, chci práce akcentovat dotek v jeho rozporuplnosti, možná jemně znejistit diváky a podnítit otázky cílené právě na to, co pro nás dotek znamená.
|
| |